• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: Takze kdyz nejake medium otiskne to, co pred nim otiskl vyrobce tak je neseriozni, jo? To musis mit teda dost tezkej zivot v dnesnim svete :-)

    Tady to teda mas primo od Polestar, snad se tim nestanou neseriozni.

    https://www.polestar.com/de-ch/news/polestar-2-lca-report
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: další důvod podle mě je, že chtějí prodat co nejvíc aut s autopilotem, aby jim víc aut sbíralo data. Čím víc dat od jezdících aut, tím rychleji dokáží zlepšovat a rozšiřovat autopilota. Už teď mají víc než 200× víc dat/mil než kdokoliv z ostatních. Ale potřebují srovnat handycap chybějícího lidaru, tak je otázka, jestli vyhrají data nebo lidary.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tesla asi pocita ze casom ten FSD bude predstavovat tak 1/3 z celej ceny auta, mozno viac, ked to rozdeluju, ze plebsky enhanced autopilot daju v ramci ceny a FSD naviac

    Tesla reintroduces 'Enhanced Autopilot' - offering cheaper alternative to 'Full Self-Driving' - Electrek
    https://electrek.co/2020/09/19/tesla-reintroduce-enhanced-autopilot-alternative-full-self-driving/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vyzera ze ID3 ma este stale nejake porodne bolistky toho software

    https://twitter.com/RolandvanderPut/status/1307335274083610624
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: spíš je potřeba odmítnout média a články, které manipulují fakty. AutoForum selektivně vybírá extrémy, které potvrzují jejich boj za fosily, a ignorují pozitivní dopady, trendy a ignorují průměry.

    Chtělo by to link na ten článek, ze kterého vychází. Jsou tam čísla, kolik počítají emisí a na výrobu auta vs. baterky? Jak velké baterky? S jakým energy mixem?

    Už se tady sdílely úplnější porovnání. Je fakt, že výrobní zátěž elektromobilů je větší než ICE a že se o tom málo mluví a podceňuje se to. Stejně jako se málo mluví o faktu, že největší znečištění měst, kde žije nejvíc lidí, je od aut.

    Ale tenhle článek je manipulativní a není jasné co vůbec jak porovnává.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    inak hentie emisie na vyrobu udajne stoja za malym dojazdom mazdy mx-30, povedal ich sef, ze keby vyrobili akumulator s vyssou kapacitou tak by boli emisie na vyrobu vyssie ako u fosilaku... preco do toho nezahrnu aj provoz :D maju asi dost shitacke baterky, ked pocitaju s obmenenim baterie po 160tkm

    Mazda tvrdí, že ich prvý elektromobil má malú batériu kvôli emisiám
    https://www.teslamagazin.sk/mazda-mx-30-bateria-dojazd/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: To je slusna demagogie :) v tom clanku je shrnuti vysledku, zadnej definitivni vycet, ani pro jednu, ani pro druhou technologii. To ze EV nejezdi na nulovy emise da selskej rozum, to ze je vyroba EV pro prostredi vetsi zatez se vi taky uz dlouho, takze moc nechapu proc fanboyouve musej pokazdy kdyz to nekdo - v tomhle pripade primo vyrobce EV - rekne delat zagorku. Mozna proto, ze krome pohadek o nulovejch emisich uz zadnej dalsi duvod pro existenci elektromobility nemaj?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Na sto kilometrů přitom elektromobily v průměru potřebují nějakých 25 kWh (tedy za předpokladu, že je nikterak neženete)

    Nesmysl. To potřebovala Tesla S kdysi na začátku. Teď jsou normální auta kolem 15 a třeba Ioniq při úsporné jízdě umí i 9kWh/100km

    Obecně je tam málo informací. Čínská výroba baterek bude jinde než Taiwanská nebo Jihokorejská nebo Polská nebo Francouzská

    A snad nikdo (krom debilních Francouzů aktuálně) nechce posílat benzínová auta předčasně do důchodu. Ať si dojezdí. Ale když si člověk vybírá nové auto a má na něj mego, tak ať jde radši do Enyaqu než do benzínového BMW
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Precti si ten clanek a najdi to tam
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: A to vis odkud? Ja tohle cislo - ze elektroauto potrebuje ca. 8 let nez se dostane na stejny znecisteni proti dieselu videl uz v prubehu par let v tolika ruznejch studiich, to bude asi nejaka kampan ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Zapomnelo napriklad, ze se ten benzin taky musi vytezit a vyrobit a to zapocitat do balance.
    Umyslne manipulujou.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Jj, tahle taktika odmitnout neco protoze to otisklo medium ktery publikuje veci ktery odmitam funguje s migrantama, tak proc ji nezkusit s autama, co? ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Linkuješ AutoSputnik...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Nekdo zapomnel vysvetlit Svedum zakladni pravidlo elektricke mobility, totiz zatloukat, zatloukat, zatloukat



    První značka překvapivě řekla pravdu o skutečných emisích CO2 elektrických aut | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...ut/?fbclid=IwAR1zYk9pmiP4KFHGe2Ncu-wQbroOFcp2djM0ehea5p9vevLAIGbBsA2z_jk
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    2021 Skoda Enyaq iV - FULL REVIEW!
    https://www.youtube.com/watch?v=0weYUVMu-nQ
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    https://www.facebook.com/watch/?v=630505124506122&extid=xUnhF9b5Adj6j4e8

    VW a hlasové ovládání, k autonomnímu řízení je ještě dlouhá cesta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VW robi rozumne kroky, myslia to s tou elektromobilitou vazne

    Volkswagen AG is selling Bugatti to Rimac so they can focus on EV development | TESLARATI
    https://www.teslarati.com/volkswagen-bugatti-rimac-sale-ev-development/amp/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Typicky moje klimatizace ma pro kazdy misto jeden kulatej knoflik, kterej pri otaceni zaskakuje. Kazdy zaskoceni je zmena o pul stupne, kouknu nanejvejs nakonec letmo na displej - kterej jakmile zacnes tocit prepne do modu klimatizace - co tam nakonec je. Smidlat se na dotykovym displeji skrz nejaky menu je krystalicky zoufalstvi.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP, DAN_F: Pokud ty knoflíky nejsou jednoúčelové a nemají pevně daný rozsah, tak stejně vizuální kontrolu vyžadují...
    Typicky klimatizace mívají protáčecí voliče, nad nimiž je displej s teplotou - takže volič sice najdeš po hmatu, ale na teplotu se musíš podívat - nebo riskovst, že z 20°C si přepneš ne na 23°C, ale na 30°C...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Berou. Akorát se nesmíš snažit obhájit tím, že jsi naboural, kvůli nastavování režimu stěračů, protože užití za jízdy je dle stávající legislativy dovolené pouze pokud to uděláš přiměřeně rychle (v závislosti na aktuálních podmínkách) a nesmíš při tom nikoho ohrozit, což se tak nějak vylučuje s tím, když během toho nabouráš :) Na Švýcarsko nemáme analýzu, takže tam se do interpretací pouštět nebudu.

    BLOWUP: Za deset let budou nejspíš asistenční systémy natolik spolehlivé a rozšířené, že zrovna dotykový displej budou mít asi všechna nová auta, pokud teda někdo nepřijde s nějakým úplně novým a lepší řešením pro vizualizaci a ovládání proměnlivého grafického prostředí :)

    KASPAREK: Nedává, no. A i když teda zrovna na tenhle problém už existují celkem dobrá technologická řešení, tak po nich není v rámci většinového trhu taková poptávka, aby se jejich implementací někdo významně zaobíral. Mnohem víc se teď v situacích, kde je potřeba udržovat pozornost, řeší hlasový input, ale spíš jako záložní, nebo alternativní možnost. Jak jsem psal, nedá se na to úplně nahlížet optikou starších aut, kde bylo potřeba pořád dodržovat maximální pozornost, za všech okolností, protože tohle se už teď mění. Neříkám, že ta auta jezdí sama, nebo budou jezdit sama příští rok, ale co jsem třeba koukal na data za poslední rok u Tesly, tak už 33 % všech jízd je realizovaných s asistenčním systémem (to mě docela překvapilo) a nehodovost je s ním 9× nižší, než je průměr běžného provozu. Takže jestli člověk zapne vyhřívaní sedačky úplně poslepu, nebo s vizuální kontrolou, přestává být zas tak důležité, nemluvě o tom, že drtivá většina uživatelů tu vizuální kontrolu provádí i u mechanického tlačítka. Jinak celkově je to samozřejmě nějaký kompromis. Dotykové rozhraní bere přesnou hmatovou odezvu a výhody fixního layoutu (svalová paměť atd.), ale zase poskytuje uživatelskou jednoduchost (kontextuální zobrazení pouze relevantních prvků) a vysokou flexibilitu (důležitá například pro možnost vývoje v čase) a ta negativa s ohledem na současný vývoj rychle ztrácí část svojí relevance. Někteří výrobci teď nejspíš půjde nějakou dobu cestou hybridního systému a v budoucnu se stanou mechanické ovladače (tam, kde nejsou nezbytně potřeba) pravděpodobně jen stylistickou volbou, nebo diferenciačním prvkem. Což ale neznamená, že to platí pro všechny. Třeba Mazda se teď naopak snaží razit mechanical-only přístup, pro všechny drive-essential nastavení.

    JIMIQ: Haha, nice one! Ale hrozně blbě se v tom konceptu řeší dilema konstantní vs. kontextuální a zároveň by mechanicky byl pravděpodobně horší, než obyčejné mechanické řešení :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam