• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To jsi ještě optimista. Tak, jak popisuješ, funguje klasickej hybrid. Ten je opravdu schopnej srazit město na úroveň mimoměsta, protože rekuperuje hodně a z narekuperovaný energie je schopen opravdu kousek jet. To může ušetřit i o dost víc než litr, třeba hybridní Toyoty běžně jezdí město třeba za 4,5 litru, normální ekvivalentní auto by žralo spíš tak 8.

    Mild hybrid bude mít spotřebu nižší podle situace tak o nula až půl litru.

    Jezdil jsem zatím Golfem e-TSI a Octavii 1.5 TSI v podobnou dobu (Golf je mild hybrid, Octavii jsem měl obyčejnou) a žralo to tak nějak stejně. Což na to, že Octavia je navíc větší, něco vypovídá o efektivitě toho systému.
    MINER
    MINER --- ---
    KEB: vzhledem k tomu, že mild toho na bat moc neujede, tak bych v podstatě počítal, že jen srovná spotřebu ve městě na úroveň mimoměsta, takže ubere kolem litru. A mimo město že neudělá skoro nic. Čistě jen úvaha.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: nevís o kolik mají mildhybridy menší spotřebu nebo CO2 emise než ekvivalent bez?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ajo. Mildhybrid určitě. Za chvíli už se auta, co nebudou alespoň mildhybrid, nebudou vyrábět.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: nemyslím phev ale mildhybrid to je jak říkáš velkej startér a malá baterka. :-D

    Tam by to jít mohlo ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No v případě Octavie by to hlavně nešlo, protože baterky PHEV a CNG nádrže jsou pokud vím přibližně ve stejných místech.
    KEB
    KEB --- ---
    Škoda Octavia je nově dostupná také jako mild-hybrid, plug-in hybrid a CNG | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/skoda-octavia-je-nove-dostupna-take-jako-mild-hybrid-plug-hybrid-cng

    Pořád čekám, kdy se v rámci honění nižších emisí a ještě nižších emisí dočkám věci jako je CNG mildhybrid. Nebo by to to auto příliš prodražilo?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Lidi, co jezdí s EV dlouhodobě, mají většinou buďto EV, se kterým range anxiety není zásadní problém (Tesla nebo cokoliv s dojezdem přes 400 km, delší trasy většinou jezdíš po dálnicích, kde jsou už dneska všude nabíjecí stanice) a nebo mají druhý auto.

    A nebo prostě nejezděj daleko.

    Lidi, který potřebujou často jezdit daleko, by s EV měli range anxiety furt, a proto si ho nekoupěj nebo ho po chvíli prodaj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujimave ze ludia co ev jazdia dlhodobo uz range anxiety nemaju, prave preto lebo vedia kam dojedu a preto sa nestrachuju kam nedojedu
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: hahahahaha, no, o slovnim spojeni „plnohodnotny fotak“ se do diskuse poustet nebudu, ale paradoxem digitalni fotografie byl prave fakt, ze se prosadila presto ze velmi dlouho prinasela absolutni zhorseni vystupu, a samozrejme predevsim u tech levnejch krabicek od mejdla to bylo znat nejvic. Zatimco tehdejsi point and shoot kamerky na film byly pres svoji laci porad jeste vybaveny „fullformatem“ do kteryho jsi mohl davat i spickovy filmy, takze s nima sly delat celkem kvalitni fotky, ty maly digitalky zvladly neco ke koukani leda kdyz bylo hodne svetla a slo o nejakej motiv s malo detaily :) Kdyz bylo ale slunce, tak jsi mel vypaleny svetla a utopeny stiny, ony mely dynamickej rozsah horsi nez ctyricetilety filmy na diaky. A jakmile se zeserilo, tak mely sum ze jsi mohl svatebni portret tety Matyldy prodat jako jedinecnou fotku Bigfoota v lese ;)

    Proc se presto prosadily a v cem mely vychozi pozici jinou nez elektricky auta ti muzu prozradit: prace s nima byla min komplikovana. Videl jsi okamzite vysledek - to je pro mnoho svatecnich fotografu obrovska vyhoda, protoze i kdyz neumeli spravne exponovat, zkouseli to proste tak dlouho az to bylo pouzitelny. Nemusel jsi v minilabu nechat udelat fotky z celyho filmu abys zjistil zda je par z nich pouzitelnejch. A potom tu byl dalsi aspekt, udajne ten nejdulezitejsi: tim ze odpadla nutnost davat fotografie vyvolat ven, otevrela se stavidla domacim nahotinkam, coz je faktor kterej udajne byl rozhodujici treba pro uspech polaroidu :)

    Takze ty fotky byly sice ve srovnani s nejlevnejsima kamerkama na film hnusny jak prdel, ale to vetsina stejne jako ty ani nepoznala („Plnohodnotnej fotak“) a snazsi zachazeni vsichni vnimali jako zlepseni. K vyrovnani kvality vystupu - ktera zajimala hlavne ambicionovany fotoamatery, profesionalove fotili dal v klidu na film a skenovali, jak uz jsem psal - doslo samozrejme nejdriv u dslr, ktery mely vetsi snimace, lepsi rozliseni i dynamickej rozsah nez kamerky se snimacem velikosti nehtu z malicku. Kdy se ty levny kamerky dostaly na level kterej by se dal oznacit za pouzitelnej uz z hlavy nevim, rekl bych tak pet let pote co se to podarilo u dslr.

    U elektrickejch aut je to naopak: maj deset tisic trapnejch hejblatek ktery nikdo nepotrebuje, umej zrychlit jako raketa coz ma vyznam leda pro par lidi s nejakym minipindikem, ale v praktickym pouzivani jsou katastrofa - furt musis hlidat jestli dojedes tam kam potrebujes a pokud ne kde je nabijes a jak dlouho to bude trvat - to je pro vetsinu lidi zhorseni pouzitelnosti a absolutni no go.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    "... tak sis ty předražené nesmysly (temnou komoru, drahé foťáky, objektivy, atp.) pořídit musel..."

    COMODOR_FALKON: Hele, pro tebe to ojete elektricky CitiGo s dojezdem 200km bude fakt uplne v pohode auto. Nenech se rozrusit BOBASHem, nebo mnou o nejakych parametrech, vlastnostech, kvalitach nebo pouzitelnosti. Zbytecne by te to matlo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Koukám, že tvůj přístup k focení a autům je dost podobný.

    Obojímu vůbec nerozumíš, ale názor lidí, co se tím zabývají profesionálně, odmávneš jako "předražené nesmysly".
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Jenže z mého pohledu to žádná hračka nebyla!

    Neměli jsme zbytečnosti typu "černé komory za stovky tisíc" ani podobně naceněné fotoaparáty...

    Měli jsme malý a velký foťák, kam se cpaly normální kinofilmy a ty se pak jednou za čas (tak 2x za rok) poslaly do Happy Foto na vyvolání. Celkově to bylo tak 500 fotek ročně.
    A i ten malý foťák, používaný na cestách, byl velmi těžký.

    Pro mne byl 0,35 MPix Mustek plnohodnotným fotoaparátem, který jsem si s sebou nosil v kapse všude + připomínám, že to bylo v době, kdy typické rozlišení 15'' monitoru bylo 0,3 MPix

    Ale beru, že jsi měl focení jako job, tak sis ty předražené nesmysly (temnou komoru, drahé foťáky, objektivy, atp.) pořídit musel...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: nezapominam, ja o hrackach nemluvil, tech jsem mel uz asi tri, pokazdy jsem je vyhral jako nevhodnou cenu v nejaky soutezi (nejbizarnejsi byla nejaka Minolta jako cena za fotku na titulni stranu jednoho casopisu udelanou Mamiyou ZD, to byl digitalni stredni format kterej jsem zrovna testoval. Jsem se tehdy pri predavani ceny ptal, jestli to je tezitko na stul) Tam taky nepanovaly zadny diskuse o nahrade filmu, to uz vubec nebylo tema. To se odehravalo na poli dslr versus analogovy zrcadlovky, v mym pripade versus stredni a velkej format. Krabicky od mejdla nevzrusovaly nikoho.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Zapomínáš na jednu zásadní věc:
    Vývoj digitálních fotoaparátů byl tažen zdola, prodeji přístrojů pro běžné použití. Protože na běžnou fotografii 9x13 stačilo rozlišení 2 MPix.

    Můj první digitál byla třeba tehdejší novinka na trhu, Mustek gSmart Mini. Zářivě modrá hračka s 0,35 MPix a Li-Pol baterií, co se pohodlně skryla v dlani...
    Na tisk to nebylo, ale na běžné focení při cyklovýletech to stačilo a stálo to tehdy asi 2 tisíce, což nebylo ani tehdy tolik...
    Narozeniny atp. se samozřejmě furt fotily Praktikou...

    U EV je tenhle segment velmi omezený...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Horší než Exxon Valdez je to, že téměř veškerý nový naleziště ropy jsou frakování, břidličný písky nebo hlubinná těžba na moři, tedy samý jednak extrémně neekologický věci a druhak věci strašně náročný na energii.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    k tej ekologickej skodlivosti EV (baterie, lithium) by sa hodilo dat sem priklad nejakej prirodnej katastrofy, ale nie tie fejky kedy banu na med z uplne inej krajiny oznacili ako nicenie krajiny tazenim litia

    nieco ako deepwater horizon alebo exxon valdez alebo teraz ten tanker na zapadnom pobrezi jemenu...
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    BOBASH: Po navsteve Shenzhenu taky verim, ze tim budem za 10ti let jezdit vsichni. A docela dost se na to tesim.
    Ale urcite si ponecham i normalni auto na blbnuti (pokud to pujde).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SCHWA: Jo.

    Ale pak zároveň čteš, že bychom na to měli jezdit všichni. A to, že přechod bude trvat a mezitím se ty problémy vyřeší, tam není jasně řečený a čtenář to obvykle nepochopí.

    Navíc testy v magazínech jsou většinou se staršíma elektromobilama (teď se to zlepšuje, jak jsou na trhu evropský), protože Tesly nešly k testu sehnat.

    Takže z toho v běžným motoristovi vzniknou dva dojmy:

    1) Elektromobil je nahovno, ujede 150 kilometrů, v zimě mu klesne dojezd na polovinu protože topíš, při nárazu začne okamžitě hořet, nedá se uhasit a když je budeme všichni nabíjet, shoří rozvodná síť.

    2) EU chce, abychom takovejma elektromobilama za pár let všichni jezdili.

    A vysvětlovat lidem, že není pravda ani jedno a že na elektromobil nejspíš přejdou dobrovolně, je naprostej hell. A mají na něm úplně stejně velkou zásluhu fanatický petrolheadi a fanatický elektronadšenci. Protože pak si takovej nerozhodnej a nepřesvědčenej přečte článek od někoho, kdo považuje první generaci Nissanu Leaf za skvělý auto pro všechny, usoudí, že elektromobilisti jsou kokoti a jde si koupit diesel.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    SCHWA: Beru to samozrejme na CR / Prahu. Resil jsem na jare koupi noveho auta (budget kolem 800k -1m) a uvazovalo se i o elektro. Nakonec zvitezil mormalni spalovaci motor...
    koupil jsem si jen elektrokolo :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BLOWUP: pokud mi fotograf nefouka jedovaty NOx pod nos, tak at si foti na co chce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam