DAN_F: Jo, jako šéf automobilky (nebo "firmy podnikající v mobilitě") prohlásil, že nejhodnotnější firma na světě by časem mohla být "podnikající v mobilitě".
Neřekl, že by to měla být nutně Tesla. Řekl tohle (čti dál než k nadpisu):
"It confirms me: In five to ten years, the most valuable company in the world will be a mobility company — that could be Tesla, Apple or Volkswagen AG."
Plus to řekl po schůzce s Muskem, o který nikdo neví, o čem byla.
To, co říkají šéfové velkých firem, je potřeba vnímat především optikou toho, proč to asi říkají a čeho tím chtějí dosáhnout, než to brát jako jejich osobní názor. Cokoliv, co CEO velké firmy řekne, má obrovský dopad, třeba na cenu akcií.
Pokud bys třeba chtěl navázat partnerství s nějakou firmou a bavil se o tom s jejím CEO, co o ní budeš říkat? Když řekneš, že je ta firma super a jednou by mohla být nejhodnotnější na světě, tak popoženeš akcie o zase o kousek vejš a uděláš toho druhýho CEO o kousek bohatším, aniž by tě to něco stálo.
A to nemluvím o tom detailu, že tam bylo to "... nebo Volkswagen AG".
Já neříkám, že je nulová pravděpodobnost, že Tesla bude největší automobilkou na světě, to jsem nikdy netvrdil – celou dobu tady tvrdím, že má šanci být jednou z tak 3-5 největších, ale že patrně nenastane dominance na trhu. A především, že to je možný, ale zdaleka ne jistý, momentálně je Tesla malá, ale extrémně nadhodnocená automobilka, kterou konkurence v mnoha ohledech dohnala a která musí dohnat tu konkurenci v objemu.
Plus mi debaty Muska s Diessem připomínají jednu alternativu, která je podle mě docela pravděpodobná a která tu nezazněla. Jaká je nejsnazší cesta Tesly k tomu, stát se opravdu velkou a významnou automobilkou? Merger.
Nedivil bych se, kdyby se Tesla tak do 5 let spojila s nějakou automobilkou která je dost velká, ale třeba zaostává v technologii.