• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Jo, ale Kodiaqy RS nestíhali ještě zoufalejc :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak nestíhaj vyrábět kde co, já čekal na superba přes 6 měsíců ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Jo a poznámka – Enyaq se jako SUV spíš tváří, tím, že reálně nenabízí ani vyšší světlou výšku, ani terénní schopnosti, a využívá většinu délky pro vnitřní prostor, je to mnohem spíš takový o něco víc cool se tvářící MPV.

    Což je mimochodem Kodiaq taky, a taky jeho "nafouklost" dává smysl, protože na půdorysu Octavie nabízí vnitřní prostor cca jako Superb.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Největší hit a největší vejvar pro Škodovku v posledních letech byl Kodiaq RS, kterej stál mega a půl a nestíhali ho vyrábět.

    Enyaq je cca stejně velkej, stejně rychlej, stejně drahej a navíc je cool protože je elektrickej.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Nabídnout dneska českýmu taťkovi to co v roce 2013 - O3 RS v kombíku před FL s 2.0TSI nebo 2.0TDI za těch 650 tisíc tak to lidi vezmou útokem i když to je 7 let starý auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: To je úplně jednoduchý.

    Technologie elektromobilů (zejména baterie) jsou drahý a neškálujou se s velikostí auta tak dobře jako u spalovacího motoru. Vyrobit litrovej tříválec může stát třetinu toho, co vyrobit 2.0 Bi-TDI v Kodiaqu. U baterek to tak není.

    Výsledek je, že když vyrobíš auto velikosti tý Fabie (Peugeot 208, Opel Corsa), tak bude stát kolem 700-800 tisíc i s relativně skromným dojezdem pod 300 km. Ta Fabia stojí 300 tisíc.

    Výsledek: nikdo si nekoupí elektrickou verzi, protože nedává smysl.

    Když vyrobíš auto velikosti Kodiaqu, tak bude stát jen o málo víc než Kodiaq, respektive srovnatelně s dobře vybaveným Kodiaqem.

    Výsledek: koupí si to spousta lidí, co by si koupili Kodiaq.

    A jestli nevidíš rozdíl mezi Fabií a Kodiaqem, tak je problém v tobě, ne v tom autě ;)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak a když dají eniaqu na střechu FV panely, tak svítí zadarmo a ještě zbyde na další obkroužení garáží z přebytku toho panelu! :-D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JAZZZ: SUV neni do terenu
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: Má kufr pouze o 50l větší než můj kombík a taky 5 míst. To je to, co fotr od rodiny sleduje. Jasně, že je to větších 5 míst a víc vyvoněných. Aby taky ne za půl mega navíc. Já ale nepotřebuju, aby měly děcka metr místa na nohy, když sedí v sedačce.

    Je to zajímavá sázka. Bude z toho "tesla pro chudé" (ehm za mega a půl v rozumný výbavě)?
    Osobně bych dal přednost škodovce v plný palbě před BMW v základu, takže potenciál tam vidím. Pro němce s dotací to bude asi i docela výhodný.

    Akorát nechápu potřebu dělat z naducaných SUV elektroauta. Do terénu s tím lidi jezdit nebudou a po městě je to zbytečný šrot, který snižuje dojezd. Tesla3 se mi v tom ohledu líbí víc. Základní Enyaq je o 200Kg těžší, než nejnabušenější Tesla 3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Přemýšlím, o kolik by to mohlo snížit dojezd... no, teoreticky:

    Auto většinou v běžným provozu jezdí průměrnou rychlostí 50-60 km/h (průměr město/mimoměsto a tak). Takže třeba 60 km/h. To znamená, že na ujetí 500 km to najezdí zhruba 8,5 hodiny. Řekněme, že to ještě nějakou dobu bude svítit když to stojí, takže třeba, ať jsme velkorysí, 12 hodin.

    Když budeme hodně velkorysí, tak ty LED budou mít příkon tak 10 W dohromady.

    Takže za dobu jízdy spotřebují 120 Wh.

    To je možná až desetina procenta dojezdu. Když nebudeš svítit, možná prodloužíš dojezd o jedno obkroužení garáží :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si srandu. Je jasné že to bude žrát nula nula prd. Potřebují dojezd a ne svítit jak na letadla. Překvapilo mne že u verze bez diod na chladiči neudělali jakože kovový žebra, takhle to vypadá divné, ale uznávám, že je to jen dojem z toho, že doteď auta vypadala takhle a tohle vypadá jinak :-)

    Mně se to líbí :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Neříkám ani jedno, jen se ptám, nerad se koukám na videa, tak jsem si to nepustil. Jestli jeli ve vláčku, tak i Model X žere. Nevím, Xkem jsem nejel a dává smysl, aby žralo, protože má tři tuny.

    Moje zkušenost je, že Model S 90D při ježdění ostřejším tempem (Pardubice - Brno za 1h 30min, tomu už většina lidí říká "jet jako hovado") po státovkách vycházel na celkovej dojezd asi 300-320 kilometrů, při jízdě podle předpisů po státovkách tak na těch udávaných 450, při jízdě 130 po dálnici podobně.

    Dtto ostatní auta.

    Jestli jezdíš 160, tak dojezd mínus tak 40%, 190 s většinou elektromobilů nepojedeš, pokud ano, tak dojezd hádám mínus 70% (v praxi jsem nezkoušel, těch 160 jsem zkoušel a eNiro zvedlo spotřebu z 15 na 25 kWh/100 km).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jsou to LEDky. Takže to celý bude mít příkon hádám tak... nevím... 10 wattů? A to možná ještě přeháním.

    Řešit spotřebu LED světel u elektromobilu je přesně stejná píčovina jako řešit, kolik ti denní svícení sežere benzínu...
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Nevim jestli jízda ve vláčku maximální povolenou rychlostí a auto řízené majitelem je a)jízda jako prase b)cílená diskreditace tesly. Já třeba jezdim 160-190 to už by se dalo nazvat svižnější jízda.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Si to budu muset pustit celý, ale fakt se mi nechce koukat bůhvíjakdlouho na video a navíc slovenský.

    Nesedí to k mým zkušenostem, nejzdili s tím jako prasata nebo něco? 30 kWh/100 km je strašně moc, Model S mi žral něco přes 20 (i když X je taky tlustý prase, no) a eNiro asi 15.

    A u žádnýho auta většího než Citigo jsem nepozoroval vliv větru, natož deště.
    KEB
    KEB --- ---
    Ty kožený sedačky bych nechtěl a opravdu by mne zajímalo co je to ta eko kůže :-D

    Jen pro zajímavost kolik elektriky sežere ten podsvícený chladič? I když vypadá krutoprisne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Je tam 2x Tesla a 1x e-Tron a jedou s tím přímo majitelé + recenzent v etronu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To, co jsem napsal o reálnosti dojezdu platí i na dálnici, pokud jedeš cca podle předpisů (130 tempomat ideálně).

    Pokud jezdíš 160, tak ti dojezd spadne zhruba na polovinu.

    Na video se podívám, ale obecně jsem úplně od všech slyšel, že e-tron je strašnej krám co žere. Škodovka kvůli nim musela loni posouvat začátek bohémky nebo čeho, protože se měla jet rallye elektroaut a e-trony nedojely z Prahy.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: FORTRESS: 8:00 je rekapitulace po ujetých 125km na dálnici.

    Snad mi jako novinář nechceš tvrdit že někdo koupí auto za 2-3M, nejezdí s nim na dálnici a když venku prší nebo je vítr tak letí z Prahy do Brna letadlem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jo mimochodem, tak mi došlo, jak jsme tu řešili sraz...

    Příští tejden mám elektrickýho VW Crafter, to je první možnost. Pak mám někdy v říjnu Twizzy, ještě mám slíbenýho elektrickýho Peugeota 208 a prudím Škodovku, VW i Audi o nový MEB auta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak proto se taky vsázím o drahej chlast ;)

    Na jinejch trzích nevím, třeba v Německu tipuju, že Teslu velmi výrazně překoná Volkswagen ID.3, respektive celá řada ID (ještě příští rok přijde minimálně ID.4, ale čekal bych, že reálně spíš tak 5 modelů od VW, 4 Škodovky a 3 Seaty.

    Těžko tím pádem tipovat, kterej z nich prodá víc než Tesla, ale pořád jsem ochoten se vsadit, že souhrn VW aut na MEB platformě bude výrazně víc než Tesla. Teda... pokud je stihnou vyrobit :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam