• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: A koukal jsi i na tabulku těch cen? 33m+ ? :) Já tam teda ten pruh vidim, ale ten neni na silnici ale okolo a na to imo sere pes. Pro mě je u auta důležitý aby bylo lepší než to předchozí a tam to zatim funguje. Matrixy považuju za jednu z důležitejch věcí, stejně jako tu 360 kameru. Oboje chci mít v příštím autě. Jinak z těch víc high-end feature bych bral ještě noční vidění.
    MINER
    MINER --- ---
    Tak VW má dobrý želízko v ohni: Solid State baterky s +50 % kapacity a dobití 80 % pod 15 min. Musí se to naučit vyrábět masově, takže jdou public: https://marker.medium.com/amp/p/be51849ea092
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Dobra. Jen oni tvrdi neco jineho a vsechno co jsem o tom cetl tak to srovnani se Skodovkou vyslo pro skodovku vzdycky hur. Cerny pruh uprostred, rychlost reakci, kvalita reakci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Já si to nemusím pouštět na videu, já to jen za poslední rok měl v ruce ve čtyřech různejch autech od Škodovky a dvou od Volkswagenu... Funguje to výborně, nepozoruju, že by to u Škodovky bylo nějak znatelně horší než u VW nebo BMW.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ad LED Matrix. Oni tam prave tvrdi to ze Skoda si to vyvijela sama a je to horsi nez to z toho Passatu. Pust si to od casu 51:25, staci par minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo, ale u elektromobilů je narvat je výbavou a udělat je velký cesta, jak obejít drahou technologii.

    Nemůžeš udělat elektrickej ekvivalent základního Kodiaqu za 700 tisíc, protože bys tam musel dát 30 kWh baterku nebo tak něco.

    Takže uděláš jen ekvivalent vyšších verzí.

    Nicméně z toho co jsi popsal je všechno za příplatek, ten Enyaq za 1,5M co se o něm bavíme má příplatků za tři kila. Základ s dojezdem 500 km stojí pod 1,2M – a takový tý výbavy kterou reálně chceš má furt hodně.

    PETER_PAN: Ad adaptivní LED světla – já jsem teda neviděl videa, ale jezdil jsem několika Superbama a Octaviema, co to měly, a teď mám před barákem Passata se stejným systémem.

    Kdybych si měl dát do auta jeden příplatek, budou to LED Matrix světla. A to, jestli je auto má nebo nemá by pro mě mohlo být rozhodovacím faktorem, jestli ho koupím nebo ne. Pro mě je to jen pohodlný a příjemnějc se s tím funguje, ale třeba moje žena, která je lehce šeroslepá, říká že LED Matrix (nebo laserový od BMW) jsou jediný, s čím v noci pořádně vidí.
    JANOS
    JANOS --- ---
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Nedavno jsem videl. 51:25 a dal. Problem s cernou linkou uprostred, rychlost a kvalita reakci https://www.youtube.com/watch?v=66Sfm9tKas8 .
    No a pak se podivas (nebudu ted hledat video) jak se chova koncernova alternativa na Audi A6 a je to nebe a dudy.

    Takze za me plati ze vzdycky az to bude na nejake urovni, servisovatelne, pouzitelne, cenove adekvatni tomu co dostavas atd.. Takovych prikladu najdes spousta. Digitalni fotaky z 90. let vs. 2010+. Spolehlivost a naklady na servis u Common rail systemu z let jako 2002 vs. 2015 atp.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Nejlip by inho bylo rovnou zrusit i ty obyvatele a poustet lidi do mesta jenom po zaplaceni vstupnyho. Zpoplatnit veskery parkovani i pro rezidenty neprinasi nic, jak ostatne coby nekdo kdo zije ve Svycarsku musis vedet.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Obecně souhlas, byť se části těhle asistentů už nezbavíš. Hlavně díky různejm nařízením, hvězdičkám v crashtestech a v řetězení výbav (z důvodu homologací pro WLTP) kdy to za chvíli dopadne jak u Mazdy. Když chceš držák na velkou pet lahev musíš vzít 4x4 a diesel.

    Matrix LED v superbu fungujou ok, nepleteš si to ztížnostma na laserový světla co dělá koncern?
    JANOS
    JANOS --- ---
    A pritom mi stacilo jenom zrusit parkovani zdarma na celem uzemi Prahy, vcetne obyvatel :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: OK. Ja teda radu te priplatkove vybavy nejen ze nechci platit, ale ani bych ji tam nechtel z pohledu jejich dopadu na pouzivani vozu nebo pripadne budouci servis. A jak se tak bavim s lidma, tak nejsem jedinej.
    Adaptivni tempomat = nechci (chci normalni s pribrzdovanim)
    Adaptivni LED svetla / matrix svetla = nechci (nechci platit servis, navic treba u SuperBu jsou matrix extremne spatne hodnocene)
    20" kola nechci kvuli komfortu jizdy
    Kontrolu jizdy v pruhu a tenhle typ asistentu take nechci pokud jsou stale "hloupe". atd.

    Z tech modernich picovin mi prijde dobra treba 360° kamera, ale jsem ji ochoten ozelet kdyz by celkovy pomer cena/vykon u auta byl OK. A auto melo kromne jizdnich a uzitnych vlastnosti obhajitelne naklady na provoz a vlastnictvi (ne na porizeni - to jsou jine naklady).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hm, tak jsem prokonfiguroval GLC a máš pravdu, je cca stejně drahý jako Enyaq.

    Nicméně předtím jsem zapomněl na takovej detail, že GLC je o notnej kus menší. Vnitřním prostorem ekvivalentní Mercedes k Enyaqu by bylo GLE.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Enyaq je o něco málo menší zvenku, ale uvnitř je větší než Kodiaq.

    A člověk, kterej chce Kodiaq RS, bude přesně chtít Enyaqa. RS si kupuješ kvůli tomu, že je rychlý – a především že je rychlý v pružným zrychlení, což jeho největší deviza, jinak to RS zas tak rychlý vlastně není – a protože chceš vypadat cool. Obě věci Enyaq splní, teda mimo rychlýho ježdění po dálnici.

    Enyaq 80 má sice pořád o pár desítek koní míň než Kodiaq RS, ale to dožene tím, že je elektrickej.

    Ale pravda, přesnější ekvivalent bude Enyaq RS iV, kterej přijde za pár měsíců a kterej bude výrazně rychlejší než Kodiaq RS. A bez příplatků bude nejspíš pořád podobně drahej (Kodiaq RS stojí momentálně asi 1,5M v základu).

    A ad GLC – no on třeba ty píčoviny jako 20" kola má Enyaq skoro standardně (základ jsou 19", za příplatek 20" nebo 21"), ale hlavně tam jsou takový ty kraviny jako asistenti, adaptivní LED světla a podobný krávoviny.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: včetně mýt, chtěl jsem říct…
    MINER
    MINER --- ---
    K aféře dieselů ve městech, zase se řeší plechování prdelí místo reálnýho dopadu a zlepšení:
    Kam se ta zakázaná auta přesunou, co tam způsobí, jaká je nahradí a jaký dopad budou mít tam (zejména, když se zakazují jen ulice nebo čtvrti).
    A to neřešim, že se zakazují pár let stará auta.

    Jsem sice velkým příznivcem elektromobility a omezení aut ve městech včetně cel a jiných vylomenin, ale tohle je vyhrocená politická debata, která nemá s ekologií nic společného.
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: :))) Díky, už si to dokážu představit lépe. Shinkansen dělá při 270 km/h „fu fu fu fu fu“, kdyby si chtěl někdo představit dopad cestování vlakem v Japonsku:) Vevnitř je to takový příjemný „fu fu“, venku nic moc:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Nesouhlasim
    a] s tim srovnanim Enyaqu je Kodiaq RS. Cenove mozna, ale ne uzitnou hodnotou. Enyaqu je o neco malo mensi (nevadi), ale fakt clovek co chce jit do Kodiaq RS pro jeho vlastnosti nepujde do Enyaqu ve stejne cene.

    b] GLC kolega vcera zrovna naklikaval na nemeckem MB webu a byl nekde kolem 55k EUR a pokud nechces picoviny jako 20" kola atp. tak uz tam toho moc nebylo (z rozumnych veci) co doklikat.

    Samozrejmne kdyz pak zacnes srovnavat ceny tech pokrocilych asistentu tak muzes zjistit ze je dostanes v ramci Enyaqu schovane v te cene a u MB bys je musel doklikat, ale porad bude GLC za 55k EUR lepsi auto nez Enyaqu za stejnou cenu. A proto povazuju Enyaqu porad za kompromis i jako velky fanda elektroaut.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Mám to 70m na magistrálu, vidím z okna na auta. Auta jedoucí 80 vnímáš (vžum, vžum), auta jedoucí 50 ne.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: na tos přišel jak? Euro 6b a 6d má némlich stejný paramerry pro osobní diesly.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam