OMNIHASH: Škodovka má nejmenší baterku pro českej trh něco kolem 60 kWh, existuje i 50 kWh verze, ale ta se u nás prodávat nebude (a byla by levnější).
Enyaq v tý verzi co stojí 1,19 milionu má 82 kWh baterku a dojezd 500 km, tedy stejně jako Tesla Model 3 Long Range.
Enyaq v základu za 1,06 milionu má cca 60 kWh baterku (jsem teď línej hledat přesný číslo, označuje se 60, ale tuším že je to o pár kWh víc) a dojezd 380 km.
A pověru jsi nevysvětlil. Někde jsou občas auta o kousek levnější, jinde o kousek dražší, ale takovej rozdíl jako popisuješ (Tesla pod milion) není dealerskou sítí, ale dotacema. Což ti je tak nějak k hovnu, protože jako Čech nedostaneš slovenskou dotaci (a vice versa). Takže tebe bude nejlevnější Tesla na Slovensku stát pořád cca stejně jako tady. A tím pádem výrazně víc než ekvivalentní Enyaq.
U normálních aut je to značka od značky, někdy najdeš levnější auto v cizině, někdy tady, někdy je to dealer od dealera a navíc s dealerem v cizině budeš komplikovanějc řešit financování.
Věta, že jen blázen by kupoval auto tady, když ho může koupit levnějc jinde, je nesmysl. To je reakce člověka, kterej si všimnul, že nějaký auto stojí někde jinde o kilo míň a dospěl na základě toho k tomu, že on je chytřejší protože umí používat internety.