• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že si to tu pleteš s auditkem XRebellion - ti jsou uvědomnělí tak, že chtějí zpět na stromy...
    Tady (ale víceméně to tak je i v reálu) proti sobě stojí 3 zcela odlišné skupiny:
    Na jedné straně poněkud technicky zaostalí petrolheadi, jako seš Ty a Bobash
    Na druhé straně a geekové a technomanceři kteří směřují k neustálému zvyšování maximálního komfortu skrze rozvoj technologií, přičemž do toho komfortu zahrnují i estetičnost a co nejnižší zdravotní závadnost svého životního prostředí. Např. já a Dzodzo
    Třetí strana je pár jednotlivců z řad hluboce věřících Gretenistů, co věří, že člověk má moc měnit klima a hledají cestu, jak se omezit co nejmíň.

    A to definuje argumentaci...
    Petrolheadi (ve snaze získat přízeň Gretenistů) počítají do ekostopy pomalu i flatulaci bagristy z dolu na lithium, zatímco tiše předpokládají, že benzín vzniká kvantovou dezintegrací a teleportací mezi vrtem a benzínkou, aby jim vyšlo, že EV jsou větší zátěž...
    Technomanceři pak logicky musí tyhle bláboly vyvracet.
    Gretenisti jenom křičí, víceméně podle nálady a toho, co/kdo je zrovna zaujme...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: To ovsem samozrejme je faktickej prispevek, a osobne myslenej nebyl vubec. Faktem zustava, ze uz jenom tvoje prosta existence je pro zivotni prostredi a klima zatezi. Nekdo tak uvedomelej jako ty by to mel vedet a podle toho jednat, ne jako my ignoranti ktery lejou olej do svych apokalyptickych monster a je jim to uplne jedno.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: tak sa nabuduce ozvi az budes mat nejaky fakticky prispevok do diskusie miesto osobnych utokov a zosmiesnovania, cau :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Tak pes je emocionální support, především ve špatných časech... Můžeš mít sebehorší den, ale pak přijdeš domů a pes je nadšenej, že Tě vidí...

    Auto, kolo, koloběžka, motorka...je jen věc , jejíž hodnota je dána čistě užitkem, který přináší, tedy transportní schopností.
    Emoce ve mně dovede vzbudit leda ve chvíli,když mi do něj týden po umytí někdo vleze v zablácených botách...
    A pak možná ještě ve chvíli, kdy zapomenu natankovat, na odometru mám nĕco kolem 600-650 km (s nádrží 40 L a spotřebou cca 5,5 L/hkm), je hluboká noc a otevřená benzínka nikde...
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    COMODOR_FALKON: Jestli to nechapes, tak to nechapes.
    Jsou lidi co nechapou jine veci. Ja treba pejskare ze maji psi, ale verim ze oni to prozivaji a maji diky tomu nejakou zivotni satisfakci.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Hezká recenze, ujistila mne, že Tesla se mám časem snažit získat (ojetou) TM3...

    Akorát jsem vůbec nepochopil, co myslí těmi emocemi.
    Jako jasně, taky mám v autě koberečky v barvě laku, aby to tam vypadalo útulněji a občas ho vyluxuju, ale jinak moc nevidím rozdíl mezi mým autem a dálkovým autobusem - tam jsou taky koberečky a dá se v něm vyspat...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: No tak ti teda mocinky gratuluju. A vis ze kdyz spachas nejakym ekologickym zpusobem sebevrazdu, tak pomuzes klimatu uplne nejvic? Just sayin‘
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tomu rozumím. Tobě uniká ta logika, že jedna láhev od oleje za 10 000 kilometrů neudělá žádnej měřitelnej rozdíl, ani kdybys s ní zatopil v kamnech.

    Nosič na střeše nebo stažený okýnko mají větší ekologickou stopu než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: jezismarja uz som to tu niekolkokrat opakoval, ze to pre mna nie je priorita, takze az to bude tak to bude, zatial jazdim MHD, takze mam este nizsiu uhlikovu stopu ako elektromobil :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Jezismarja, kdyz je to pro tebe tak dulezity tak si to elektroauto kup a netoc se do nekonecna na stejnejch kravinach.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze ti unika ta logika, fosilne auto produkuje 87g/km + tie lahve od oleja, EV produkuje 0-70g/km bez tych lahvi od oleja
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, ale já neříkal, že je naftový auto nutně lepší, ale že elektrárna na uhlí je poněkud větší problém než láhev od oleje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:

    Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/mise-greenline-skoda-octavia-s-emisemi-pouhych-87-g-co2/km
    dajme tomu ze usporna octavia si vyrobi 87g/km

    CR ma aktualne zatazenie 332g/CO2/kWh elektriny podla https://www.electricitymap.org/zone/CZ
    tm3 alebo napr. citigo iv ma spotrebu 150Wh/km t.j. nejakych 50g/km, v zime je toho uhlia vyse cca 460g, to by bolo nejakych 70g/km

    ja si z toho mixu rocne berem priemerne 25%, zvysok mam zo slnka, tak pre mna by to bolo nejakych 15g/km priemerne na rok
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: ID.3 ma zaruku na baterky 160 000 km / 8 let, OK? Co zaruka na baterky v Enyagu?
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: navíc předpokládám, že servis je hlídaný v tom, jak nakládá s vyjetým olejem. U toho sběrného dvora si.moc jistý nejsem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že elektřina pro EV je z uhlí, je problém o několik řádů podstatnější než dvě flašky oleje za rok.

    A mimochodem, když pojedeš do Mazdy, tak tam mají v sudu přesně ten olej co potřebuješ. Nemluvě o tom, že tvoje stará šestka nebo co to máš opravdu nevyžaduje žádnej spešl olej, stačí cokoliv v odpovídající specifikaci. Takže buď eko, nech si vyměnit olej v servisu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Záruka na baterky je 160 000 km / 8 let. Oficiální životnost auta se neudává, ale když je něco "doživotní", tak to hádám bude asi tak stejně doživotní jako třeba náplň v automatu. Takže hádám, že ty bubny vydržej tak ty dvě kila.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOMBRIDER: davam tam predpisany olej od vyrobcu

    BOBASH: kazdy rok 2 kanystre po 5l... ked u EV riesite uholnu elektrinu na nabijanie a ludske prava domorodcov v chile, tak mi to pride ako vhodna analogia aj tieto serepeticky okolo
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a životnost ID.3 je stále 150k km/15 let, nebo už jí zvýšili?
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: jablka, hrušky.
    Kdyby jsi nešetřil, a dával auto na výměnu oleje do servisu.
    Tak tam ti vymění olej co stáčí ze sudu. ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Vážně tady řešíme v rámci provozu auta ekologickej dopad flašky od oleje?

    Kolik takovejch flašek za rok spotřebuješ? Já třeba žádnou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam