• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: A nebude 132/150kW na dvě tuny málo?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to je přesně příklad zákonů, na které se peklo dívá shovívavě na občany, ale velmi kriticky na politiky, kteří je zavádí bez jakýchkoliv objektivních kritérií.
    Přesně: jak to že se max rychlosti, ale i limit alkoholu tak liší ve velmi podobných státech? Na základě jakých dat je to stanoveno?
    Navíc v každém státě musí člověk rychlost přizpůsobit stavu vozovky i dopravy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na ježdění 160 km/h není nic nemorálního, za prvé je hned na západ od nás země, kde je legální i 250 km/h, za druhý jsou rychlostní limity na dálnici výsledek palivové krize na začátku 70. let a snahy omezit spotřebu.

    Nikdo nikdy pořádně nedokázal, že by bylo nějak zásadně nebezpečný jezdit po dálnici 160 nebo 200 místo 130.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tak jsem tam naflákal konfiguraci, jaká by mi přišla smysluplná:
    80 baterka
    interiér Lodge (to je nějakej ten eko hadr, vypadá docela cool)
    nejmenší kola kvůli pohodlí
    Family paket (USB vzadu, zásuvka, stolečka)
    Infotainment top (včetně HUD)
    elektrický sedadla + masáž pro řidiče
    Asistovaná jízda 2.0 (tedy až to dorazí, tak se to updatne na dálkový parkování, asistent pro kličkování ve městě a tak)
    LED paket top (takže včetně tý svítící masky)
    Park Paket (kamery 360°)
    Tepelný čerpadlo (ušetří spoustu energie na topení, neklesne dojezd v zimě)
    Rychlý dobíjení

    V podstatě jsem vynechal jen sport paket se sport podvozkem, a vyhřívaný zadní sedadla a čelní sklo, což stojí desítku (a nakonec bych si to asi objednal taky).

    Výsledek?

    Téměř přesně 1,5M ceníková.

    A už to zahrnuje některý věci, který Tesla umí jen v rámci FSD paketu za 200 tisíc. Plus je to proti Modelu 3 (Long Range za cca stejný peníze) prostornější, praktičtější, má to nějaký věci co Tesla ani mít nemůže, jako masážní sedačky etc.

    Ekvivalentní Tesla by samozřejmě byl Model Y, kterej bude dražší, ale ten nemá českou cenu.

    Jak jsem už před časem říkal, že jestli bude Enyaq s velkou baterkou a slušnou výbavou stát podobně jako Kodiaq RS, bude to hit... tak stojí přesně stejně jako Kodiaq RS.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: já nad tím nerozjímám, já jen suše informuji, jaké budou následky:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: rozjimat na tema vyuzivanie pravnych dier a ich vyuzivanie legalnou cestou je zla karma v klube kde sa ludia chvastaju ako "jazdia 160 km/h po dialnici lebo je to bezpecnejsie" je taky moralny paradox :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: já teda jen doplním, že servis nepotřebuješ jen tehdy, když se auto rozbije nebo potřebuje údržbu, ale problém je když nabouráš, nebo někdo nabourá tebe - a pak najednou zjistíš, že si nemůžeš vyklikat náhradní dily přes AutoKelly a dát to Frantovi vedle do garáže vyměnit...

    hezky to popisuje Electro Dad, když si sám půjčenou novinářskou elektrickou dodávkou naboural svojí vlastní Teslu, kterou řídila jeho žena - věci jako, že zůstaneš stát v křižovatce, protože ti Tesla nedovolí jet dál ani se nechat odtáhnout na laně, jak čekal přes 2 měsíce na opravu (jasně - servis v Praze ještě neměl certifikaci a do toho pak korona)...
    Nehoda s Teslou (Model 3, jaro 2020) | Electro Dad #87
    http://www.youtube.com/watch?v=KW-6Klu4rnQ&t=1689
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Enyaq v konfigurátoru škoda.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: a my všichni se na to taky přijdem podívat:)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: sro na baráky se vyplatila, dokud byla daň z nabytí nemovitosti, která byla zrušena. Byla to nesmyslná anomálie. Teď to max ovlivní dědické vztahy nebo způsob dalšího prodeje, jinak o ničem nevim.

    Dotaci na elektroauto zjevně dává stát svým občanům, aby změnil vozový park, který jezdí v jeho hranicích a zlepšil tak situaci ve svých vlastních městech.
    Zjevně to nemyslel tak, že by chtěl podporovat svým státním rozpočtem celý svět.
    Takže i pokud je to legální podle litery zákona, tak to jde proti smyslu dotace, a pokud to obejdeš, tak shoříš v pekle bídnou smrtí, za přihlížení všech, co znáš, a ti, co máš nejradši ti budou muset přikládat pod kotel:)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: ne, nezakládal jsem si firmu na SVK kvůli dotaci na elektroauto, zatím nekupuju. Ale nějaký to kyperský s.r.o.čko, nadace a tak jo, když řešíš nemovitost v Praze, tak se najednou dostáváš na zajímavý částky. Ale i za ten čtvrtmíč bych se posnažil. Nemám s tím naprosto žádnej morální problém, pokud je to legální, jen lumen platí víc, než je nutný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Karmu mi opraví instalatér, ale řešit provozování auta slovenskou firmou je bolehlav, kterej bych asi rád oželel.

    Jako už jsem taky přemejšlel, že bych si založil britský LLC na britský auta nebo Delawarský na nepřihlásitelný auta z US. Ale to bylo pro situaci "koupil jsem si nějakou šílenost která tu nejde přihlásit a najedu s ní pět tisíc ročně a potřebuju nějaký značky".

    Jinak taková lehká sada dalších potenciálních problémů:
    – parkovací karta (i když u soukromníka by možná šlo dostat kartu do modrý s tím, že je to služebák)
    – pokud to má jít do účetnictví, tak jsi v prdeli
    – pokud chceš odečíst DPH, jsi v prdeli

    Jako pokud budu kupovat normální nový auto za cash (což dělá málokdo, protože financování od automobilek je většinou výhodnější než cash i když cash máš) a zjistím, že dealer v Maďarsku má to auto o 5 tisíc éček levnější, tak si tam možná dojedu.

    Ale on většinou nemá.

    Kdyby totiž byly ty ceny tak rozdílný, tak by lidi jezdili kupovat auta jinam...
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: pokračuj: jaké úkony je potřeba udělat v účetnictví, silniční dani či evidenci či jaká jsou omezení pro soukromé užití, a kdy s jakými úkony můžeš auto převést do CZ

    Nebo je to jen teorie a nikdy jsi to nedělal?

    A hlavně: jak pak napravíš svou karmu?:D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: založit firmu i s virtuální adresou stojí na Slovensku kolem 200€ včetně provize za vyřízení, dá se to udělat online za hodinu a firma je funkční za pár týdnů.

    TOMBRIDER: jop, to většině lidí, co v daňový optimalizaci neuměj chodit. Sice se válej smíchy po podlaze, ale zůstává jim holá řiť.

    BOBASH: a na tyto otázky ti odpoví expert na EU daňový právo.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Lol, si kvůli autu/dotacím založ na Slovensku firmu neasi.
    Větší volovinu jsem dneska nečetl.
    Gratuluji :))
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: + účetnictví, náklady na založení firmy (čas i peníze), jakou tam maj legislativu ohledně silniční daně případně evidence (takže + daňový poradce)
    + je to v podstatě podvod, takže budeš za vychcánka, zhorší se ti karma a nikdo tě nebude mít rád!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A bude to tak easy? Dají tu dotaci firmě, která nevykonává jinak žádnou činnost? Jak dlouho pak budu muset mít auto registrovaný na Slovensku?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: zrovna na Slovensku to zvládne v podstatě každej, stačí si tam založit firmu a koupit to na ní. Na to má právo každej občan EU.
    Jinak tohle mě fascinuje, optat se všech dealerů na slevu zadarmo ti nedělá problém, ale najmout si nějakého daňového poradce, kterej je schopnej objevit a zařídit podobný loopholy je sci-fi. Přitom EU trh je pro podobný akce jako stvořenej a ušetříš na tom podstatně víc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak jsem se byl podívat na stránkách českýho Fordu a opravdu, spletl jsem si to s Explorerem. Ceny Mach E v Česku:

    Základ od 1 278 300 Kč, AWD od 1 477 650 Kč – oboje se základní 75 kWh baterkou a tím pádem 450 km dojezdem.

    First Edition, což je podobně jako Founders Edition u Enyaqu docela plná palba se dvěma motorama atd., stojí 1 819 050 Kč. A ve standardu už má 100 kWh baterii a dojezd 540 km.

    Tím pádem odhaduju, že základní model s větší baterkou (a dojezdem 600 km, protože je jednomotorovej) by mohl stát kolem 1,5 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jako že umíš dostat slovenskou dotaci na elektromobil i když jsi Čech? Za prvé to chci vidět, za druhý to znamená, že tě bude Enyaq stát na slovensku tak 800 tisíc.

    Ad slevy – já docela chápu, že to někoho nebaví/sere, na druhou stranu faktem prostě je, že ta Škodovka je levnější už v ceníku a navíc jí nikdo za ceník nebude kupovat, minimálně ne po prvním nadšení.

    A obvykle teda ani nepotřebuješ moc handrkování. Typicky stačí podívat se třeba na Sauto na nabídku skladových vozů a pod ceník se dostaneš už tím co maj na netu. Nebo prostě napíšeš mail k 10 různejm dealerům – chci Enyaq iV 80, mám na to zhruba tak milion. Co je nejlepší cena co umíte? A vybereš si nejlepší nabídku.

    Jo, není to tak komfortní jako naklikat a objednat si Teslu online.

    Ale asi přežiju chvíli diskomfortu při mailování o cenách výměnou za to, že budu mít o 300-400 tisíc korun levnější auto s mnohem lepším supportem po prodeji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam