• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty Taycany budou po dálnici jezdit úplně stejnejch 140 jako ostatní elektromobily, protože dojezd.

    V reálným světě bude na dlouhý cesty po dálnici rychlejší BMW 520d za třetinu ceny (nebo klidně Octavia 2.0 TDI), protože s ním můžeš jet rychle a dlouho
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: sorry, ale ty si v realitě novej? Co si němci odhlasujou a schválej, to maj. Nejvyšší soud jim potvrdil možnost plošnejch zákazů dieselů před dvěma rokama i pro ty, co splňujou Euro 6.

    Diesel-Urteil – Wikipedia
    https://de.wikipedia.org/wiki/Diesel-Urteil
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: odkazem sa opat na jednoduchy test 2 hodiny v uzavretej garazi :)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: mě to netrápí, mě to sere:)
    …hlavně že se to neřeší koncepčně a transparentně…
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Tak u EURO-6d zadny argument proti dieselum neni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: pokud tě to opravdu trápí, doporučuju se obrátit na dopravní fakultu ČVUTu. Ale jinak se asi budeš muset smířit s tím, že zrovna tady bude jenom hůř, hluk kolem magistrály výrazně překračuje státní hygienický limity, a časem to tím kolečkem soudů projde do stavu, kdy se to dál dát ignorovat nebude.


    PETER_PAN: mno vzhledem k německýmu trendu zakazovat vjezd dieselům do všech větších měst si dovolím tvrdit, že tudy cesta nepovede.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Ne, to vsichni vime, dal to komentovat nebudu - je to uplne mimo to sdeleni co jsem chtel rict.


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: 5l/100 to pri 200... ani pri 160 urcite mat nebude zejo :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: A kompromis to je i v pripade Enyagu, protoze za 1.5M si muzes koupit zbrusu novej, slusne vybavenej Mercedes GLC na naftu se spotrebou 5l/100 bez vsech tech omezeni ktere porad soucasny elektroauta maji.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Je to luxusni sportovni auto, ktere ale svoji vybavou a vlastnostmi lze pouzit jako daily car bez problemu. Coz je dano hlavne tim ze je to elektromobil ktery umoznuje pracovat s uloznym prostorem, tezistem, jizdnimi vlastnostmi atd. uplne jinak nez spalovaci auto.

    Tzn. je to luxusni sportovni auto, ktere navic muze byt pouzivano jako daily car, jezdit pomalu a usporne, neco se do nej vejde a ma i cestovni komfort. A dobre vybaveny stoji 5M.

    A mi se tu bavime o technologickem kompromisu jak udela elektroauto do 1.5M se soucasnou generaci baterek aby to nebylo citigo, ale dialy car s uzitnymi vlastnostmi a akceptovatelnym jizdnim komfortem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: jakto, vsak to tu niektori prezentuju ako rodinne auto na takove ty bezne nakupy do tesca :)))
    MINER
    MINER --- ---
    RAGNAROK: vyzkoušeno v Passat B2:) Za studentských let jsem s ním nedojel do Benátek, nebyl vollgangfest, nebo spíš to asi neudrží s věkem:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: OK, Taycan je ale mimo kategorie. To je jak srovnavat Dacii Duster a Toyotu Hilux.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    dokud ti neprdne hlava motoru. :-)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Stačí měřit 1 týden v deseti bytech hluk padesátky a druhý týden 80 a měli bychom o nekonečno víc dat, a důvěry v to, že víme, co děláme, víc, než teď.

    (na tom IPR jsou ty roky neporovnatelné, vypadá to i na jiná měřítka heatmapy)
    Tady nejúplnější studie, co jsem našel.
    U zdroje je to rozdíl dokonce 6 dB (takže víc než poloviční růst), ale bez měřítka je to k ničemu. Každých 30 m vzdálenosti je útlum asi 30 dB. A je rozdíl ve vnímání 67»73 dB a 37»43 dB.
    Co se týká vlivu na interiéry, tak je tam jediná mapička, z který je vidět velký kulový.

    Jako já tam zpomaluju, ale strašně mě to sere, protože nemám žádné informace, že by ta omezení designovali kompetentní lidé a ne úředníci plechující si prdele od stolu.

    AXTHEB: OK, v noci si tam na tebe vzpomenu, a budu se snažit přesvědčit se, že to k něčemu je.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: 40000 majitelov taycanu ci kolko ich ma byt sa s tebou bude hadat, ze to blbost neni :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo. Ale prostě to auto funguje furt stejně. Byť to teda znamená, že jezdí pomalu.

    Nicméně ono je to především jedno, jezdit přes 160 km/h s elektrickým autem je stejně trochu blbost.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: No, "bezpečnostní rezervy" to ma v tom smyslu ze te nenecha jet pilu celou dobu, ale softwarove ti utne maximalku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To u každýho auta. Ale auto na benzín nebo naftu si vesele pojede na maximální rychlosti celej den.

    Teda, německý auto.

    Třeba americký auta na benzín se někdy do 90. let taky nebyly při dlouhodobý rychlý jízdě schopný uchladit, protože s tím nikdo nepočítal. Pak se tu na ně dodělávaly chladiče převodovky, protože jinak stačilo pár delších jízd třeba 160 km/h a šla do kopru.

    Tesla je podobnej případ, je to strašidelně rychlý, ale nemá to žádný bezpečnostní rezervy a nedokáže to fungovat na max furt.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: u vyssej rychlosti uz zavazi aj koeficient odporu vzduchu

    Driving Model X 200 km/h, 125 mph for over 100 km/60 mi
    https://www.youtube.com/watch?v=ojUFPKgs6iI
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam