• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: pokračuj: jaké úkony je potřeba udělat v účetnictví, silniční dani či evidenci či jaká jsou omezení pro soukromé užití, a kdy s jakými úkony můžeš auto převést do CZ

    Nebo je to jen teorie a nikdy jsi to nedělal?

    A hlavně: jak pak napravíš svou karmu?:D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: založit firmu i s virtuální adresou stojí na Slovensku kolem 200€ včetně provize za vyřízení, dá se to udělat online za hodinu a firma je funkční za pár týdnů.

    TOMBRIDER: jop, to většině lidí, co v daňový optimalizaci neuměj chodit. Sice se válej smíchy po podlaze, ale zůstává jim holá řiť.

    BOBASH: a na tyto otázky ti odpoví expert na EU daňový právo.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Lol, si kvůli autu/dotacím založ na Slovensku firmu neasi.
    Větší volovinu jsem dneska nečetl.
    Gratuluji :))
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: + účetnictví, náklady na založení firmy (čas i peníze), jakou tam maj legislativu ohledně silniční daně případně evidence (takže + daňový poradce)
    + je to v podstatě podvod, takže budeš za vychcánka, zhorší se ti karma a nikdo tě nebude mít rád!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A bude to tak easy? Dají tu dotaci firmě, která nevykonává jinak žádnou činnost? Jak dlouho pak budu muset mít auto registrovaný na Slovensku?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: zrovna na Slovensku to zvládne v podstatě každej, stačí si tam založit firmu a koupit to na ní. Na to má právo každej občan EU.
    Jinak tohle mě fascinuje, optat se všech dealerů na slevu zadarmo ti nedělá problém, ale najmout si nějakého daňového poradce, kterej je schopnej objevit a zařídit podobný loopholy je sci-fi. Přitom EU trh je pro podobný akce jako stvořenej a ušetříš na tom podstatně víc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Tak jsem se byl podívat na stránkách českýho Fordu a opravdu, spletl jsem si to s Explorerem. Ceny Mach E v Česku:

    Základ od 1 278 300 Kč, AWD od 1 477 650 Kč – oboje se základní 75 kWh baterkou a tím pádem 450 km dojezdem.

    First Edition, což je podobně jako Founders Edition u Enyaqu docela plná palba se dvěma motorama atd., stojí 1 819 050 Kč. A ve standardu už má 100 kWh baterii a dojezd 540 km.

    Tím pádem odhaduju, že základní model s větší baterkou (a dojezdem 600 km, protože je jednomotorovej) by mohl stát kolem 1,5 milionu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jako že umíš dostat slovenskou dotaci na elektromobil i když jsi Čech? Za prvé to chci vidět, za druhý to znamená, že tě bude Enyaq stát na slovensku tak 800 tisíc.

    Ad slevy – já docela chápu, že to někoho nebaví/sere, na druhou stranu faktem prostě je, že ta Škodovka je levnější už v ceníku a navíc jí nikdo za ceník nebude kupovat, minimálně ne po prvním nadšení.

    A obvykle teda ani nepotřebuješ moc handrkování. Typicky stačí podívat se třeba na Sauto na nabídku skladových vozů a pod ceník se dostaneš už tím co maj na netu. Nebo prostě napíšeš mail k 10 různejm dealerům – chci Enyaq iV 80, mám na to zhruba tak milion. Co je nejlepší cena co umíte? A vybereš si nejlepší nabídku.

    Jo, není to tak komfortní jako naklikat a objednat si Teslu online.

    Ale asi přežiju chvíli diskomfortu při mailování o cenách výměnou za to, že budu mít o 300-400 tisíc korun levnější auto s mnohem lepším supportem po prodeji.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ad enyaq - OK
    Ad dotace - bullshit. Že to neumíš ty, neznamená, že to nejde.

    BOBASH: to je ale demence prodejců/automobilek/whatever. Pokud nejsou schopný sdělit reálný ceny a vymýšlí takovýhle kraviny jak na arabským tržišti, tak se nesměj divit, že na ně (některý) lidi kašlou. Minimálně pro mě je reálná jednotná cena největší výhoda tesla byznys modelu. Fakt nemám zapotřebí se handrkovat s prodejcem teplý vody, stejně jako s lumenama z Parters, AAA, nebo magickejch hrnců.
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: kup si 2 CityGo ve vláčku:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Nic menšího než ID.3 hádám hned tak nebude, nebylo by to o tolik levnější aby dávalo smysl to dělat. Základí ID.3 má ale stát něco kolem 750 tisíc s tou menší baterkou.

    Můžeš si koupit Dacii Spring, ta bude stát do půl mega, ale dosáhnou toho tak, že tam narvou nějakou pidibaterii a dojede to 200 km... :-/
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: sorry na mobilu jsem nic serióznější nenašel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Konkrétní plán nevím, ale předpokládám, že první půjdou "nosný" modely, jako ID.3, ID.4 a ID.5 (což tuším bude jakože elektrickej Passat) a pak nějak bych tipoval že půjde tohle, ještě později možná ID.Buggy.

    Ha! Našel jsem. Produkce pro EU trhy začne 2022.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: cywe titulky jak z Blesqu. „Řada zákazníků“ je 1 % nebo 99 %?
    Taky jsem někde na podobnou studii v minulosti narazil, ale tohle je zrovna s článek s nulovou informační hodnotou obsahující jen brain-dump nějakýho „autisty“:)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Největší automobilový podvod od Dieselgate? Plug-in hybridy se míjí účinkem
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    já si teda počkám na ID.2 ~ Feldaq s 50kWh baterkou :D
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tohle chci taky. Kdy maj „plán“, že to bude?:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak teda elektrický auto, na který se asi těším nejvíc a který si fakt dokážu představit, že bych si koupil, je tohle:

    ID. Buzz - Rodina vozů ID. - Elektrické vozy | Volkswagen Česká republika
    https://www.volkswagen.cz/...dquMnTudQIkNGwOUX8nH0t0D9wtXLpGmYEBeX7CilUTtkwkms1REd5iLmxoCIEUQAvD_BwE

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Hele podle mě si bude Tesla držet svoji specifickou skupinu zákazníků, jejichž typický příklady vidíme tady – lidi, co prostě chtějí ty inovace, chtějí aby to bylo jinak a především vlastně nemají rádi auta.

    Co jsem potkal lidi s Teslama, tak to zhusta jsou lidi, který by si jinak takhle drahý auto nikdy nekoupili – klidně by jezdili nějakým krámem co maj třeba 10 let, protože je to prostě vůbec nezajímá, a případně by si došli koupit novou Toyotu nebo Volvo ve chvíli, kdy to starý auto umře.

    Na ty bude fungovat i tohle, protože cesta k prodejci aut pro ně bude cesta do světa, kam nechtěj.

    Naopak většina lidí, co dnes tvoří největší část trhu s autama, od firem po lidi co jim na autech záleží, si Tesly kupovat nebude, respektive "konverzní poměr" bude velmi malej. Doteď to bylo tak, že kdybych měl něco přes milion na auto, tak bych vážně uvažoval o Modelu 3, byť nejsem nekritickej fanoušek Tesly (jak si zde někteří asi všimli) a spousta věcí mi vadí. Prostě na trhu nebylo nic jinýho.

    Teď? No way in hell. I když bych měl trochu osobní problém vlastnit Škodovku, protože jí má každej vocas, tak váhání mezi Enyaqem a Modelem 3 nebo Modelem Y by mi trvalo zhruba pět vteřin. Mimo jiný přesně kvůli tomu, co říkáš.

    Tesla nedávno slavně otevřela zastoupení v Čechách. JEDNO.

    A, i když to místní Muskovity možná překvapí, i elektrický auta se rozbíjej. A Tesla má řekněme pozoruhodnou pověst, pokud jde o zákaznický servis. Dealerství Škodovky jsou sice vesměs plný kreténů, snaží se člověka ojebat, ale když se mi rozbije Enyaq, mám poměrně slušnou šanci, že mi ještě ten den bude stát před domem aspoň náhradní Octavia.

    Když se mi rozbije Tesla, jsem patrně trochu fpiči.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: To mě - mimo jiných věcí - taky fascinuje. Že pro někoho je lepší koupit to přes eshop stylem next - next - next a k pokladně a pak servisovat někde v Tilburgu nebo ve Vídni místo toho vyjednat u x dealerů třeba slevu 200 tisíc a mít servisní místo v každym městě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam