FORTRESS: Hele podle mě si bude Tesla držet svoji specifickou skupinu zákazníků, jejichž typický příklady vidíme tady – lidi, co prostě chtějí ty inovace, chtějí aby to bylo jinak a především vlastně nemají rádi auta.
Co jsem potkal lidi s Teslama, tak to zhusta jsou lidi, který by si jinak takhle drahý auto nikdy nekoupili – klidně by jezdili nějakým krámem co maj třeba 10 let, protože je to prostě vůbec nezajímá, a případně by si došli koupit novou Toyotu nebo Volvo ve chvíli, kdy to starý auto umře.
Na ty bude fungovat i tohle, protože cesta k prodejci aut pro ně bude cesta do světa, kam nechtěj.
Naopak většina lidí, co dnes tvoří největší část trhu s autama, od firem po lidi co jim na autech záleží, si Tesly kupovat nebude, respektive "konverzní poměr" bude velmi malej. Doteď to bylo tak, že kdybych měl něco přes milion na auto, tak bych vážně uvažoval o Modelu 3, byť nejsem nekritickej fanoušek Tesly (jak si zde někteří asi všimli) a spousta věcí mi vadí. Prostě na trhu nebylo nic jinýho.
Teď? No way in hell. I když bych měl trochu osobní problém vlastnit Škodovku, protože jí má každej vocas, tak váhání mezi Enyaqem a Modelem 3 nebo Modelem Y by mi trvalo zhruba pět vteřin. Mimo jiný přesně kvůli tomu, co říkáš.
Tesla nedávno slavně otevřela zastoupení v Čechách. JEDNO.
A, i když to místní Muskovity možná překvapí, i elektrický auta se rozbíjej. A Tesla má řekněme pozoruhodnou pověst, pokud jde o zákaznický servis. Dealerství Škodovky jsou sice vesměs plný kreténů, snaží se člověka ojebat, ale když se mi rozbije Enyaq, mám poměrně slušnou šanci, že mi ještě ten den bude stát před domem aspoň náhradní Octavia.
Když se mi rozbije Tesla, jsem patrně trochu fpiči.