• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Něco k hodnotě akcií Tesly... dává to docela smysl:

    https://www.facebook.com/vltavafund/posts/2629849670662478
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Telefon že je zařízení s velmi nízkou marží? A co je potom auto? :)
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: To je IMHO teoretický limit technologie, který nezohledňuje konkrétní výrobní postupy, který někdo musí teprv vymyslet.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Nějak mi to nevychází...

    Podle grafu (Fig.3-c) v tom posledním článku to vypadá, že ty vzorky mají při prvním použití cca 1100 mAh/g @ 2,4 V, což odpovídá 2640 Wh/kg
    Po sto cyklech je to cca 900 mAh/g @ 2,4 V, což je cca 2160 Wh/kg

    To mi přijde nerealisticky moc...
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Tesla má teď 250 Wh/kg, ne? Víc se teprv čeká, že oznámí, ne? Už se o tom povídá dlouho, ale zatím nic. Říká se, že to má taky problém dostat do výroby.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Na Slide 18 ukazuji svuj potencial na 400 Wh/kg. Tesla ma v predprodukcni fazi 350Wh/kg. Tohlen nevypada jako breakthrough.

    Ovsem muze jit o nejakou revolucni konstrukci battery packu ktery pak bude kompenzovat Wh/kg samotnych clanku. Urcite jim fandim, ale transparentni podklady pro investory maji obsahovat i to co uz mame a co umime alespon laboratorne, dilensky.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Slide 17 je dost matouci. Jestli "system volume" ma znamenat battery pack pak by ho meli uvadet ve Wh/kg na Wh/L. Oni se v celem tom dokumentu vyhybaji tomu kolik v soucasnosti maji Wh/kg ve clanku ktery jsou schopni alespon laboratorne vyrobit.
    Musi tam byt hodnota kterou maji, potencial se kterym pracuji. Tak jako v mnou uvadenych referencich na Li-S.
    MINER
    MINER --- ---
    FORTRESS: Re na OT:) V našich kapsách bychom nejvíc poznali, kdyby výrobci mobilních OS udělali pořádný power-management.
    Do verze Androidu, která zavedla „Doze“, měly telefony Sony Stamina power management, který telefon uspal, když byl vypnutej displej. Prostě ten telefon spal a nebrouzdal si po internetu sem a tam. Probudily ho jen konkrétní události jako kalendář nebo když sis něco whitelistoval.
    Měl jsem tenkrát běžně výdrž na nabití 4 dny. Pak Google forcnul svůj PM a zamezil výrobcům v úpravách, a stejnej telefon po update vydrží horko těžko den.
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: jedno jo:) „increasing the distance that EVs can travel on a single charge by 50%“
    Plus, že chtějí bejt v produkci za 5 let.
    Ale máš pravdu, že to není moc sdílné, víc čísel máš v „ivnestors deck“: https://www.quantumscape.com/...tent/uploads/2020/09/QuantumScape-Investor-Presentation-Sept2020.pdf
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jako samozrejmne ano, ale protoze mobily jsou zarizeni s velmi nizkou marzi (nemyslim ted iPhony) tak to IMHO nebude priorita to tam tlacit. Zvlast kdyz automotive ted kupuje vsechno co jen zavani bateriema a k tomu vykupuje spousta klicovych surovin, nebo podily ve firmach ktere jsou v tom surovinovem retezci.
    Ale pochopitelne vyrobci musi prichazet s nejakym vylepsenim ktere mohou prezentovat. Ta konstrukce tech clanku je trochu jina v tom mili meritku nez ty clanky z kterych stavi battery packy do aut. Takze mozna i tady je problem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Co se baterii tyce tak skutecne slibne breakthrough se jevi Lithium-Sulfur Batteries (Li-S nebo LSB).

    https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/lithium-sulfur-batteries
    Lithium sulfur battery is one of promising candidates for next-generation energy storage device due to the sulfur cathode material with low cost and nontoxicity, and super high theoretical energy density (nearly 2600 Wh kg−1) [63–65].


    https://sci-hub.tw/10.1016/B978-0-12-803581-8.11354-2

    posledni clanek treba : https://sci-hub.tw/10.1016/j.jelechem.2020.114312

    -- -- --
    Zatim maji ale relativne malo nabijecich cyklu (po 200 cyklech pokles kapacity na 60%) a vysokou energetickou hustotu nedosahuji u tohodle experimentu. Tady maji u energetickou hustotu 1224 mAh/g a to kam se chteji priblizit je 1675mAh/g. Takze stale je na cem pracovat.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Hele ja ten clanek vubec nepochopil. Neni tam jedine konkretni cistlo, co maji, jak to maji. Jen ze je to cool a nalejvaj se do toho penize. Tohle neni dobry clanek.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Kdepak asi soudruzi udelali chybu?

    Liveleak com Electric car explodes while charging in southern China
    http://www.youtube.com/watch?v=KWX5aJ63fU8
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla CEO Elon Musk meets with VW CEO, gets preview of ID.3 and ID.4 electric cars - Electrek
    https://electrek.co/2020/09/04/tesla-ceo-elon-musk-meets-vw-ceo-preview-id3-id4-electric-cars/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hele je možný, že to v nějakých detailech funguje líp v tom Passatu, zaměřím se na to, až s ním o víkendu někam pojedu. Ale v tom Superbu to nefunguje o tolik hůř, abych si toho všimnul.

    A hlavně je to pořád nesrovnatelně lepší než "hloupý" světla.

    Tahle věc by měla bejt povinná mnohem spíš než milion asistentů.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: A koukal jsi i na tabulku těch cen? 33m+ ? :) Já tam teda ten pruh vidim, ale ten neni na silnici ale okolo a na to imo sere pes. Pro mě je u auta důležitý aby bylo lepší než to předchozí a tam to zatim funguje. Matrixy považuju za jednu z důležitejch věcí, stejně jako tu 360 kameru. Oboje chci mít v příštím autě. Jinak z těch víc high-end feature bych bral ještě noční vidění.
    MINER
    MINER --- ---
    Tak VW má dobrý želízko v ohni: Solid State baterky s +50 % kapacity a dobití 80 % pod 15 min. Musí se to naučit vyrábět masově, takže jdou public: https://marker.medium.com/amp/p/be51849ea092
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Dobra. Jen oni tvrdi neco jineho a vsechno co jsem o tom cetl tak to srovnani se Skodovkou vyslo pro skodovku vzdycky hur. Cerny pruh uprostred, rychlost reakci, kvalita reakci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Já si to nemusím pouštět na videu, já to jen za poslední rok měl v ruce ve čtyřech různejch autech od Škodovky a dvou od Volkswagenu... Funguje to výborně, nepozoruju, že by to u Škodovky bylo nějak znatelně horší než u VW nebo BMW.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ad LED Matrix. Oni tam prave tvrdi to ze Skoda si to vyvijela sama a je to horsi nez to z toho Passatu. Pust si to od casu 51:25, staci par minut.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam