• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Ta změna na 50 byl úplně kurevskej rozdíl, asi dva tejdny jsem nemohl spát jaký bylo najednou ticho :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: ale prosím. Je. Ještě vetší než si myslíš. A změřil.

    https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/?service[]=hlukova_mapa
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: ta studie na hluk od 55 km/h by mě zajímala. Neuvěřitelně mě sere ta padesátka před Nuselákem a zajímalo by mě jaký je skutečný rozdíl v těch barácích kolem: klidně s otevřeným oknem (ne na vozovce, tam většinou lidi nespí).
    Nevěřim tomu, že v porovnání třeba s tramvajema nebo městskym vlakem je to takovej rozdíl, ale jsem zvědavej, jestli to někdo změřil.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jak je to u s tou zarukou na baterku? V konfigu nevidim servisni paket, jen 5let zaruka mobility.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Prekroceni nejvyssi povolene rychlosti je az na cca 10. miste v cestnosti pricin dopravnich nehod. Mimo mesto samozrejmne. Ve meste se bavime o chodcich a vyjezdech z poza rohu.
    Problemy na okreskach jsou nebezpecne predjizdeni, rizeni pod vlivem alkoholu, nedodrzeni bezpecne vzdalenosti atp. Ale ne rychlost. Nejen po dalnici, ale i po okresce se da jezdit rychle a bezpecne.

    Je to arbitrarne rozhodnute. Narozdil treba od 50ky ve mestech (treba od 55km/h vejs vyrazne roste hluk od pneumatik, jsou na to studie). Rizeni pod vlivem alkoholu u 0.5+ promile (nulova v CR ma trochu jine duvody) jasne prokazane. Brzdny drahy u bezpecne vzdalenosti. Stav pneu a brzdneho systemu (tady bych zprisnil) atd.

    Treba muj nejoblibenejsi blog tady. Tohle je uplne v pohode, dej si to i s komentarem ma to par minut: https://youtu.be/ddD31lgh6AA
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: no, ještě bych vzal v potaz ještě maximálku 160 km/h: to mi přijde fakt málo.
    Sice rychleji jezdim jenom Německem, když to např. potřebuji stihnout před půlnocí do Alp, a navíc Eňakem bez dobíjení to stejně neni datelný, ale nechápu, proč to tak omezili.

    Jinak podle mě je Eňak nejhezčí (aspoň předprodávaný) elektromobil současnosti zevnitř i zvenku, ale nakonec by u mě Tesla vyhrála tim autopilotem. Nemuset většinu času vůbec řídit, je prostě o level jinde než Family paket (i když se to zatím musí dozorovat, a město je zatím slabý) .
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: Neuveritelny :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: A nebude 132/150kW na dvě tuny málo?
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: to je přesně příklad zákonů, na které se peklo dívá shovívavě na občany, ale velmi kriticky na politiky, kteří je zavádí bez jakýchkoliv objektivních kritérií.
    Přesně: jak to že se max rychlosti, ale i limit alkoholu tak liší ve velmi podobných státech? Na základě jakých dat je to stanoveno?
    Navíc v každém státě musí člověk rychlost přizpůsobit stavu vozovky i dopravy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na ježdění 160 km/h není nic nemorálního, za prvé je hned na západ od nás země, kde je legální i 250 km/h, za druhý jsou rychlostní limity na dálnici výsledek palivové krize na začátku 70. let a snahy omezit spotřebu.

    Nikdo nikdy pořádně nedokázal, že by bylo nějak zásadně nebezpečný jezdit po dálnici 160 nebo 200 místo 130.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tak jsem tam naflákal konfiguraci, jaká by mi přišla smysluplná:
    80 baterka
    interiér Lodge (to je nějakej ten eko hadr, vypadá docela cool)
    nejmenší kola kvůli pohodlí
    Family paket (USB vzadu, zásuvka, stolečka)
    Infotainment top (včetně HUD)
    elektrický sedadla + masáž pro řidiče
    Asistovaná jízda 2.0 (tedy až to dorazí, tak se to updatne na dálkový parkování, asistent pro kličkování ve městě a tak)
    LED paket top (takže včetně tý svítící masky)
    Park Paket (kamery 360°)
    Tepelný čerpadlo (ušetří spoustu energie na topení, neklesne dojezd v zimě)
    Rychlý dobíjení

    V podstatě jsem vynechal jen sport paket se sport podvozkem, a vyhřívaný zadní sedadla a čelní sklo, což stojí desítku (a nakonec bych si to asi objednal taky).

    Výsledek?

    Téměř přesně 1,5M ceníková.

    A už to zahrnuje některý věci, který Tesla umí jen v rámci FSD paketu za 200 tisíc. Plus je to proti Modelu 3 (Long Range za cca stejný peníze) prostornější, praktičtější, má to nějaký věci co Tesla ani mít nemůže, jako masážní sedačky etc.

    Ekvivalentní Tesla by samozřejmě byl Model Y, kterej bude dražší, ale ten nemá českou cenu.

    Jak jsem už před časem říkal, že jestli bude Enyaq s velkou baterkou a slušnou výbavou stát podobně jako Kodiaq RS, bude to hit... tak stojí přesně stejně jako Kodiaq RS.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: já nad tím nerozjímám, já jen suše informuji, jaké budou následky:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: rozjimat na tema vyuzivanie pravnych dier a ich vyuzivanie legalnou cestou je zla karma v klube kde sa ludia chvastaju ako "jazdia 160 km/h po dialnici lebo je to bezpecnejsie" je taky moralny paradox :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: já teda jen doplním, že servis nepotřebuješ jen tehdy, když se auto rozbije nebo potřebuje údržbu, ale problém je když nabouráš, nebo někdo nabourá tebe - a pak najednou zjistíš, že si nemůžeš vyklikat náhradní dily přes AutoKelly a dát to Frantovi vedle do garáže vyměnit...

    hezky to popisuje Electro Dad, když si sám půjčenou novinářskou elektrickou dodávkou naboural svojí vlastní Teslu, kterou řídila jeho žena - věci jako, že zůstaneš stát v křižovatce, protože ti Tesla nedovolí jet dál ani se nechat odtáhnout na laně, jak čekal přes 2 měsíce na opravu (jasně - servis v Praze ještě neměl certifikaci a do toho pak korona)...
    Nehoda s Teslou (Model 3, jaro 2020) | Electro Dad #87
    http://www.youtube.com/watch?v=KW-6Klu4rnQ&t=1689
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Enyaq v konfigurátoru škoda.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: a my všichni se na to taky přijdem podívat:)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: sro na baráky se vyplatila, dokud byla daň z nabytí nemovitosti, která byla zrušena. Byla to nesmyslná anomálie. Teď to max ovlivní dědické vztahy nebo způsob dalšího prodeje, jinak o ničem nevim.

    Dotaci na elektroauto zjevně dává stát svým občanům, aby změnil vozový park, který jezdí v jeho hranicích a zlepšil tak situaci ve svých vlastních městech.
    Zjevně to nemyslel tak, že by chtěl podporovat svým státním rozpočtem celý svět.
    Takže i pokud je to legální podle litery zákona, tak to jde proti smyslu dotace, a pokud to obejdeš, tak shoříš v pekle bídnou smrtí, za přihlížení všech, co znáš, a ti, co máš nejradši ti budou muset přikládat pod kotel:)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: ne, nezakládal jsem si firmu na SVK kvůli dotaci na elektroauto, zatím nekupuju. Ale nějaký to kyperský s.r.o.čko, nadace a tak jo, když řešíš nemovitost v Praze, tak se najednou dostáváš na zajímavý částky. Ale i za ten čtvrtmíč bych se posnažil. Nemám s tím naprosto žádnej morální problém, pokud je to legální, jen lumen platí víc, než je nutný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Karmu mi opraví instalatér, ale řešit provozování auta slovenskou firmou je bolehlav, kterej bych asi rád oželel.

    Jako už jsem taky přemejšlel, že bych si založil britský LLC na britský auta nebo Delawarský na nepřihlásitelný auta z US. Ale to bylo pro situaci "koupil jsem si nějakou šílenost která tu nejde přihlásit a najedu s ní pět tisíc ročně a potřebuju nějaký značky".

    Jinak taková lehká sada dalších potenciálních problémů:
    – parkovací karta (i když u soukromníka by možná šlo dostat kartu do modrý s tím, že je to služebák)
    – pokud to má jít do účetnictví, tak jsi v prdeli
    – pokud chceš odečíst DPH, jsi v prdeli

    Jako pokud budu kupovat normální nový auto za cash (což dělá málokdo, protože financování od automobilek je většinou výhodnější než cash i když cash máš) a zjistím, že dealer v Maďarsku má to auto o 5 tisíc éček levnější, tak si tam možná dojedu.

    Ale on většinou nemá.

    Kdyby totiž byly ty ceny tak rozdílný, tak by lidi jezdili kupovat auta jinam...
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: pokračuj: jaké úkony je potřeba udělat v účetnictví, silniční dani či evidenci či jaká jsou omezení pro soukromé užití, a kdy s jakými úkony můžeš auto převést do CZ

    Nebo je to jen teorie a nikdy jsi to nedělal?

    A hlavně: jak pak napravíš svou karmu?:D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: založit firmu i s virtuální adresou stojí na Slovensku kolem 200€ včetně provize za vyřízení, dá se to udělat online za hodinu a firma je funkční za pár týdnů.

    TOMBRIDER: jop, to většině lidí, co v daňový optimalizaci neuměj chodit. Sice se válej smíchy po podlaze, ale zůstává jim holá řiť.

    BOBASH: a na tyto otázky ti odpoví expert na EU daňový právo.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Lol, si kvůli autu/dotacím založ na Slovensku firmu neasi.
    Větší volovinu jsem dneska nečetl.
    Gratuluji :))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam