JIMIQ: Ano, takhle debaty o elektromobilech skončí.
PETER_PAN: to popsal dost správně, byť bych neřekl, že to je o "nultý generaci" elektromobilů a jejich problémech. Ono stačí jakýkoliv elektromobil, který se vyráběl před rokem a dřív, a kterej není Tesla. Ty auta jsou prostě v reálným životě nahovno, kdykoliv je dostal do ruky někdo, kdo je zkusil používat jako benzínový auto bez omezení, tak potom nadával – v případě motoristických novinářů nadával v testu. A třeba u nás nebyly novinářský Tesly, takže představa fungování s elektromobilem byla založená na nějakým krámu typu Leaf nebo eGolf, což jsou reálně naprosto předražený auta v reálným světě úplně nahovno.
X-krát jsem někde vysvětloval "ale tohle jsou elektromobily nahovno, jsou i dobrý elektromobily, jako Tesla", ale člověku, kterej jezdil se špatným elektromobilem a má zafixovanej dojem z něj, to nevysvětlíš.
Plus, kromě praktickejch problémů jako nabíjení a dojezd, je tu obrovskej psychologickej problém. Spousta typicky chlapů má problém i třeba s litrovým tříválcovým spalovacím motorem. Oficiálně proto, že to bude nespolehlivý (analogie se sekyrou, která když má tenký topůrko tak se zlomí, lhostejno že ta analogie nefunguje), reálně proto, že mají pocit, že čím víc válců mají, tím větší mají péro. A elektromobil je pro ně prostě pocitově "autíčko na baterky".
U nás, a říkal jsem to už mnohokrát, způsobí přijetí elektromobility Enyaq. Protože se mu teď sice spousta lidí vysmívá, ale pak si ho spousta jinejch lidí koupí, bude to cool a navíc každej druhej bude mít strejdu nebo šváru co má pyčo tu novou elektrickou škodovku a svezl ho v tom a ty krávo to jede!