• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. vsadil bych se ze to bude vazit podobne jak enyaq ale uzitnou hodnotu to ma o level jinde. uz ienom ze z toho jde udelat obyvak nebo loznice na kolech. takovy elektroauto by si fotrik od rodiny koupil
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Ta změna na 50 byl úplně kurevskej rozdíl, asi dva tejdny jsem nemohl spát jaký bylo najednou ticho :)
    KEB
    KEB --- ---
    Hlavní je si to zdůvodnit, já tomu rozumím!
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak je trošku rozdíl vytáhnout trikem z kapes daňových poplatníků 8000 euro a jezdit o pár kilometrů rychleji avšak stále přiměřeně. Že to nepovažuje za problém ani policie ČR dokládá tento snímek z rameru 10c, kde je měřící a záznamové zařízení nastaveno aby "bralo" od 155km/h gps (to asi odpovídá těm 160-165km tacho)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hosi, ked sa vam nepaci, tak mozete presadit zmenu zakona, ale momentalne ho blatantne porusujete, takze mi pridete s tym moralizovanim smiesni :)
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    FORTRESS: Přijde mi dost vtipný, jak na mezinárodním konfigurátoru maj k nabídnutí modely dle toho, jak moc se tam zatím prodávaj nebo ne. Třeba v Austrálii nenabízí vůbec oktávku a jiný modely, Zéland to taky má dost ořezaný a vůbec je to tam různě mění dle zemí či jejich částí. Asi o citigo nikdo u protinožců nestojí ;) Prostě elektromobilita se chápe jinak no, země od země.

    Mezinárodní konfigurátor Škoda
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: ajo, docela dost.
    Ale neporovnává to ty rozdíly hluku při různých rychlostech a stejné dopravě.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: musíš zazoomovat
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: … navíc to maj rozbitý a teď to nezobrazuje úroveň hluku …
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: tohle znám, ale neporovnává to rozdíly stejné úrovně dopravy při různých rychlostech v obytných vzdálenostech.
    Na to zjistit, kde je hodně hluku z dopravy je to samozřejmě dobrý.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: ale prosím. Je. Ještě vetší než si myslíš. A změřil.

    https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/?service[]=hlukova_mapa
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: ta studie na hluk od 55 km/h by mě zajímala. Neuvěřitelně mě sere ta padesátka před Nuselákem a zajímalo by mě jaký je skutečný rozdíl v těch barácích kolem: klidně s otevřeným oknem (ne na vozovce, tam většinou lidi nespí).
    Nevěřim tomu, že v porovnání třeba s tramvajema nebo městskym vlakem je to takovej rozdíl, ale jsem zvědavej, jestli to někdo změřil.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jak je to u s tou zarukou na baterku? V konfigu nevidim servisni paket, jen 5let zaruka mobility.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Prekroceni nejvyssi povolene rychlosti je az na cca 10. miste v cestnosti pricin dopravnich nehod. Mimo mesto samozrejmne. Ve meste se bavime o chodcich a vyjezdech z poza rohu.
    Problemy na okreskach jsou nebezpecne predjizdeni, rizeni pod vlivem alkoholu, nedodrzeni bezpecne vzdalenosti atp. Ale ne rychlost. Nejen po dalnici, ale i po okresce se da jezdit rychle a bezpecne.

    Je to arbitrarne rozhodnute. Narozdil treba od 50ky ve mestech (treba od 55km/h vejs vyrazne roste hluk od pneumatik, jsou na to studie). Rizeni pod vlivem alkoholu u 0.5+ promile (nulova v CR ma trochu jine duvody) jasne prokazane. Brzdny drahy u bezpecne vzdalenosti. Stav pneu a brzdneho systemu (tady bych zprisnil) atd.

    Treba muj nejoblibenejsi blog tady. Tohle je uplne v pohode, dej si to i s komentarem ma to par minut: https://youtu.be/ddD31lgh6AA
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: no, ještě bych vzal v potaz ještě maximálku 160 km/h: to mi přijde fakt málo.
    Sice rychleji jezdim jenom Německem, když to např. potřebuji stihnout před půlnocí do Alp, a navíc Eňakem bez dobíjení to stejně neni datelný, ale nechápu, proč to tak omezili.

    Jinak podle mě je Eňak nejhezčí (aspoň předprodávaný) elektromobil současnosti zevnitř i zvenku, ale nakonec by u mě Tesla vyhrála tim autopilotem. Nemuset většinu času vůbec řídit, je prostě o level jinde než Family paket (i když se to zatím musí dozorovat, a město je zatím slabý) .
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: Neuveritelny :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: A nebude 132/150kW na dvě tuny málo?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to je přesně příklad zákonů, na které se peklo dívá shovívavě na občany, ale velmi kriticky na politiky, kteří je zavádí bez jakýchkoliv objektivních kritérií.
    Přesně: jak to že se max rychlosti, ale i limit alkoholu tak liší ve velmi podobných státech? Na základě jakých dat je to stanoveno?
    Navíc v každém státě musí člověk rychlost přizpůsobit stavu vozovky i dopravy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na ježdění 160 km/h není nic nemorálního, za prvé je hned na západ od nás země, kde je legální i 250 km/h, za druhý jsou rychlostní limity na dálnici výsledek palivové krize na začátku 70. let a snahy omezit spotřebu.

    Nikdo nikdy pořádně nedokázal, že by bylo nějak zásadně nebezpečný jezdit po dálnici 160 nebo 200 místo 130.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tak jsem tam naflákal konfiguraci, jaká by mi přišla smysluplná:
    80 baterka
    interiér Lodge (to je nějakej ten eko hadr, vypadá docela cool)
    nejmenší kola kvůli pohodlí
    Family paket (USB vzadu, zásuvka, stolečka)
    Infotainment top (včetně HUD)
    elektrický sedadla + masáž pro řidiče
    Asistovaná jízda 2.0 (tedy až to dorazí, tak se to updatne na dálkový parkování, asistent pro kličkování ve městě a tak)
    LED paket top (takže včetně tý svítící masky)
    Park Paket (kamery 360°)
    Tepelný čerpadlo (ušetří spoustu energie na topení, neklesne dojezd v zimě)
    Rychlý dobíjení

    V podstatě jsem vynechal jen sport paket se sport podvozkem, a vyhřívaný zadní sedadla a čelní sklo, což stojí desítku (a nakonec bych si to asi objednal taky).

    Výsledek?

    Téměř přesně 1,5M ceníková.

    A už to zahrnuje některý věci, který Tesla umí jen v rámci FSD paketu za 200 tisíc. Plus je to proti Modelu 3 (Long Range za cca stejný peníze) prostornější, praktičtější, má to nějaký věci co Tesla ani mít nemůže, jako masážní sedačky etc.

    Ekvivalentní Tesla by samozřejmě byl Model Y, kterej bude dražší, ale ten nemá českou cenu.

    Jak jsem už před časem říkal, že jestli bude Enyaq s velkou baterkou a slušnou výbavou stát podobně jako Kodiaq RS, bude to hit... tak stojí přesně stejně jako Kodiaq RS.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam