• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: BTW, další zásadní rozdíl mezi tou Teslou a Škodovkou (nebo čímkoliv jiným) je, že Tesla má jako součást svýho "skvělýho byznysmodelu" pevně stanovený ceny. Takže když Model 3 začíná na 1,3 milionu, tak prostě zaplatíš 1,3 milionu.

    Když začíná na 1,3 milionu Škodovka, tak zaplatíš 1,3 milionu možná na začátku v době přetlaku poptávky, kdy se dealerům nebude chtít slevovat (Enyaq v prvním roce, Kodiaq RS skoro po celou dobu výroby). Ale když teď přijdeš do krámu se Škodovkama, že chceš Superba iV v Laurinu a Dementu a s tunou sraček, kterej tě vyjde na 1,3M ceník, tak ani náhodou nezaplatíš 1,3M. Pokud teda nejsi idiot. Reálně bych tipnul, že takový auto bude tak za 1,1M.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Škodovka má nejmenší baterku pro českej trh něco kolem 60 kWh, existuje i 50 kWh verze, ale ta se u nás prodávat nebude (a byla by levnější).

    Enyaq v tý verzi co stojí 1,19 milionu má 82 kWh baterku a dojezd 500 km, tedy stejně jako Tesla Model 3 Long Range.

    Enyaq v základu za 1,06 milionu má cca 60 kWh baterku (jsem teď línej hledat přesný číslo, označuje se 60, ale tuším že je to o pár kWh víc) a dojezd 380 km.

    A pověru jsi nevysvětlil. Někde jsou občas auta o kousek levnější, jinde o kousek dražší, ale takovej rozdíl jako popisuješ (Tesla pod milion) není dealerskou sítí, ale dotacema. Což ti je tak nějak k hovnu, protože jako Čech nedostaneš slovenskou dotaci (a vice versa). Takže tebe bude nejlevnější Tesla na Slovensku stát pořád cca stejně jako tady. A tím pádem výrazně víc než ekvivalentní Enyaq.

    U normálních aut je to značka od značky, někdy najdeš levnější auto v cizině, někdy tady, někdy je to dealer od dealera a navíc s dealerem v cizině budeš komplikovanějc řešit financování.

    Věta, že jen blázen by kupoval auto tady, když ho může koupit levnějc jinde, je nesmysl. To je reakce člověka, kterej si všimnul, že nějaký auto stojí někde jinde o kilo míň a dospěl na základě toho k tomu, že on je chytřejší protože umí používat internety.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak minimálně je nařídí všem svým dealerstvím což je celkem dost velká síť. Dvě je teda fakt dost málo. To pak procentuální nárůst po roce bude v propagačních materiálech vypadat dost dobře.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: nejlevnější Tesla 3 má 50kW baterku, midrange 62, škodovka 55. Jinak tolik k tvý otázce, kde se bere pověra o levnějších autech v zahraničí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Pokud jde o nabíječky, je Škodovka spolu s celým VW součástí konsorcia Ionity.

    Takový Superchargery, ale lepší. Zatím jsou u nás asi dva, ale předpokládám rychlou výstavbu.

    Patří to tuším VW, BMW, Mercedesu, Fordu a Kia/Hyundai.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jo, protože na Slovensku dostaneš 8 000 eur dotaci na elektromobil, takže levnější tam bude i tam ten Enyaq. Navíc srovnáváš s nejlevnější Teslou, nejlevnější Tesla má dojezd odpovídající tomu Enyaqu za 1,06 M Kč, ten za 1,2M Kč má dojezd jako Tesla Long Range.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: před časem tu studií dělali briti jsem to četl na autobibli a proto plánovali ořezat dotace phev
    RSZ
    RSZ --- ---
    btw. enyaq už máme ohlášenej jako služebák, rychlonabíječku máme asi druhej rok
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Jak bude nabíjet rychlejš když nebude volná nabíječka a bude čekat za nějakym iV?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: nebude tolko cekat, lebo pleb bude nabijat max 125kW ak si priplati a taycan vyzahne celu kapacitu takze bude mat nabite 2x rychlejsie
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Já mám update zdarma, nicméně ačkoliv mám celkem důstojnej Columbus (na škodu) stejně používám Waze přes Apple Carplay. Pak je u superbu nějaká placená verze s LTE ale tu já nemám.

    Nejsem expert na elektromobiitu a na baterie, ja jsem tu abych nakoukl i do jiné bubliny. Nicméně tím jak do elektromobility šlápla Škodovka tak se dá čekat masivní výstavba dobíjecí infrastruktury a asistenčních vozů. Buď jí začně sponzorovat nebo zabrečí státu. Určitě nechce aby její zákazníci zůstali někde v ČR viset. To například nechápu u Taycanu, jak může chtít člověk s Porsche za 5M čekat třeba na dobíječce za nějakým plebem ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: To jo, o to prave jde. Kdyz treba toyota mela na hybrid priuse 10kCZK/rok na pojisteni baterie, vedel jsi na cem jsi. Mohl jsi to prodluzovat porad a kdyz klesla kapacita pod 80% dali ti novou. Baterii jsi si tak vlastne predplacel. Je to transparentni a ferove.

    Ale aby jsi mel 100 000 km/ 5 let zaruku mobility a u 7 let staryho auta resil baterii za 0.5M CZK to fakt nechces.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jeste k tomu update. Jako je zdarma, nebo po nekolika letech zacinas platit (jako treba u KIA)? Jde o ruzne ty skryte naklady. Jako treba zadni brzdice u japonsky aut co stoji treba desetinasobek toho co na VW, update infotaimentu a tak ruzne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Tuhle zkušenost přenecháme leasingovkám za kolik pak budou prodávat auto po někom kdo to bude používat jako služebák stylem "i dont care lol" když polovinu ceny auta budou tvořit baterie s pochybnou životností a kolik za to druhý majitel po leasingovce bude chtít vysolit.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ale hovno, Tesla stojí na Slovensku pod milion.

    The world's cheapest Tesla | Finder UK
    https://www.finder.com/uk/cheapest-country-to-buy-tesla
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jj, to je pravda.
    Spis jde o realne naklady na vlastnictvi a provoz (ne na porizeni). S tou zarukou na baterii a pohonne ustroji (motor+prevodovka) je to dulezity. Kdyz si porizujes auto treba na 8+ let (ano jsou takovi lide co auta neobmenuji po 4 letech).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Update navigace si děláš sám přes SD kartu a narozdíl od Tesly kam v ČR plivneš je servis škoda.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Enyaq
    Tak ta cena nic moc noc. Priplatkova zaruka mobility 5 let/100 000 km. Kolik je zaruka na baterii? Tesla ma 8 let/240 000 km zaruku na baterii a pohonne ustroji.
    Jak je to u Skodovky obecne s updatem navigace atd.?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: EU není jenom Německo žejo... a bere se z ceníků.

    In Denmark and Hungary lowest car prices in the EU - Business - EBR
    https://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=423
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Z profilu docela pěkné. V dieslu by to byl hit. ;)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam