BLOWUP: Berou. Akorát se nesmíš snažit obhájit tím, že jsi naboural, kvůli nastavování režimu stěračů, protože užití za jízdy je dle stávající legislativy dovolené pouze pokud to uděláš přiměřeně rychle (v závislosti na aktuálních podmínkách) a nesmíš při tom nikoho ohrozit, což se tak nějak vylučuje s tím, když během toho nabouráš :) Na Švýcarsko nemáme analýzu, takže tam se do interpretací pouštět nebudu.
BLOWUP: Za deset let budou nejspíš asistenční systémy natolik spolehlivé a rozšířené, že zrovna dotykový displej budou mít asi všechna nová auta, pokud teda někdo nepřijde s nějakým úplně novým a lepší řešením pro vizualizaci a ovládání proměnlivého grafického prostředí :)
KASPAREK: Nedává, no. A i když teda zrovna na tenhle problém už existují celkem dobrá technologická řešení, tak po nich není v rámci většinového trhu taková poptávka, aby se jejich implementací někdo významně zaobíral. Mnohem víc se teď v situacích, kde je potřeba udržovat pozornost, řeší hlasový input, ale spíš jako záložní, nebo alternativní možnost. Jak jsem psal, nedá se na to úplně nahlížet optikou starších aut, kde bylo potřeba pořád dodržovat maximální pozornost, za všech okolností, protože tohle se už teď mění. Neříkám, že ta auta jezdí sama, nebo budou jezdit sama příští rok, ale co jsem třeba koukal na data za poslední rok u Tesly, tak už 33 % všech jízd je realizovaných s asistenčním systémem (to mě docela překvapilo) a nehodovost je s ním 9× nižší, než je průměr běžného provozu. Takže jestli člověk zapne vyhřívaní sedačky úplně poslepu, nebo s vizuální kontrolou, přestává být zas tak důležité, nemluvě o tom, že drtivá většina uživatelů tu vizuální kontrolu provádí i u mechanického tlačítka. Jinak celkově je to samozřejmě nějaký kompromis. Dotykové rozhraní bere přesnou hmatovou odezvu a výhody fixního layoutu (svalová paměť atd.), ale zase poskytuje uživatelskou jednoduchost (kontextuální zobrazení pouze relevantních prvků) a vysokou flexibilitu (důležitá například pro možnost vývoje v čase) a ta negativa s ohledem na současný vývoj rychle ztrácí část svojí relevance. Někteří výrobci teď nejspíš půjde nějakou dobu cestou hybridního systému a v budoucnu se stanou mechanické ovladače (tam, kde nejsou nezbytně potřeba) pravděpodobně jen stylistickou volbou, nebo diferenciačním prvkem. Což ale neznamená, že to platí pro všechny. Třeba Mazda se teď naopak snaží razit mechanical-only přístup, pro všechny drive-essential nastavení.
JIMIQ: Haha, nice one! Ale hrozně blbě se v tom konceptu řeší dilema konstantní vs. kontextuální a zároveň by mechanicky byl pravděpodobně horší, než obyčejné mechanické řešení :)