• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Nějak mi to nevychází...

    Podle grafu (Fig.3-c) v tom posledním článku to vypadá, že ty vzorky mají při prvním použití cca 1100 mAh/g @ 2,4 V, což odpovídá 2640 Wh/kg
    Po sto cyklech je to cca 900 mAh/g @ 2,4 V, což je cca 2160 Wh/kg

    To mi přijde nerealisticky moc...
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Tesla má teď 250 Wh/kg, ne? Víc se teprv čeká, že oznámí, ne? Už se o tom povídá dlouho, ale zatím nic. Říká se, že to má taky problém dostat do výroby.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Na Slide 18 ukazuji svuj potencial na 400 Wh/kg. Tesla ma v predprodukcni fazi 350Wh/kg. Tohlen nevypada jako breakthrough.

    Ovsem muze jit o nejakou revolucni konstrukci battery packu ktery pak bude kompenzovat Wh/kg samotnych clanku. Urcite jim fandim, ale transparentni podklady pro investory maji obsahovat i to co uz mame a co umime alespon laboratorne, dilensky.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Slide 17 je dost matouci. Jestli "system volume" ma znamenat battery pack pak by ho meli uvadet ve Wh/kg na Wh/L. Oni se v celem tom dokumentu vyhybaji tomu kolik v soucasnosti maji Wh/kg ve clanku ktery jsou schopni alespon laboratorne vyrobit.
    Musi tam byt hodnota kterou maji, potencial se kterym pracuji. Tak jako v mnou uvadenych referencich na Li-S.
    MINER
    MINER --- ---
    FORTRESS: Re na OT:) V našich kapsách bychom nejvíc poznali, kdyby výrobci mobilních OS udělali pořádný power-management.
    Do verze Androidu, která zavedla „Doze“, měly telefony Sony Stamina power management, který telefon uspal, když byl vypnutej displej. Prostě ten telefon spal a nebrouzdal si po internetu sem a tam. Probudily ho jen konkrétní události jako kalendář nebo když sis něco whitelistoval.
    Měl jsem tenkrát běžně výdrž na nabití 4 dny. Pak Google forcnul svůj PM a zamezil výrobcům v úpravách, a stejnej telefon po update vydrží horko těžko den.
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: jedno jo:) „increasing the distance that EVs can travel on a single charge by 50%“
    Plus, že chtějí bejt v produkci za 5 let.
    Ale máš pravdu, že to není moc sdílné, víc čísel máš v „ivnestors deck“: https://www.quantumscape.com/...tent/uploads/2020/09/QuantumScape-Investor-Presentation-Sept2020.pdf
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jako samozrejmne ano, ale protoze mobily jsou zarizeni s velmi nizkou marzi (nemyslim ted iPhony) tak to IMHO nebude priorita to tam tlacit. Zvlast kdyz automotive ted kupuje vsechno co jen zavani bateriema a k tomu vykupuje spousta klicovych surovin, nebo podily ve firmach ktere jsou v tom surovinovem retezci.
    Ale pochopitelne vyrobci musi prichazet s nejakym vylepsenim ktere mohou prezentovat. Ta konstrukce tech clanku je trochu jina v tom mili meritku nez ty clanky z kterych stavi battery packy do aut. Takze mozna i tady je problem.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Co se baterii tyce tak skutecne slibne breakthrough se jevi Lithium-Sulfur Batteries (Li-S nebo LSB).

    https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/lithium-sulfur-batteries
    Lithium sulfur battery is one of promising candidates for next-generation energy storage device due to the sulfur cathode material with low cost and nontoxicity, and super high theoretical energy density (nearly 2600 Wh kg−1) [63–65].


    https://sci-hub.tw/10.1016/B978-0-12-803581-8.11354-2

    posledni clanek treba : https://sci-hub.tw/10.1016/j.jelechem.2020.114312

    -- -- --
    Zatim maji ale relativne malo nabijecich cyklu (po 200 cyklech pokles kapacity na 60%) a vysokou energetickou hustotu nedosahuji u tohodle experimentu. Tady maji u energetickou hustotu 1224 mAh/g a to kam se chteji priblizit je 1675mAh/g. Takze stale je na cem pracovat.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Hele ja ten clanek vubec nepochopil. Neni tam jedine konkretni cistlo, co maji, jak to maji. Jen ze je to cool a nalejvaj se do toho penize. Tohle neni dobry clanek.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Kdepak asi soudruzi udelali chybu?

    Liveleak com Electric car explodes while charging in southern China
    http://www.youtube.com/watch?v=KWX5aJ63fU8
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla CEO Elon Musk meets with VW CEO, gets preview of ID.3 and ID.4 electric cars - Electrek
    https://electrek.co/2020/09/04/tesla-ceo-elon-musk-meets-vw-ceo-preview-id3-id4-electric-cars/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hele je možný, že to v nějakých detailech funguje líp v tom Passatu, zaměřím se na to, až s ním o víkendu někam pojedu. Ale v tom Superbu to nefunguje o tolik hůř, abych si toho všimnul.

    A hlavně je to pořád nesrovnatelně lepší než "hloupý" světla.

    Tahle věc by měla bejt povinná mnohem spíš než milion asistentů.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: A koukal jsi i na tabulku těch cen? 33m+ ? :) Já tam teda ten pruh vidim, ale ten neni na silnici ale okolo a na to imo sere pes. Pro mě je u auta důležitý aby bylo lepší než to předchozí a tam to zatim funguje. Matrixy považuju za jednu z důležitejch věcí, stejně jako tu 360 kameru. Oboje chci mít v příštím autě. Jinak z těch víc high-end feature bych bral ještě noční vidění.
    MINER
    MINER --- ---
    Tak VW má dobrý želízko v ohni: Solid State baterky s +50 % kapacity a dobití 80 % pod 15 min. Musí se to naučit vyrábět masově, takže jdou public: https://marker.medium.com/amp/p/be51849ea092
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Dobra. Jen oni tvrdi neco jineho a vsechno co jsem o tom cetl tak to srovnani se Skodovkou vyslo pro skodovku vzdycky hur. Cerny pruh uprostred, rychlost reakci, kvalita reakci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Já si to nemusím pouštět na videu, já to jen za poslední rok měl v ruce ve čtyřech různejch autech od Škodovky a dvou od Volkswagenu... Funguje to výborně, nepozoruju, že by to u Škodovky bylo nějak znatelně horší než u VW nebo BMW.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ad LED Matrix. Oni tam prave tvrdi to ze Skoda si to vyvijela sama a je to horsi nez to z toho Passatu. Pust si to od casu 51:25, staci par minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo, ale u elektromobilů je narvat je výbavou a udělat je velký cesta, jak obejít drahou technologii.

    Nemůžeš udělat elektrickej ekvivalent základního Kodiaqu za 700 tisíc, protože bys tam musel dát 30 kWh baterku nebo tak něco.

    Takže uděláš jen ekvivalent vyšších verzí.

    Nicméně z toho co jsi popsal je všechno za příplatek, ten Enyaq za 1,5M co se o něm bavíme má příplatků za tři kila. Základ s dojezdem 500 km stojí pod 1,2M – a takový tý výbavy kterou reálně chceš má furt hodně.

    PETER_PAN: Ad adaptivní LED světla – já jsem teda neviděl videa, ale jezdil jsem několika Superbama a Octaviema, co to měly, a teď mám před barákem Passata se stejným systémem.

    Kdybych si měl dát do auta jeden příplatek, budou to LED Matrix světla. A to, jestli je auto má nebo nemá by pro mě mohlo být rozhodovacím faktorem, jestli ho koupím nebo ne. Pro mě je to jen pohodlný a příjemnějc se s tím funguje, ale třeba moje žena, která je lehce šeroslepá, říká že LED Matrix (nebo laserový od BMW) jsou jediný, s čím v noci pořádně vidí.
    JANOS
    JANOS --- ---
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Nedavno jsem videl. 51:25 a dal. Problem s cernou linkou uprostred, rychlost a kvalita reakci https://www.youtube.com/watch?v=66Sfm9tKas8 .
    No a pak se podivas (nebudu ted hledat video) jak se chova koncernova alternativa na Audi A6 a je to nebe a dudy.

    Takze za me plati ze vzdycky az to bude na nejake urovni, servisovatelne, pouzitelne, cenove adekvatni tomu co dostavas atd.. Takovych prikladu najdes spousta. Digitalni fotaky z 90. let vs. 2010+. Spolehlivost a naklady na servis u Common rail systemu z let jako 2002 vs. 2015 atp.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam