• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já si teda počkám na ID.2 ~ Feldaq s 50kWh baterkou :D
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tohle chci taky. Kdy maj „plán“, že to bude?:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak teda elektrický auto, na který se asi těším nejvíc a který si fakt dokážu představit, že bych si koupil, je tohle:

    ID. Buzz - Rodina vozů ID. - Elektrické vozy | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/...dquMnTudQIkNGwOUX8nH0t0D9wtXLpGmYEBeX7CilUTtkwkms1REd5iLmxoCIEUQAvD_BwE

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Hele podle mě si bude Tesla držet svoji specifickou skupinu zákazníků, jejichž typický příklady vidíme tady – lidi, co prostě chtějí ty inovace, chtějí aby to bylo jinak a především vlastně nemají rádi auta.

    Co jsem potkal lidi s Teslama, tak to zhusta jsou lidi, který by si jinak takhle drahý auto nikdy nekoupili – klidně by jezdili nějakým krámem co maj třeba 10 let, protože je to prostě vůbec nezajímá, a případně by si došli koupit novou Toyotu nebo Volvo ve chvíli, kdy to starý auto umře.

    Na ty bude fungovat i tohle, protože cesta k prodejci aut pro ně bude cesta do světa, kam nechtěj.

    Naopak většina lidí, co dnes tvoří největší část trhu s autama, od firem po lidi co jim na autech záleží, si Tesly kupovat nebude, respektive "konverzní poměr" bude velmi malej. Doteď to bylo tak, že kdybych měl něco přes milion na auto, tak bych vážně uvažoval o Modelu 3, byť nejsem nekritickej fanoušek Tesly (jak si zde někteří asi všimli) a spousta věcí mi vadí. Prostě na trhu nebylo nic jinýho.

    Teď? No way in hell. I když bych měl trochu osobní problém vlastnit Škodovku, protože jí má každej vocas, tak váhání mezi Enyaqem a Modelem 3 nebo Modelem Y by mi trvalo zhruba pět vteřin. Mimo jiný přesně kvůli tomu, co říkáš.

    Tesla nedávno slavně otevřela zastoupení v Čechách. JEDNO.

    A, i když to místní Muskovity možná překvapí, i elektrický auta se rozbíjej. A Tesla má řekněme pozoruhodnou pověst, pokud jde o zákaznický servis. Dealerství Škodovky jsou sice vesměs plný kreténů, snaží se člověka ojebat, ale když se mi rozbije Enyaq, mám poměrně slušnou šanci, že mi ještě ten den bude stát před domem aspoň náhradní Octavia.

    Když se mi rozbije Tesla, jsem patrně trochu fpiči.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: To mě - mimo jiných věcí - taky fascinuje. Že pro někoho je lepší koupit to přes eshop stylem next - next - next a k pokladně a pak servisovat někde v Tilburgu nebo ve Vídni místo toho vyjednat u x dealerů třeba slevu 200 tisíc a mít servisní místo v každym městě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: BTW, další zásadní rozdíl mezi tou Teslou a Škodovkou (nebo čímkoliv jiným) je, že Tesla má jako součást svýho "skvělýho byznysmodelu" pevně stanovený ceny. Takže když Model 3 začíná na 1,3 milionu, tak prostě zaplatíš 1,3 milionu.

    Když začíná na 1,3 milionu Škodovka, tak zaplatíš 1,3 milionu možná na začátku v době přetlaku poptávky, kdy se dealerům nebude chtít slevovat (Enyaq v prvním roce, Kodiaq RS skoro po celou dobu výroby). Ale když teď přijdeš do krámu se Škodovkama, že chceš Superba iV v Laurinu a Dementu a s tunou sraček, kterej tě vyjde na 1,3M ceník, tak ani náhodou nezaplatíš 1,3M. Pokud teda nejsi idiot. Reálně bych tipnul, že takový auto bude tak za 1,1M.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Škodovka má nejmenší baterku pro českej trh něco kolem 60 kWh, existuje i 50 kWh verze, ale ta se u nás prodávat nebude (a byla by levnější).

    Enyaq v tý verzi co stojí 1,19 milionu má 82 kWh baterku a dojezd 500 km, tedy stejně jako Tesla Model 3 Long Range.

    Enyaq v základu za 1,06 milionu má cca 60 kWh baterku (jsem teď línej hledat přesný číslo, označuje se 60, ale tuším že je to o pár kWh víc) a dojezd 380 km.

    A pověru jsi nevysvětlil. Někde jsou občas auta o kousek levnější, jinde o kousek dražší, ale takovej rozdíl jako popisuješ (Tesla pod milion) není dealerskou sítí, ale dotacema. Což ti je tak nějak k hovnu, protože jako Čech nedostaneš slovenskou dotaci (a vice versa). Takže tebe bude nejlevnější Tesla na Slovensku stát pořád cca stejně jako tady. A tím pádem výrazně víc než ekvivalentní Enyaq.

    U normálních aut je to značka od značky, někdy najdeš levnější auto v cizině, někdy tady, někdy je to dealer od dealera a navíc s dealerem v cizině budeš komplikovanějc řešit financování.

    Věta, že jen blázen by kupoval auto tady, když ho může koupit levnějc jinde, je nesmysl. To je reakce člověka, kterej si všimnul, že nějaký auto stojí někde jinde o kilo míň a dospěl na základě toho k tomu, že on je chytřejší protože umí používat internety.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak minimálně je nařídí všem svým dealerstvím což je celkem dost velká síť. Dvě je teda fakt dost málo. To pak procentuální nárůst po roce bude v propagačních materiálech vypadat dost dobře.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: nejlevnější Tesla 3 má 50kW baterku, midrange 62, škodovka 55. Jinak tolik k tvý otázce, kde se bere pověra o levnějších autech v zahraničí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Pokud jde o nabíječky, je Škodovka spolu s celým VW součástí konsorcia Ionity.

    Takový Superchargery, ale lepší. Zatím jsou u nás asi dva, ale předpokládám rychlou výstavbu.

    Patří to tuším VW, BMW, Mercedesu, Fordu a Kia/Hyundai.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jo, protože na Slovensku dostaneš 8 000 eur dotaci na elektromobil, takže levnější tam bude i tam ten Enyaq. Navíc srovnáváš s nejlevnější Teslou, nejlevnější Tesla má dojezd odpovídající tomu Enyaqu za 1,06 M Kč, ten za 1,2M Kč má dojezd jako Tesla Long Range.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: před časem tu studií dělali briti jsem to četl na autobibli a proto plánovali ořezat dotace phev
    RSZ
    RSZ --- ---
    btw. enyaq už máme ohlášenej jako služebák, rychlonabíječku máme asi druhej rok
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Jak bude nabíjet rychlejš když nebude volná nabíječka a bude čekat za nějakym iV?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: nebude tolko cekat, lebo pleb bude nabijat max 125kW ak si priplati a taycan vyzahne celu kapacitu takze bude mat nabite 2x rychlejsie
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Já mám update zdarma, nicméně ačkoliv mám celkem důstojnej Columbus (na škodu) stejně používám Waze přes Apple Carplay. Pak je u superbu nějaká placená verze s LTE ale tu já nemám.

    Nejsem expert na elektromobiitu a na baterie, ja jsem tu abych nakoukl i do jiné bubliny. Nicméně tím jak do elektromobility šlápla Škodovka tak se dá čekat masivní výstavba dobíjecí infrastruktury a asistenčních vozů. Buď jí začně sponzorovat nebo zabrečí státu. Určitě nechce aby její zákazníci zůstali někde v ČR viset. To například nechápu u Taycanu, jak může chtít člověk s Porsche za 5M čekat třeba na dobíječce za nějakým plebem ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: To jo, o to prave jde. Kdyz treba toyota mela na hybrid priuse 10kCZK/rok na pojisteni baterie, vedel jsi na cem jsi. Mohl jsi to prodluzovat porad a kdyz klesla kapacita pod 80% dali ti novou. Baterii jsi si tak vlastne predplacel. Je to transparentni a ferove.

    Ale aby jsi mel 100 000 km/ 5 let zaruku mobility a u 7 let staryho auta resil baterii za 0.5M CZK to fakt nechces.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jeste k tomu update. Jako je zdarma, nebo po nekolika letech zacinas platit (jako treba u KIA)? Jde o ruzne ty skryte naklady. Jako treba zadni brzdice u japonsky aut co stoji treba desetinasobek toho co na VW, update infotaimentu a tak ruzne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Tuhle zkušenost přenecháme leasingovkám za kolik pak budou prodávat auto po někom kdo to bude používat jako služebák stylem "i dont care lol" když polovinu ceny auta budou tvořit baterie s pochybnou životností a kolik za to druhý majitel po leasingovce bude chtít vysolit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam