• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jen je nutno pro dalsi neznale ctenare dodat, ze to zahrivani U Tesly atp. je otazkou ztratoveho tepla z baterii, ten elektromotor by to v pohode dal.
    Proto si take myslim ze jsou ty rychlostni omezeni u jinych automobilek.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Nemci tu teslu testovali a v souvislosti s jejim nakupem pro policii v Baselu prave psali, ze Tesla umi skvele zrychlit kdyz das plnej, ale asi jen trikrat za sebou, coz pro auta zasahovejch jednotek je lehce suboptimalni ;)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: jak říkám, to se dá měřit a měřilo na konkrétních místech, ale nedá se to nijak rozumně všeobecně kvantifikovat. Když se přepneš v tom odkazu, mělo by tam být ještě jedno měření o pár let pozdějš. Na Pankráci to bylo tenkrát snad čtyři decibely dolů, ale kecal bych, jsem na mobilu.


    MINER: elektromotory maj +- konstantní výkonostní křivku až do svýho maxima, pak potřebuješ větší motor:

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Můžou mít ten elektromotor jinak udělanej, menší, slabší, whatever. Tesla má pohonný ústrojí celý poněkud předimenzovaný, viz výkony a zrychlení.

    Na druhou stranu, s Teslou když začneš jezdit ostře, tak za chvíli zahlásí že má dost a zapne omezenej režim.

    U německých automobilek se na tohle nehraje – nemůžeš mít auto, který umí nějak jezdit, ale jen chvíli. Musí být "vollgangfest" (moje nejoblíbenější německý slovo, znamená to něco jako "plnýmuplynuvzdorný"). Prostě když vjedeš na dálnici a dáš plnej, tak to musí vydržet celej den.

    Úplně unrelated: Opel kvůli tomuhle v 90. letech neudělal Omegu s americkou V8 od Chevroletu. To auto existovalo v prototypu, australský Holdeny, který jsou na stejným základě, se tak vyráběli. Ale u Opelu zkusili, jestli je to vollgangfest a nebylo. Prostě když dal člověk plnej a jel s tím delší dobu v kuse těch 250 km/h, na který to bylo omezený, tak se to neuchladilo nebo co.

    Je možný, že to bude podobnej problém – u Tesla jsem si jistej, že se neuchladí na okruhu a předpokládám, že 250 km/h v kuse jí taky nebude dělat dobře.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: To nebude ono. Tesla si vystačí s jednim převodem na 249 km/h a stovkou za 2.8 s.
    A nebo to prostě neumí vyrobit. Nebo uchladit. Nebo nevimco.
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    BOBASH: znám určitý interní procesy ŠA, spíš jsem to tak zmiňoval pro ostatní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: To se vědělo... elektrická verze byla jen prodlužování umíráčku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JENDAZCB: Tak některý modely na některých trzích prostě nedávají smysl, tak je tam nevozej – částečně to je i volba importéra.

    I v rámci Evropa jsou na různých trzích třeba různý výbavy. Zajímavý je, že v Čechách se u některých Škodovek vůbec nenabízí nejnižší výbavy, protože je tu nikdo nekupoval, ale třeba v Německu jo.

    A další trhy, typicky Čína a Indie, mají zase úplně vlastní modely. Třeba indickej Rapid je úplně jiný auto než byl evropskej.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: však, porovnat hluk v barácích před a po zavedení změny.
    „úplně kurevskej rozdíl“.
    U změn ovlivňující desítky tisíc lidí denně by to měl být standard.

    AXTHEB: Tak to máš doma teď jako v Rolls Royce. Utlumili ho tak moc, že v nízkých rychlostech museli nějaký zvuky přidat, páč to působilo divně:)

    Jak bys tu změnu popsal ve dne? A jak daleko v kolikátém patře jsi od silnice?

    Když už nemáme objektivní měření, tak nám to musíš aspoň předat ty:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ani elektrickej motor nemá neomezenej rozsah otáček a předpokládám, že aby to rozumně fungovalo ve větší rychlosti, potřebovalo by to převodovku o aspoň dvou kvaltech. A protože elektromobil ve vyšší rychlosti žere strašně moc, tak by to stejně nikdo moc nepoužíval. Mě přijde 160 km/h úplně v pohodě a to mám tendenci jezdit docela rychle. Ono to bude stejně 170 tachometrovejch.
    FORTRESS: Elektromobil díky okamžitýmu přísunu výkonu a mamutímu krouťáku působí rychlejší než benzín nebo nafta, hádal bych, že v běžným provozu to bude působit cca stejně rychle jako Kodiaq RS. Což si myslím že stačí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ti korejci su hovno patrioti, nekupuju vlastne vyrobky, snad sa ten enyaq bude predavat lepsie

    Tesla Model 3 Is The Top-Selling EV In South Korea
    https://insideevs.com/news/439228/tesla-model-3-south-korea-july-2020/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    je to iba pre severnu ameriku, ale na taky uvod co vsetko sa kde testuje staci, napr. tie shuttle co vyzeraju ako take miniaturne autobusy

    AV TEST Initiative | Automated Vehicle Tracking Tool | NHTSA
    https://www.nhtsa.gov/automated-vehicles-safety/av-test-initiative-tracking-tool

    EasyMile EZ10 Shared Autonomous Shuttle, the most deployed driverless shuttle in the world
    https://www.youtube.com/watch?v=y3QRb828C6k
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Citigo končí
    Skoda axes Citigo city car | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-axes-citigo-city-car
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---


    Francie taky pěkný
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Sweden August 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/09/sweden-august-2020.html

    Švédsko 20% PHEV, 7% BEV, 13% HEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PHEV + BEV = EV
    HEV + EV + FCEV = xEV
    -------

    A můžeme se přestat hádat jestli PHEVs k něčemu jsou nebo ne :-)

    Podobnou studii dělal i GM ohledně Voltu a vyšlo to snad ještě lépe (90%+ kilometrů bylo elektrických)

    https://www.fleeteurope.com/...facturer%20commissioned%20a%20survey,to%20three%20times%20per%20week.

    The manufacturer commissioned a survey of the drivers of its Outlander PHEV to investigate how frequently drivers recharged the batteries.

    The findings revealed that 68% of drivers plugged their PHEV in daily, and 90% charged up their cars two to three times per week.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: páč to se porovnat moc nedá, můžeš maximálně dělat měření v místech, kde takový změny proběhly. Těch proměnnejch je tam moc, od konstrukce přes uklizenost vozovky, po různý pneumatiky, výfuky a motory. Z toho jednoduchou kauzalitu nevytvoříš.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. vsadil bych se ze to bude vazit podobne jak enyaq ale uzitnou hodnotu to ma o level jinde. uz ienom ze z toho jde udelat obyvak nebo loznice na kolech. takovy elektroauto by si fotrik od rodiny koupil
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Ta změna na 50 byl úplně kurevskej rozdíl, asi dva tejdny jsem nemohl spát jaký bylo najednou ticho :)
    KEB
    KEB --- ---
    Hlavní je si to zdůvodnit, já tomu rozumím!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam