• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Dneska jsem zase od inteligentniho cloveka (inzenyr, projektant) slysel nazor ze elektromobily jsou tlacene lobingem a jsou slepa vetev vyvoje (jako CDcka, minidisky a tepelna cerpadla ??? ) a hybridy jsou lepsi a v budoucnosti prevazi FCEV

    Kde na to ti lidi chodi?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Jinak teda fun-fact – dotykový interface v reálu vůbec nemusí být levnější, než elektro-mechanické ovladače a v dnešní době mnohdy ani není.

    TEAPACK: A koukám, že i do Mercedesu už dorazila ta aktuální móda černých detailů ve vysokém lesku. Zajímalo by mě, jestli taky budou z plastu, jako u levnějších značek, protože to se hrozně dobře udržuje :)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: tak velký plochy bez kšiltíků budou házet nádherný odlesky rovnou do ksichtu...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Ajaj, to UI je zase solidní peklo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: veru tak, idealne Mercedes

    2021 Mercedes S-Class Interior Fully Revealed In 80+ Photos
    https://www.motor1.com/news/439063/2021-mercedes-s-class-interior-revealed/
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JYRKA: co jsou nesmyslně velký otáčky? Většina aut má nejvyšší stupeň převodovky cca 1:1, takže pokud bys běžný motor nahradil rovnou na převodovce za 3F asynchroňák s enkodérem, tak by ten motor točil do 6k ot/min, což jsou pro např. vřetenový motory běžný otáčky. A pokud by to auto bylo těžký, a motor by měl problém se rozhýbat, tak by stačilo nechat "zařazenou" čtyřku, jen bys pak potřeboval motor, co točí 10k ot/min. Ale taky není problém mít motor, co točí 60k /min, to pak můžeš jezdit nejspíš i na dvojku po dálnici - viz nedávno postovaný DIY Passat ze států.

    IMHO to, že má dvoustupňovou převodovku je nedotažení při návrhu auta, než něco, čím by se měli chlubit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ty bubny nejsou problém, bubny obecně nebrzdí hůř než kotouče, jejich problém je, že při opakovaným použití vadnou. Což u elektromobilu nevadí, protože brzdíš převážně rekuperací a nedostaneš příležitost je utahat tak moc.

    A převodovka taky není nutnost, Taycan jí má, ale třeba Tesla nebo Jaguar I-Pace ne a přesto umí jezdit rychle. Takže to bude mít něco společnýho se zvoleným motorem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO:
    1) Je to konkurence pro Teslu, tedy to cílí na geeky, který preferujou futuristickej vzhled před ergonomií.
    2) To, že je auto drahý, ještě neznamená, že výrobce nepotřebuje šetřit. Na vývoji a přípravě výroby auta patřej mezi nejdražší věci právě "drobnosti" jako jsou tlačítka, světla, kličky u dveří a podobně.

    Proto bylo ještě poměrně nedávno třeba dost běžný, že superdrahý supersporty měly takovýhle díly z jinejch aut. Třeba McLaren F1, ve svý době nejdražší auto světa, měl zadní světla z nějakýho autobusu.

    Ostatně třeba Tesla Model S měla všechny přepínače uvnitř z Mercedesu.

    A Lucid bude na začátku relativně malosériová věc, pokud to vůbec začnou vyrábět.

    Ale bude to kombinace.

    Jinak pokud pořád nechápeš, proč jsou na některý funkce zásadní tlačítka, tak si běž zkusit nějaký auto co má všechno dotykový a potom nějaký dobře vymyšlený s kombinovaným systémem – ideálně Mercedes, Audi nebo BMW.

    Ostatně něco může vypovídat i fakt, že třeba VW, Seat a Škoda má čistě dotykový infotainmenty, zatímco Audi (stejnej koncern, dražší značka) má MMI s kolečkem a tlačítkama na středovým tunelu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To vysvetlovali u Taycana- motor by mel nesmyslne vysoke otacky.
    Proto ma Taycan dvoustupnovou prevodovku.
    Nemluve o tom, jak bys to ubrzdil pri te vaze a s bubny vzadu...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: To upřímně kurva vůbec netuším. Naprosto nerozumím koncernový politice a hierarchii značek v tuhle chvíli.

    Volkswagen má bejt výrazně nad Škodou, spíš nějaká "subprémiovka" jako Volvo. Škodovka má bejt budget brand. Tak proč vypadá ID.3 jako low-cost věc a Enyaq jako něco mezi Volvem a BMW? Tomu fakt nerozumím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Hele upřímně ten týpek na prezentaci sám moc nevěděl :)

    Ale vypadá to, že opravdu je problém, jaký otáčky zvládne ten elektromotor.

    Moje osobní teorie je, že elektromotor co by točil víc by byl buďto dražší, nebo by znamenal nějakej kompromis někde jinde (spotřeba?). A jezdit nad 160 km/h s EV stejně nemá smysl, protože to pak reálně nikam nedojede.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Proč to vypadá tak low cost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: podla toho co pisu tu MobilEye is no more a to co ma Tesla je na mile vzdialene

    https://twitter.com/DisruptResearch/status/1120824104922304518
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no sup, ukazte mi ako je tlacitkami posiata tato luxusna EV obdoba s-klasse, lebo "chceli usetrit"

    https://techcrunch.com/2020/09/09/lucid-motors/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    clovek co si kupi id3 asi nebude typ cloveka co by chcel jazdit 200 po autobahne :) ale tak mozes im poradit nech tam daju par kil navyse vo forme nejakej 2-stupnovej prevodovky, ze to pojde rychlejsie, len ta spotreba potom bude horsia
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Díky. Zajímavý, že fakt narážej na mechaniku…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Asistenty neví, omezovač kvůli tomu že by motor neutočil
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Co všechno bude umět driving asistent, kdo jim ho dodává, akdy budou aspoň částečně umět město

    Předpokládám, že to dělá ještě MobilEye nebo už Argo.AI, ale fakt by mě zajímalo, co jsou schopni dovolit a kdy.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: kolik to jede max bez omezovače a proč to omezili:)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam