• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A bude to tak easy? Dají tu dotaci firmě, která nevykonává jinak žádnou činnost? Jak dlouho pak budu muset mít auto registrovaný na Slovensku?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: zrovna na Slovensku to zvládne v podstatě každej, stačí si tam založit firmu a koupit to na ní. Na to má právo každej občan EU.
    Jinak tohle mě fascinuje, optat se všech dealerů na slevu zadarmo ti nedělá problém, ale najmout si nějakého daňového poradce, kterej je schopnej objevit a zařídit podobný loopholy je sci-fi. Přitom EU trh je pro podobný akce jako stvořenej a ušetříš na tom podstatně víc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak jsem se byl podívat na stránkách českýho Fordu a opravdu, spletl jsem si to s Explorerem. Ceny Mach E v Česku:

    Základ od 1 278 300 Kč, AWD od 1 477 650 Kč – oboje se základní 75 kWh baterkou a tím pádem 450 km dojezdem.

    First Edition, což je podobně jako Founders Edition u Enyaqu docela plná palba se dvěma motorama atd., stojí 1 819 050 Kč. A ve standardu už má 100 kWh baterii a dojezd 540 km.

    Tím pádem odhaduju, že základní model s větší baterkou (a dojezdem 600 km, protože je jednomotorovej) by mohl stát kolem 1,5 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jako že umíš dostat slovenskou dotaci na elektromobil i když jsi Čech? Za prvé to chci vidět, za druhý to znamená, že tě bude Enyaq stát na slovensku tak 800 tisíc.

    Ad slevy – já docela chápu, že to někoho nebaví/sere, na druhou stranu faktem prostě je, že ta Škodovka je levnější už v ceníku a navíc jí nikdo za ceník nebude kupovat, minimálně ne po prvním nadšení.

    A obvykle teda ani nepotřebuješ moc handrkování. Typicky stačí podívat se třeba na Sauto na nabídku skladových vozů a pod ceník se dostaneš už tím co maj na netu. Nebo prostě napíšeš mail k 10 různejm dealerům – chci Enyaq iV 80, mám na to zhruba tak milion. Co je nejlepší cena co umíte? A vybereš si nejlepší nabídku.

    Jo, není to tak komfortní jako naklikat a objednat si Teslu online.

    Ale asi přežiju chvíli diskomfortu při mailování o cenách výměnou za to, že budu mít o 300-400 tisíc korun levnější auto s mnohem lepším supportem po prodeji.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ad enyaq - OK
    Ad dotace - bullshit. Že to neumíš ty, neznamená, že to nejde.

    BOBASH: to je ale demence prodejců/automobilek/whatever. Pokud nejsou schopný sdělit reálný ceny a vymýšlí takovýhle kraviny jak na arabským tržišti, tak se nesměj divit, že na ně (některý) lidi kašlou. Minimálně pro mě je reálná jednotná cena největší výhoda tesla byznys modelu. Fakt nemám zapotřebí se handrkovat s prodejcem teplý vody, stejně jako s lumenama z Parters, AAA, nebo magickejch hrnců.
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: kup si 2 CityGo ve vláčku:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nic menšího než ID.3 hádám hned tak nebude, nebylo by to o tolik levnější aby dávalo smysl to dělat. Základí ID.3 má ale stát něco kolem 750 tisíc s tou menší baterkou.

    Můžeš si koupit Dacii Spring, ta bude stát do půl mega, ale dosáhnou toho tak, že tam narvou nějakou pidibaterii a dojede to 200 km... :-/
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: sorry na mobilu jsem nic serióznější nenašel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Konkrétní plán nevím, ale předpokládám, že první půjdou "nosný" modely, jako ID.3, ID.4 a ID.5 (což tuším bude jakože elektrickej Passat) a pak nějak bych tipoval že půjde tohle, ještě později možná ID.Buggy.

    Ha! Našel jsem. Produkce pro EU trhy začne 2022.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: cywe titulky jak z Blesqu. „Řada zákazníků“ je 1 % nebo 99 %?
    Taky jsem někde na podobnou studii v minulosti narazil, ale tohle je zrovna s článek s nulovou informační hodnotou obsahující jen brain-dump nějakýho „autisty“:)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Největší automobilový podvod od Dieselgate? Plug-in hybridy se míjí účinkem
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já si teda počkám na ID.2 ~ Feldaq s 50kWh baterkou :D
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tohle chci taky. Kdy maj „plán“, že to bude?:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak teda elektrický auto, na který se asi těším nejvíc a který si fakt dokážu představit, že bych si koupil, je tohle:

    ID. Buzz - Rodina vozů ID. - Elektrické vozy | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/...dquMnTudQIkNGwOUX8nH0t0D9wtXLpGmYEBeX7CilUTtkwkms1REd5iLmxoCIEUQAvD_BwE

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Hele podle mě si bude Tesla držet svoji specifickou skupinu zákazníků, jejichž typický příklady vidíme tady – lidi, co prostě chtějí ty inovace, chtějí aby to bylo jinak a především vlastně nemají rádi auta.

    Co jsem potkal lidi s Teslama, tak to zhusta jsou lidi, který by si jinak takhle drahý auto nikdy nekoupili – klidně by jezdili nějakým krámem co maj třeba 10 let, protože je to prostě vůbec nezajímá, a případně by si došli koupit novou Toyotu nebo Volvo ve chvíli, kdy to starý auto umře.

    Na ty bude fungovat i tohle, protože cesta k prodejci aut pro ně bude cesta do světa, kam nechtěj.

    Naopak většina lidí, co dnes tvoří největší část trhu s autama, od firem po lidi co jim na autech záleží, si Tesly kupovat nebude, respektive "konverzní poměr" bude velmi malej. Doteď to bylo tak, že kdybych měl něco přes milion na auto, tak bych vážně uvažoval o Modelu 3, byť nejsem nekritickej fanoušek Tesly (jak si zde někteří asi všimli) a spousta věcí mi vadí. Prostě na trhu nebylo nic jinýho.

    Teď? No way in hell. I když bych měl trochu osobní problém vlastnit Škodovku, protože jí má každej vocas, tak váhání mezi Enyaqem a Modelem 3 nebo Modelem Y by mi trvalo zhruba pět vteřin. Mimo jiný přesně kvůli tomu, co říkáš.

    Tesla nedávno slavně otevřela zastoupení v Čechách. JEDNO.

    A, i když to místní Muskovity možná překvapí, i elektrický auta se rozbíjej. A Tesla má řekněme pozoruhodnou pověst, pokud jde o zákaznický servis. Dealerství Škodovky jsou sice vesměs plný kreténů, snaží se člověka ojebat, ale když se mi rozbije Enyaq, mám poměrně slušnou šanci, že mi ještě ten den bude stát před domem aspoň náhradní Octavia.

    Když se mi rozbije Tesla, jsem patrně trochu fpiči.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: To mě - mimo jiných věcí - taky fascinuje. Že pro někoho je lepší koupit to přes eshop stylem next - next - next a k pokladně a pak servisovat někde v Tilburgu nebo ve Vídni místo toho vyjednat u x dealerů třeba slevu 200 tisíc a mít servisní místo v každym městě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: BTW, další zásadní rozdíl mezi tou Teslou a Škodovkou (nebo čímkoliv jiným) je, že Tesla má jako součást svýho "skvělýho byznysmodelu" pevně stanovený ceny. Takže když Model 3 začíná na 1,3 milionu, tak prostě zaplatíš 1,3 milionu.

    Když začíná na 1,3 milionu Škodovka, tak zaplatíš 1,3 milionu možná na začátku v době přetlaku poptávky, kdy se dealerům nebude chtít slevovat (Enyaq v prvním roce, Kodiaq RS skoro po celou dobu výroby). Ale když teď přijdeš do krámu se Škodovkama, že chceš Superba iV v Laurinu a Dementu a s tunou sraček, kterej tě vyjde na 1,3M ceník, tak ani náhodou nezaplatíš 1,3M. Pokud teda nejsi idiot. Reálně bych tipnul, že takový auto bude tak za 1,1M.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Škodovka má nejmenší baterku pro českej trh něco kolem 60 kWh, existuje i 50 kWh verze, ale ta se u nás prodávat nebude (a byla by levnější).

    Enyaq v tý verzi co stojí 1,19 milionu má 82 kWh baterku a dojezd 500 km, tedy stejně jako Tesla Model 3 Long Range.

    Enyaq v základu za 1,06 milionu má cca 60 kWh baterku (jsem teď línej hledat přesný číslo, označuje se 60, ale tuším že je to o pár kWh víc) a dojezd 380 km.

    A pověru jsi nevysvětlil. Někde jsou občas auta o kousek levnější, jinde o kousek dražší, ale takovej rozdíl jako popisuješ (Tesla pod milion) není dealerskou sítí, ale dotacema. Což ti je tak nějak k hovnu, protože jako Čech nedostaneš slovenskou dotaci (a vice versa). Takže tebe bude nejlevnější Tesla na Slovensku stát pořád cca stejně jako tady. A tím pádem výrazně víc než ekvivalentní Enyaq.

    U normálních aut je to značka od značky, někdy najdeš levnější auto v cizině, někdy tady, někdy je to dealer od dealera a navíc s dealerem v cizině budeš komplikovanějc řešit financování.

    Věta, že jen blázen by kupoval auto tady, když ho může koupit levnějc jinde, je nesmysl. To je reakce člověka, kterej si všimnul, že nějaký auto stojí někde jinde o kilo míň a dospěl na základě toho k tomu, že on je chytřejší protože umí používat internety.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak minimálně je nařídí všem svým dealerstvím což je celkem dost velká síť. Dvě je teda fakt dost málo. To pak procentuální nárůst po roce bude v propagačních materiálech vypadat dost dobře.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam