• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: A nejen to. Autorem Bobashem vysmívaného výroku, že Tesla může být největší technologická firma na světě, který Bobash připisoval tobě, není vlastně nikdo odsud, ale Herbet Diess:
    Volkswagen CEO praises Tesla and Elon Musk's record profit - Business Insider
    https://www.businessinsider.com/volkswagen-ceo-praises-tesla-and-elon-musks-record-profit-2020-7

    No, škoda že Diess nemá 15 let zkušeností motoristického novináře, jinak by mu hned bylo jasné, jak je ten výrok mimo :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    “Tesla is not niche. The Model 3 is a large-series model and they are one of the biggest manufacturers of electric-car batteries. We have a lot of respect for Tesla. It’s a competitor we take very seriously,” the Volkswagen Group executive said.

    Volkswagen shares Elon Musk's test drive of the VW ID.3: 'It's pretty good'
    https://www.teslarati.com/tesla-elon-musk-volkswagen-id3-test-drive-video/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Auta taky, zvlášť ty mimo "prémiový značky". Na Fabii Škodovka vydělá nejspíš míň než Apple na iPhonu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k recyklovanym baterkam, nejaky zrecyklovany nikel zrejme dostane aj do VW ID, to by mohlo stlacit cenu baterii nizsie

    Batteries: Umicore to supply 125kt of high-nickel cathode materials to LG Chem — Roskill
    https://roskill.com/...atteries-umicore-to-supply-125kt-of-high-nickel-cathode-materials-to-lg-chem/
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Samsung má podobný „operating margins“ jako Apple na iPhonech.
    Před covidem to bylo nějak kolem 25 %.
    Fakt je ale, že ostatním se marže udržet nedaří. Je to trochu o síle značky…
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele hodnoty pres 2000 Wh/kg claimuje vic skupin. Proto sem posilam jen vzdycky neco co je dobre referencovane a zavani to breakthrough, ne jen evoluci z 350 na 400 Wh/kg.

    K tebou popisovanemu vypoctu. Domnivam se ze to takhle pocitat nejde (jak pises), protoze zalezi na proudovem zatizeni i aktualni urovni nabiti baterie. Baterie jsou mekky zdroj a dost jim klesa napeti se zatezi i s urovni nabiti/vybiti. V elektrochemii je evidentne nejaky usuz pracovat primarne s mAh namisto s Coulomby, nebo Wh. Mozna je to tim ze se vypocty a simulace a dalsi veci kolem toho pocitaji numericky (zmeny pres derivaci) a zmeny napeti jsou do toho tedy zahrnuty, ale nevim. Kazdopadne ve spouste vednich oboru jsou nejake historicke zvyklosti. Chtelo by to nejaky nazor nekoho kdo se zabyva elektrochemii primarne.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Telefony maji obecne nizkou marzi a treba pro Samsung jeste pred par lety (nevim jak aktualne) byla cela mobilni divize ztratova. Jak pisu, myslim si ze next-gen baterie do mobilu prijdou (prirozene), ale neni to priorita.

    Naopak pro auta to priorita je protoze na tom jejich uspech zavisi. Plus je tu ten problem s vyvojem mini baterie s tou novejsi technolgii, to muze klidne byt dalsi technologicka bariera co bude stat dalsi penize na R&D.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH:
    No, profil můj: Měšice - Stará Boleslav - okresky, cca 25 km, Stará Boleslav - Mladá Boleslav - 25 km dálnice. To jezdím denně. Takže najedu cca 100 km, z toho 50 po dálnici.

    Žena: nejbližší okolí Měšic, denně cca 20 km, okresky.
    Jedním autem jezdíme do Brna nebo na chalupu - tam si teoreticky můžeme přehodit auta a jet dieselem.
    Pro mě by bylo nejvíc fajn jezdit denně do práce, protože tam by byla docela slušná úspora.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No z tvýho popisu to vypadá, že máš většinu nájezdu po dálnici a tam prostě dává největší smysl diesel.

    Sorry, není to cool, ale funguje to.

    Samozřejmě elektromobil by byl lepší, ale to by musel bejt takovej, kterej ujede s rezervou i tvoji nejdelší trasu (těch 230 do Brna). Takže potřebuješ 300 km dle WLTP MINIMÁLNĚ. Spíš 400.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Diky za recenzi.
    Hybrid pro primestsky provoz bez zacp nema moc smysl. To je duvod, proc jsme se zenou kupovali benzinoveho Aurise misto hybrida. Ale uz to chce neco noveho no... :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Viz tady test:

    Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností - 2. kapitola – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/...w-i3-rex-dynamika-a-zkouska-benzinovych-dovednosti/ch-59234#articleStart

    tl;dr verze:

    Trochu mě překvapilo, že má i3 stejnej dojezd jako REX a jako elektrika, takže ujede na elektirku 150. To by ti do tý Bolky mohlo stačit, na Vysočinu možná taky.

    Problém je, že když ti dojde benzín, nechová se to jako klasický hybrid, protože tam motor neumí pohánět kola, ale motor o 25 kW vyrábí elektřinu pro elektromotor o 125 kW. Asi vidíš problém...

    Když s tím vyrazíš do Brna, tak posledních třeba 80 kilometrů pojedeš se řvoucím generátorem, kterej se zoufale bude snažit vygenerovat dost elektřiny a nebude to stačit. Takže to vůbec nepojede. Jo a podle Testu to na 9 litrů benzínu ujede asi 120 kiometrů, takže jsem se s tou spotřebou trefil...

    To už si radši kup nepluginovýho Priuse.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: i3 REX ti na tyhle vzdálenosti bude skoro furt jezdit v hybridním režimu, čistě elektricky to najede strašně málo. A nemám přímou zkušenost zrovna s tímhle, ale znám ostatní PHEV od BMW a nečekal bych, že ta i3 bude v reálným světě na cestě do Bolky nebo do Brna žrát míň než takovejch 6-8 l/100km.

    Jezdíš moc daleko a moc po dálnici na to, aby PHEV dávalo smysl. Než se ve tvojí cenový relaci objeví dostupný elektrický auto s udávaným dojezdem dle WLTP alespoň 300 kilometrů, tak zůstaň u úspornýho benzínu nebo nafty.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: Tak záleží, jestli děláš side questy :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: Tak to mírně jeté BMW vyjde kolem 400 bez daně.
    IONIQ neprojde, žena hodně nesnáší korejská auta. A rumunská taky, tam nemám šanci.

    JAZZZ: Jo, jsem zvědavý, jestli nás to odnaučí používat blinkr :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ABS: takový to "líbí se mi BWM, ale nechci na silnici vypadat jak čůrák" :)
    ABS
    ABS --- ---
    JYRKA: ten bmw je dobré auto, ale na dálnici nic moc, ideální do města. Dá se s tím jezdit i rychle ale ten pocit není ono. Rex pak je hooodne hlasitý, co jsem zažil, nicméně vždy je to záruka dojezdu.
    Za mne mám velmi podobný profil cest a rozhodl jsem se pro ioniq, za méně peněz je to mimo město lepší o pořádný kus, čisté do města by mne to BMW bavilo.
    +Nechtěl jsem řídit BMW, na to mne to řidiči moc vadí na silnici :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ahoj všem, uvažujeme o koupi prvního elektroauta.
    Idea:
    - cesty kolem komína, maximálně na nákupy, obchodní jednání do Prahy (bydlíme Praha - východ)
    - pokud se osvědčí, tak cesta domov - práce ve Škoda v Boleslavi a zpět (ehm), cca 100 km tam a zpět
    - jednou za dva měsíce cesta do Brna, případně na chalupu na Vysočinu (cca 230, případně 160 km)
    - hlavně jako druhé auto do rodiny, hlavně pro manželku, primární auto bude pořád Octavia 2.0 TDI.

    Zatím mi připadá jako nejlepší nápad koupit mírně ojeté BMW i3 Rex, které se v Německu dá sehnat za docela slušné peníze.
    Je to dobrý nápad?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Yandex, Uber spin off self-driving vehicles business from joint venture - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/09/20200906-yandex.html

    Yandex has been developing its proprietary self-driving technology since 2017. As of today, Yandex’s autonomous vehicle fleet has 130 cars, which have driven over four million autonomous miles on public roads in various weather and road conditions in three countries: Russia, Israel and the United States. The maturity of the technology as well as the accumulated real-world mileage makes Yandex one of the leading developers of self-driving technology globally.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Něco k hodnotě akcií Tesly... dává to docela smysl:

    https://www.facebook.com/vltavafund/posts/2629849670662478
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Telefon že je zařízení s velmi nízkou marží? A co je potom auto? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam