• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RSZ
    RSZ --- ---
    btw. enyaq už máme ohlášenej jako služebák, rychlonabíječku máme asi druhej rok
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Jak bude nabíjet rychlejš když nebude volná nabíječka a bude čekat za nějakym iV?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: nebude tolko cekat, lebo pleb bude nabijat max 125kW ak si priplati a taycan vyzahne celu kapacitu takze bude mat nabite 2x rychlejsie
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Já mám update zdarma, nicméně ačkoliv mám celkem důstojnej Columbus (na škodu) stejně používám Waze přes Apple Carplay. Pak je u superbu nějaká placená verze s LTE ale tu já nemám.

    Nejsem expert na elektromobiitu a na baterie, ja jsem tu abych nakoukl i do jiné bubliny. Nicméně tím jak do elektromobility šlápla Škodovka tak se dá čekat masivní výstavba dobíjecí infrastruktury a asistenčních vozů. Buď jí začně sponzorovat nebo zabrečí státu. Určitě nechce aby její zákazníci zůstali někde v ČR viset. To například nechápu u Taycanu, jak může chtít člověk s Porsche za 5M čekat třeba na dobíječce za nějakým plebem ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: To jo, o to prave jde. Kdyz treba toyota mela na hybrid priuse 10kCZK/rok na pojisteni baterie, vedel jsi na cem jsi. Mohl jsi to prodluzovat porad a kdyz klesla kapacita pod 80% dali ti novou. Baterii jsi si tak vlastne predplacel. Je to transparentni a ferove.

    Ale aby jsi mel 100 000 km/ 5 let zaruku mobility a u 7 let staryho auta resil baterii za 0.5M CZK to fakt nechces.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jeste k tomu update. Jako je zdarma, nebo po nekolika letech zacinas platit (jako treba u KIA)? Jde o ruzne ty skryte naklady. Jako treba zadni brzdice u japonsky aut co stoji treba desetinasobek toho co na VW, update infotaimentu a tak ruzne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Tuhle zkušenost přenecháme leasingovkám za kolik pak budou prodávat auto po někom kdo to bude používat jako služebák stylem "i dont care lol" když polovinu ceny auta budou tvořit baterie s pochybnou životností a kolik za to druhý majitel po leasingovce bude chtít vysolit.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ale hovno, Tesla stojí na Slovensku pod milion.

    The world's cheapest Tesla | Finder UK
    https://www.finder.com/uk/cheapest-country-to-buy-tesla
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jj, to je pravda.
    Spis jde o realne naklady na vlastnictvi a provoz (ne na porizeni). S tou zarukou na baterii a pohonne ustroji (motor+prevodovka) je to dulezity. Kdyz si porizujes auto treba na 8+ let (ano jsou takovi lide co auta neobmenuji po 4 letech).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Update navigace si děláš sám přes SD kartu a narozdíl od Tesly kam v ČR plivneš je servis škoda.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Enyaq
    Tak ta cena nic moc noc. Priplatkova zaruka mobility 5 let/100 000 km. Kolik je zaruka na baterii? Tesla ma 8 let/240 000 km zaruku na baterii a pohonne ustroji.
    Jak je to u Skodovky obecne s updatem navigace atd.?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: EU není jenom Německo žejo... a bere se z ceníků.

    In Denmark and Hungary lowest car prices in the EU - Business - EBR
    https://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=423
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Z profilu docela pěkné. V dieslu by to byl hit. ;)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tyvole, to je o dost levnější než jsem čekal. Necelých 1,2M za základ s 82 kWh baterií a dojezdem 500 km, necelých 1,4M za už docela slušně vybavenou Founders, s příplatkama za kraviny navíc to bude furt za docela slušnou cenu.

    Odpovídající Tesla Model 3 je dražší, oproti tý základní verzi dokonce kurevsky dražší (1,2 vs. 1,5M), a Enyaq přitom odpovídá Modelu Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A na to jsi přišel kde? Nevím, kde se tahle pověra bere, ale u nás je spousta aut znatelně levnějších než třeba v Německu.

    A třeba ten Mustang se u nás prodává za míň, než by stálo ho koupit v US a zaplatit navíc jen clo a DPH, bez dovozu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ceník Eynaqu je tady https://az749841.vo.msecnd.net/...9dd1/enyaqiv-cenik-2020-09-03.35b7cbd565f7d620d97baa3ac15c59a5.pdf

    s nějakejma příplatkama 1,7M za dvě tuny dobra a ekologie. Nevim jaká bude sleva od dealera, asi podle prodejů. Ze začátku nic moc, potom značná.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak nabitý Enyaq bude zhruba za 1,5, ne? Myslím nejvyšší motorizace, největší baterka a doplňková výbava
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tak kupovat si auta od dealrů v ČR, který se daj o třista kiláků vedle sehnat podstatně levnějš, je taky kravina na entou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, clo a DPH. Mustang co v konkrétní konfiguraci stál asi 48 tisíc dolarů se tady prodává za 1,6 (a to jsem počítal že vlastně vyjde hůř než dovoz napřímo). Takže to nějak tak +- sedí.

    Ale kouknu, jestli jsem neměl vlčí mlhu a nepletu si to s hybridním explorerem, kdyby byl Mach E za 1,5 - 1,8 mega, tak by byl o dost zajímavější a další zásadní konkurence pro Teslu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někde jsem nějakou studii na tohle téma viděl. Bylo to něco kolem půlky lidí, který to používají opravdu jako auto na benzín. Tedy nenabijou to NIKDY.

    Pro toho, kdo to používá tak, jak to bylo vymyšlený, je to poloviční elektromobil, pokud půlku ježdění má na krátký vzdálenosti kde má dobito a zbytek na dálky. Což je tak typickej uživatelskej profil.

    Ty 2 l/100 km co to žere na papíře (a tomu odpovídající emise) to nemá víceméně nikdy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam