SCHWA: Jo.
Ale pak zároveň čteš, že bychom na to měli jezdit všichni. A to, že přechod bude trvat a mezitím se ty problémy vyřeší, tam není jasně řečený a čtenář to obvykle nepochopí.
Navíc testy v magazínech jsou většinou se staršíma elektromobilama (teď se to zlepšuje, jak jsou na trhu evropský), protože Tesly nešly k testu sehnat.
Takže z toho v běžným motoristovi vzniknou dva dojmy:
1) Elektromobil je nahovno, ujede 150 kilometrů, v zimě mu klesne dojezd na polovinu protože topíš, při nárazu začne okamžitě hořet, nedá se uhasit a když je budeme všichni nabíjet, shoří rozvodná síť.
2) EU chce, abychom takovejma elektromobilama za pár let všichni jezdili.
A vysvětlovat lidem, že není pravda ani jedno a že na elektromobil nejspíš přejdou dobrovolně, je naprostej hell. A mají na něm úplně stejně velkou zásluhu fanatický petrolheadi a fanatický elektronadšenci. Protože pak si takovej nerozhodnej a nepřesvědčenej přečte článek od někoho, kdo považuje první generaci Nissanu Leaf za skvělý auto pro všechny, usoudí, že elektromobilisti jsou kokoti a jde si koupit diesel.