• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, ale já neříkal, že je naftový auto nutně lepší, ale že elektrárna na uhlí je poněkud větší problém než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:

    Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/mise-greenline-skoda-octavia-s-emisemi-pouhych-87-g-co2/km
    dajme tomu ze usporna octavia si vyrobi 87g/km

    CR ma aktualne zatazenie 332g/CO2/kWh elektriny podla https://www.electricitymap.org/zone/CZ
    tm3 alebo napr. citigo iv ma spotrebu 150Wh/km t.j. nejakych 50g/km, v zime je toho uhlia vyse cca 460g, to by bolo nejakych 70g/km

    ja si z toho mixu rocne berem priemerne 25%, zvysok mam zo slnka, tak pre mna by to bolo nejakych 15g/km priemerne na rok
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ID.3 ma zaruku na baterky 160 000 km / 8 let, OK? Co zaruka na baterky v Enyagu?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: navíc předpokládám, že servis je hlídaný v tom, jak nakládá s vyjetým olejem. U toho sběrného dvora si.moc jistý nejsem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že elektřina pro EV je z uhlí, je problém o několik řádů podstatnější než dvě flašky oleje za rok.

    A mimochodem, když pojedeš do Mazdy, tak tam mají v sudu přesně ten olej co potřebuješ. Nemluvě o tom, že tvoje stará šestka nebo co to máš opravdu nevyžaduje žádnej spešl olej, stačí cokoliv v odpovídající specifikaci. Takže buď eko, nech si vyměnit olej v servisu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Záruka na baterky je 160 000 km / 8 let. Oficiální životnost auta se neudává, ale když je něco "doživotní", tak to hádám bude asi tak stejně doživotní jako třeba náplň v automatu. Takže hádám, že ty bubny vydržej tak ty dvě kila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOMBRIDER: davam tam predpisany olej od vyrobcu

    BOBASH: kazdy rok 2 kanystre po 5l... ked u EV riesite uholnu elektrinu na nabijanie a ludske prava domorodcov v chile, tak mi to pride ako vhodna analogia aj tieto serepeticky okolo
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a životnost ID.3 je stále 150k km/15 let, nebo už jí zvýšili?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: jablka, hrušky.
    Kdyby jsi nešetřil, a dával auto na výměnu oleje do servisu.
    Tak tam ti vymění olej co stáčí ze sudu. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Vážně tady řešíme v rámci provozu auta ekologickej dopad flašky od oleje?

    Kolik takovejch flašek za rok spotřebuješ? Já třeba žádnou...
    JANOS
    JANOS --- ---
    JIMIQ: To bych nikdy nerekl ze Skoda bude mit prvni zajimavy EV po tesle... vypada to slusne a pouzitelne
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Zpracovani a recyklace plastu a dalsich veci z ropy (napriklad vyjeteho mineralniho oleje) je technicky vyresena zalezitost. To ze se to neaplikuje je trucpodnik vsech co chteji zachovat soucasny status quo : [ PETER_PAN @ ENERGIE - ALTERNATIVNÍ ZDROJE - BUDOUCÍ ZDROJE ENERGIE ]
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOMBRIDER: balene vody moc nekupujeme, ale PET flaska sa da zrecyklovat (v podstate je to to jedine co recyklacnu spolocnost zaujima, zvysnych 90% plastov sa nerecykluje), plastove kanystre od oleja davam do zberneho dvora do specialneho kontajnera na nebezpecny odpad, tak tu neporovnavajme jablka a hrusky :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Skoda Enyaq short review
    https://www.youtube.com/watch?v=OdpPPL5Oy4A


    TeslaBjorn review Škoda Enyaq, 18 minut
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: No a kolik vypiješ do té doby vody z PET lahví, ošoupáš podrážky z plastu co jsou na keckách!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pokud u tvého spalovacího auta představujou reálnej ekologickej problém plastový flašky od oleje, tak bys měl navštívit servis, patrně máš vadný pístní kroužky nebo tak něco. Nebo jsi nám něco zatajil a nejezdíš Mazdou, ale Trabantem.

    I když budeš ultra opatrnej na motor a budeš měnit olej jednou za 10 000 km, tak to znamená jednu plastovou láhev od oleje (pokud vůbec, v servisu ho mají v sudech) za dobu, za kterou jsi spálil asi pět barelů benzínu/nafty.

    To by ti auto muselo žrát tak litr oleje na sto, aby to mělo nějakej signifikantní dopad.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Ano, takhle debaty o elektromobilech skončí.

    PETER_PAN: to popsal dost správně, byť bych neřekl, že to je o "nultý generaci" elektromobilů a jejich problémech. Ono stačí jakýkoliv elektromobil, který se vyráběl před rokem a dřív, a kterej není Tesla. Ty auta jsou prostě v reálným životě nahovno, kdykoliv je dostal do ruky někdo, kdo je zkusil používat jako benzínový auto bez omezení, tak potom nadával – v případě motoristických novinářů nadával v testu. A třeba u nás nebyly novinářský Tesly, takže představa fungování s elektromobilem byla založená na nějakým krámu typu Leaf nebo eGolf, což jsou reálně naprosto předražený auta v reálným světě úplně nahovno.

    X-krát jsem někde vysvětloval "ale tohle jsou elektromobily nahovno, jsou i dobrý elektromobily, jako Tesla", ale člověku, kterej jezdil se špatným elektromobilem a má zafixovanej dojem z něj, to nevysvětlíš.

    Plus, kromě praktickejch problémů jako nabíjení a dojezd, je tu obrovskej psychologickej problém. Spousta typicky chlapů má problém i třeba s litrovým tříválcovým spalovacím motorem. Oficiálně proto, že to bude nespolehlivý (analogie se sekyrou, která když má tenký topůrko tak se zlomí, lhostejno že ta analogie nefunguje), reálně proto, že mají pocit, že čím víc válců mají, tím větší mají péro. A elektromobil je pro ně prostě pocitově "autíčko na baterky".

    U nás, a říkal jsem to už mnohokrát, způsobí přijetí elektromobility Enyaq. Protože se mu teď sice spousta lidí vysmívá, ale pak si ho spousta jinejch lidí koupí, bude to cool a navíc každej druhej bude mít strejdu nebo šváru co má pyčo tu novou elektrickou škodovku a svezl ho v tom a ty krávo to jede!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CHEVALIER:
    1) Nejsou.
    2) Opět zdůvodnění od pána z VW – když se kotouče delší dobu nepoužívaj/používaj málo, tak mají tendenci zatuhnout/vydírat se od bordelu nebo něco takovýho. A protože elektromobil ty brzdy používá málo, tak je z hlediska životnosti lepší tam dát bubny.

    Mimochodem, bubny na ID.3 jsou nerozebiratelný a jsou "na životnost auta".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Třeba ID.3 prej točí v 160 km/h 16 000.

    A podle toho, co nám vysvětlovali lidi z VW, tak má elektromotor nějakou křivku účinnosti a víceméně se dá udělat tak, aby byl efektivní v nízkejch nebo vysokejch otáčkách, ale ne oboje. Takže Taycan, kterej potřebuje fungovat i při rychlý jízdě, má radši dvoustupňovou převodovku, u ID by to asi bylo zbytečný.

    Nevím, jak je to u Tesly, jakou cenu platí za to, že může jezdit 200+.

    Ale taky to může být o tom, že normální (zvlášť německý) automobilky dělají auto tak, aby mohlo to, co dělá, dělat furt.
    KEB
    KEB --- ---
    Opakovaně potvrzeno: Moderní diesely produkují v reálném provozu jen minimum škodlivin - Autobible.cz
    https://autobible.euro.cz/...zeno-moderni-diesely-produkuji-v-realnem-provozu-jen-minimum-skodlivin/

    Něco k emisím, vypadá to dobře
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam