• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To upřímně kurva vůbec netuším. Naprosto nerozumím koncernový politice a hierarchii značek v tuhle chvíli.

    Volkswagen má bejt výrazně nad Škodou, spíš nějaká "subprémiovka" jako Volvo. Škodovka má bejt budget brand. Tak proč vypadá ID.3 jako low-cost věc a Enyaq jako něco mezi Volvem a BMW? Tomu fakt nerozumím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hele upřímně ten týpek na prezentaci sám moc nevěděl :)

    Ale vypadá to, že opravdu je problém, jaký otáčky zvládne ten elektromotor.

    Moje osobní teorie je, že elektromotor co by točil víc by byl buďto dražší, nebo by znamenal nějakej kompromis někde jinde (spotřeba?). A jezdit nad 160 km/h s EV stejně nemá smysl, protože to pak reálně nikam nedojede.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Proč to vypadá tak low cost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: podla toho co pisu tu MobilEye is no more a to co ma Tesla je na mile vzdialene

    https://twitter.com/DisruptResearch/status/1120824104922304518
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no sup, ukazte mi ako je tlacitkami posiata tato luxusna EV obdoba s-klasse, lebo "chceli usetrit"

    https://techcrunch.com/2020/09/09/lucid-motors/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    clovek co si kupi id3 asi nebude typ cloveka co by chcel jazdit 200 po autobahne :) ale tak mozes im poradit nech tam daju par kil navyse vo forme nejakej 2-stupnovej prevodovky, ze to pojde rychlejsie, len ta spotreba potom bude horsia
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Díky. Zajímavý, že fakt narážej na mechaniku…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Asistenty neví, omezovač kvůli tomu že by motor neutočil
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Co všechno bude umět driving asistent, kdo jim ho dodává, akdy budou aspoň částečně umět město

    Předpokládám, že to dělá ještě MobilEye nebo už Argo.AI, ale fakt by mě zajímalo, co jsou schopni dovolit a kdy.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: kolik to jede max bez omezovače a proč to omezili:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jsem na prezentaci ID3, někdo nápad na dotaz?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tyhlety výpočty s třicet let starým autem od rodičů, co ste dostali zadarmo, nikdy sa na něm nic neposralo a po objetí světa třikrát tam a zpět ste ho prodali za dvacku... to už můžu považovat za směroplatný vývody Deža, že auta jsou zadarmo, stačí jen vhodně ohlý drát a šikovný ruce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: no vidis a ja mam tu izolepu v mazde, ktora ma byt akoze "najvyssia vybava", takze to nie je ziadna teslacka inovace ale bezna prax v automotive, nie je to iba o caluneni ale napr. o ostrych kusoch zeleza, ktore ti mozu pri naraze prederavit plice, ked sa na to pride tak su potom zvolavacky, ale tuto tym perohryzom z jalopniku ide cisto iba o ad revenues preto taky clickbait
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: shledávám jistý rozdíl mezi narvanim nějakého aususu do čalounění a mezi chladičem zbastlenym stahovací páskou a izolepou, ale dobře pokud ti to u auta za 2 mega přijde v pohodě prosím. Nejspíš je to nějaká teslacka inovace se ktetrou zboří tradiční výrobce aut jak Kartágo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: taky je to komfortnější (hydropneumatika a odhlučnění), bezpečnější a modernější auto :P
    A zrychlení a max má stejné jako tvůj Jag. No dobře, o desetinku horší, ale s míň válci:)
    Ale nejezdí v něm královna, uznávám:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ked mi brachanec vypraval co sa dava do calunenia v koncerne, tak som si spomenul na socialisticke panelaky so sparami ucpavanymi novinovym papierom, moja mazda tiez ostatne miestami vyzera ako lepena duct tape, takze to je iba snaha nahnat senzaciu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Moje Octavia rv 2003, kterou jsme se zenou dostali zdarma v roce 2015 nas na servisu a STK stala 40k, pojistky 23k, nafta 1,5kc/km a najeli jsme neco pres 20k km
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak to je známá věc, že třeba první trojky se montovaly de facto ručně ve stanu na parkovišti Gigafactory.

    Oni to časem vychytaj, ale než to vychytaj do úrovně, na který jsou zavedený automobilky, tak to bude nějakou dobu trvat a ty zavedený za tu dobu můžou zase zvládnout elektriku.

    Jinak ad Citroen – u ani ne desetiletýho Citroenu to jde. U starších aut (a Francouzi jsou tímhle přístupem pověstný) je to už docela problém a z leckterýho staršího auta to dělá reálně neprovozovatelnou záležitost.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Dobrej punk:) To nevypadá na 100 % automatizace:)
    Jinak, když už jsme tu tepali mýho Citroëna, tak zrovna Francouzi maj každej měsíc v autě taky každej díl jinej, a nedělá to žádnej problém. Maj (dokonce veřejně přístupnej) systém, kde to řekne díl podle VIN a nikdy jsem při servisu nezažil, že by v tom někdo tápal.
    Tím neříkám, že Tesle se povede to samé, ale že u Citroënu to není problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady něco konkrétního k tomu, co všechno čeká Teslu na cestě k tomu, stát se opravdovou automobilkou:

    Tesla Model Y Owners Have Found Home Depot Shit Used To Mount A Critical Part
    https://jalopnik.com/...acebook&fbclid=IwAR1cmb5q8DoKUp6hOwEU-9dYwF4xSdQ2c8JQoWhfjoJOljwkCzJ0xuXBCHE

    TL;DR verze:

    Majitel Modelu Y se v tom autě vrtal, aby vylepšil spáry mezi panelama karoserie (už to samo o sobě je u auta za téměř 2 miliony strašlivý) a našel tohle:



    Podle týpka z firmy, která se zabývá rozebíráním aut a hodnocením jejich technických řešení, je to očividně výsledek toho, že něco v chladícím systému (kterej jinak považuje za skvěle navrženej) upravili po testování a do výroby zavedli v nějaký nouzový podobě, která někdy zahrnuje přilepení věcí lepící páskou. Viděl prý tři rozebraný Y, ani jedno z nich nemělo ty kusy dřeva z Home Depotu, ale podobně nouzový řešení měly všechny.

    To je to, o čem mluvím, když říkám, že Tesla má ještě před sebou obrovskej kus cesty.

    Auto zpracovaný tímhle způsobem může prodávat automobilka, která:
    1) Prodává něco, co nikdo jinej neprodává (donedávna Tesla, protože byla jediná s dojezdem EV nad 400 km)
    2) Prodává cílovce, která jí to odpustí (ten týpek tohle považoval za vtipný, ne za důvod Teslu žalovat). To souvisí s bodem 1).

    Jakmile bude na trhu výběr mezi víc elektromobilama srovnatelných parametrů (řekněme Model Y, Mustang Mach E, Enyaq, e-Niro, je dost pravděpodobný, že si nemálo zákazníků vybere to auto, u kterýho nehrozí, že ho někdo smontoval tejpou

    A i když ta izolačka reálně ničemu nevadí, je tu potenciálně horší průser. Stará Tesla bude dost pravděpodobně mimo tovární servisy neservisovatelná věc, protože s tímhle přístupem "změníme to když se to hodí" bude v dílech neuvěřitelnej bordel a najít ten správnej bude těžký až nemožný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam