• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ajo takze ja si mam vyhladat nieco cim ty argumentujes, uplne vidim vsetkych tych inzenyrov a magistrov ako svoje tvrdenia v diplomovke obhajuju disclaimerom: to si najdite na googlu, to je predsa jasne... :D

    BOBASH: Harald Krueger to bol taky fosilny dinosaurus, neodisiel z BMW zrovna preto, ze nezvladli nastup elektromobilov? nieco take sa mi mari, ze dokonca snad este nemaju ani svoju dedikovanu EV platformu

    BMW re-affirms position against electric-only platform to maximize flexibility
    https://europe.autonews.com/automakers/bmw-re-affirms-position-against-electric-only-platform
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Jo, to je hlavní problém Tesly a jejích meganadšenců. Spousta z toho, co Tesla dělá, je zásadní, průlomová a důležitá, ale spousta jinejch věcí jsou kokotiny "aby to bylo jinak".

    Třeba BMW je v technologiích taky špička, taky dělá supermoderní věci, ale pořád vědí, že na některý věci potřebuješ tlačítko nebo kroutítko...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MRAKY: vzpominam. Akorat tady nejde o pocit odezvy, ale o to ze chci neco nastavovat aniz bych musel prestat koukat na silnici. Ja proti touchscreen obecne nic nemam, delam s ipadem od te doby co existuje, akorat u toho neridim auto. Me proste fascinuje jak nekdo kdo je schopnej velkohubejch tvrzeni o autu budoucnosti neni schopnej vymyslet system ovladani kterej splnuje bezpecnostni kriteria ktery jsou znamy pomalu uz sto let. Tak to dopada, kdyz zacne vymejslet auta nekdo kdo to do ty doby nedelal, a ostatni se po nem opicej - to je normalni tragedie.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BLOWUP: vzpominas si na diskuze nad prvnim iphonem a odpor blackberristu, ze kazdy manazer preces potrebuje tlacitka a pocit odezvy ? ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tak ja si planuju svyho diesela nechat jeste aspon deset let, a snazne doufam ze do ty doby soudruzi tyhle nalesteny hovna do tech aut prestanou davat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Nový Volva jsou taky zlo.

    Ten displej na debilním místě a hlavně to celý úplně pitomě funguje, takže nejde na to furt nečumět...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Z archivnich clanku z novin, bylo toho hafo. Googli, smudlo :-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja jsem ochotnej tolerovat kdyz ten displej je ovladanej normalnima knoflikama, nejlepsi je treba moje ovladani navigace joystickem na volantu primo pod prstama my pravy ruky. Ale u novejsich volvo maj ten displej na rozdil od myho kterej vyjizdi z palubni desky primo do zornyho pole prilis nizko, takze musis sklopit pohled a vidis samozrejme hovno co se pred tebou deje, za me naprosta katastrofa.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: a to vies z nejakeho meme alebo z archivu v knihovne, ze to tvrdili?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: fakt jo? no to by me zajimalo kde se stala chyba, preci uz v roce 1900 rikali ze to nebude problem.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: jak to je u nas se doctes v tom linkovanym clanku, staci aby te videla policie jak tam za jizdy smatlas a mas na krku trestni oznameni za ohrozeni bezpecnosti provozu za 250,-CHF plus naklady za procesni rizeni samosoudcem, to bejva tak 300,- CHF. Jak to maj v nemecku nevim uplne presne, ale za cumeni do mobilu maj tresty podobne drakonicky (halt o neco levnejsi kvuli nizsi zivotni urovni) jako my, takze bych se na to ze displej u auta budou brat jako neco jinyho asi moc nespolehal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, v tomhle naprostej souhlas – je asi důležitější, jestli je to dobrý nebo blbý.

    Nicméně ze zkušesnosti se skoro všema UX co v současných autech jsou, mi přijde varianta, kdy mám nějakej ovladač někde, kam se kvůli tomu nemusím natahovat, a až složitější věci dělám případně na dotykáči, jako zdaleka nejlepší.

    Nejhorší peklo jsou samozřejmě plně dotykový systémy u levných aut, třeba celej koncern PSA je zlo.
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    DAN_F: Zajimavy, nechal bych se presvedcit, nemam zase tolik srovnani z dlouhodobejsiho uzivani, ale z vlastni zkusenosti z jinych zarizeni mi produktivita a pohodlnost pouzivani vychazi lip, pokud jsou tam na nejaky funkce dedikovany ovladace, nez touch screen. Ale mozna je to tim, ze jsem jeden z tech kterymu prijde mys ovladac pro decka a dost veci delam radsi a rychleji na klavesnici a je pro me utrpeni pozorovat lidi co mysi nebo prstem trefuji nejaky ovladaci prvky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: v roku 2000 sme nemali vypocetny vykon pre AI a ML
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KASPAREK: Z pohledu selského rozumu určitě, naše data ale ukazují, že to není jednoznačné a řada interiérů, s pouze fyzickými ovladači, vychází i o dost hůř. Po pravdě, taky mě to překvapilo, protože jsem už spíš konzervativní uživatel a sám těm touch-centric rozhraním moc nefandím, ale jsou to data a ukazuje se, že jak fyzický, tak dotykový interface se dá udělat dobře i špatně, a mezi jejich kvalitou jsou až propastné rozdíly.
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    DAN_F: Tuhle diskuzi nechapu, neni snad jasny ze ovladani fyzickyma ovladacema je mnohonasobne min odvadejici od situace na silnici, nez mega touch displaye? V rozumnych autech, se da hodne veci ovladat z volantu, takze nemusim ani sundavat ruce z rizeni, vetsinu ovladacu na stredni konzoli zvladnu po pameti. Ja bych vsechny ty touch zarizeni zakazal.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Hele, nevím jak je to u vás, ale v CZ i DE za to taky pokutu nedostaneš, pokud budeš šmatlat v souladu se zákonem. Potrestán budeš ve chvíli, kdy třeba způsobíš autonehodu a vyšetřování ukáže, že k nehodě došlo z důvodu, že ses v dané situaci dostatečně nevěnoval řízení (a šmatlal po displeji), ale k tomu by v takové situaci došlo i pokud bys kroutil a mačkal čudlíky. Kvůli práci jsem nedávno procházel ten případ, v souvislosti se kterým některá média psala, že dotyková rozhraní byla v Německu postavena mimo zákon, ale ukázalo se, že ta interpretace je nepřesná. Integrované dotykové rozhraní je možné za jízdy používat, ale měl by ses mu vždy věnovat jen co nejkratší dobu a pouze v situacích, které dovolují odvrátit zrak a pozornost od vozovky a provozu, což teda platí i pro nastavování čehokoliv prostřednictvím fyzických ovladačů. Zrovna Volvo má poměrně dobře zvládnutou ergonomii fyzických i virtuálních rozhraní, takže ty opačné případy možná neznáš, ale existují výrobci a modely aut, která v tomhle ohledu vychází výrazně hůř, než třeba Tesla.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Jj, v roce 2000 jsme meli uz litat letajicima autama, stay tuned ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    statistiky nehodovosti hovoria v neprospech ludskych soferov, takze onedlho si budeme v autonomnych autach nielen patlat po tablete, ale napr. citat knizku

    https://twitter.com/Gfilche/status/1306680994607460352
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: No, za krouceni a mackani knofliku pokutu nedostanes, za smatlani po displeji ano, to je to co mam na mysli
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam