• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    RAGNAROK: vyzkoušeno v Passat B2:) Za studentských let jsem s ním nedojel do Benátek, nebyl vollgangfest, nebo spíš to asi neudrží s věkem:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: OK, Taycan je ale mimo kategorie. To je jak srovnavat Dacii Duster a Toyotu Hilux.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    dokud ti neprdne hlava motoru. :-)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Stačí měřit 1 týden v deseti bytech hluk padesátky a druhý týden 80 a měli bychom o nekonečno víc dat, a důvěry v to, že víme, co děláme, víc, než teď.

    (na tom IPR jsou ty roky neporovnatelné, vypadá to i na jiná měřítka heatmapy)
    Tady nejúplnější studie, co jsem našel.
    U zdroje je to rozdíl dokonce 6 dB (takže víc než poloviční růst), ale bez měřítka je to k ničemu. Každých 30 m vzdálenosti je útlum asi 30 dB. A je rozdíl ve vnímání 67»73 dB a 37»43 dB.
    Co se týká vlivu na interiéry, tak je tam jediná mapička, z který je vidět velký kulový.

    Jako já tam zpomaluju, ale strašně mě to sere, protože nemám žádné informace, že by ta omezení designovali kompetentní lidé a ne úředníci plechující si prdele od stolu.

    AXTHEB: OK, v noci si tam na tebe vzpomenu, a budu se snažit přesvědčit se, že to k něčemu je.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: 40000 majitelov taycanu ci kolko ich ma byt sa s tebou bude hadat, ze to blbost neni :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo. Ale prostě to auto funguje furt stejně. Byť to teda znamená, že jezdí pomalu.

    Nicméně ono je to především jedno, jezdit přes 160 km/h s elektrickým autem je stejně trochu blbost.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: No, "bezpečnostní rezervy" to ma v tom smyslu ze te nenecha jet pilu celou dobu, ale softwarove ti utne maximalku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To u každýho auta. Ale auto na benzín nebo naftu si vesele pojede na maximální rychlosti celej den.

    Teda, německý auto.

    Třeba americký auta na benzín se někdy do 90. let taky nebyly při dlouhodobý rychlý jízdě schopný uchladit, protože s tím nikdo nepočítal. Pak se tu na ně dodělávaly chladiče převodovky, protože jinak stačilo pár delších jízd třeba 160 km/h a šla do kopru.

    Tesla je podobnej případ, je to strašidelně rychlý, ale nemá to žádný bezpečnostní rezervy a nedokáže to fungovat na max furt.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: u vyssej rychlosti uz zavazi aj koeficient odporu vzduchu

    Driving Model X 200 km/h, 125 mph for over 100 km/60 mi
    https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jen je nutno pro dalsi neznale ctenare dodat, ze to zahrivani U Tesly atp. je otazkou ztratoveho tepla z baterii, ten elektromotor by to v pohode dal.
    Proto si take myslim ze jsou ty rychlostni omezeni u jinych automobilek.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Nemci tu teslu testovali a v souvislosti s jejim nakupem pro policii v Baselu prave psali, ze Tesla umi skvele zrychlit kdyz das plnej, ale asi jen trikrat za sebou, coz pro auta zasahovejch jednotek je lehce suboptimalni ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: jak říkám, to se dá měřit a měřilo na konkrétních místech, ale nedá se to nijak rozumně všeobecně kvantifikovat. Když se přepneš v tom odkazu, mělo by tam být ještě jedno měření o pár let pozdějš. Na Pankráci to bylo tenkrát snad čtyři decibely dolů, ale kecal bych, jsem na mobilu.


    MINER: elektromotory maj +- konstantní výkonostní křivku až do svýho maxima, pak potřebuješ větší motor:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Můžou mít ten elektromotor jinak udělanej, menší, slabší, whatever. Tesla má pohonný ústrojí celý poněkud předimenzovaný, viz výkony a zrychlení.

    Na druhou stranu, s Teslou když začneš jezdit ostře, tak za chvíli zahlásí že má dost a zapne omezenej režim.

    U německých automobilek se na tohle nehraje – nemůžeš mít auto, který umí nějak jezdit, ale jen chvíli. Musí být "vollgangfest" (moje nejoblíbenější německý slovo, znamená to něco jako "plnýmuplynuvzdorný"). Prostě když vjedeš na dálnici a dáš plnej, tak to musí vydržet celej den.

    Úplně unrelated: Opel kvůli tomuhle v 90. letech neudělal Omegu s americkou V8 od Chevroletu. To auto existovalo v prototypu, australský Holdeny, který jsou na stejným základě, se tak vyráběli. Ale u Opelu zkusili, jestli je to vollgangfest a nebylo. Prostě když dal člověk plnej a jel s tím delší dobu v kuse těch 250 km/h, na který to bylo omezený, tak se to neuchladilo nebo co.

    Je možný, že to bude podobnej problém – u Tesla jsem si jistej, že se neuchladí na okruhu a předpokládám, že 250 km/h v kuse jí taky nebude dělat dobře.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: To nebude ono. Tesla si vystačí s jednim převodem na 249 km/h a stovkou za 2.8 s.
    A nebo to prostě neumí vyrobit. Nebo uchladit. Nebo nevimco.
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    BOBASH: znám určitý interní procesy ŠA, spíš jsem to tak zmiňoval pro ostatní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To se vědělo... elektrická verze byla jen prodlužování umíráčku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JENDAZCB: Tak některý modely na některých trzích prostě nedávají smysl, tak je tam nevozej – částečně to je i volba importéra.

    I v rámci Evropa jsou na různých trzích třeba různý výbavy. Zajímavý je, že v Čechách se u některých Škodovek vůbec nenabízí nejnižší výbavy, protože je tu nikdo nekupoval, ale třeba v Německu jo.

    A další trhy, typicky Čína a Indie, mají zase úplně vlastní modely. Třeba indickej Rapid je úplně jiný auto než byl evropskej.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: však, porovnat hluk v barácích před a po zavedení změny.
    „úplně kurevskej rozdíl“.
    U změn ovlivňující desítky tisíc lidí denně by to měl být standard.

    AXTHEB: Tak to máš doma teď jako v Rolls Royce. Utlumili ho tak moc, že v nízkých rychlostech museli nějaký zvuky přidat, páč to působilo divně:)

    Jak bys tu změnu popsal ve dne? A jak daleko v kolikátém patře jsi od silnice?

    Když už nemáme objektivní měření, tak nám to musíš aspoň předat ty:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ani elektrickej motor nemá neomezenej rozsah otáček a předpokládám, že aby to rozumně fungovalo ve větší rychlosti, potřebovalo by to převodovku o aspoň dvou kvaltech. A protože elektromobil ve vyšší rychlosti žere strašně moc, tak by to stejně nikdo moc nepoužíval. Mě přijde 160 km/h úplně v pohodě a to mám tendenci jezdit docela rychle. Ono to bude stejně 170 tachometrovejch.
    FORTRESS: Elektromobil díky okamžitýmu přísunu výkonu a mamutímu krouťáku působí rychlejší než benzín nebo nafta, hádal bych, že v běžným provozu to bude působit cca stejně rychle jako Kodiaq RS. Což si myslím že stačí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ti korejci su hovno patrioti, nekupuju vlastne vyrobky, snad sa ten enyaq bude predavat lepsie

    Tesla Model 3 Is The Top-Selling EV In South Korea
    https://insideevs.com/news/439228/tesla-model-3-south-korea-july-2020/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam