• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: ja ani jedno z toho za manipulativni nepovazuju, a za nepravdu uz vubec ne. Jeden takovej duchodcovskej par mam jako sousedy - koupili si ted ne polestar ale jeho benzinovou podobu Volvo XC60, pro manzelku maj jeste nejakyho dustera. Oba moc nenajezdej, ale proste chtej bejt mobilni, normalka.

    Me prijde, ze na jakoukoli relativujici zminku o EV tady reagujete jako mainstream media na Trumpa, at uz rekne cokoli :-) Imho tim cely veci spis skodite, nikdo vas pak nebere vazne, stejne jako kdyz media napisou ze Trump zere maly deti tak nad tim kazdej mavne rukou i kdyby to byla pravda. Jako, ne ze by me to nekde skrabalo, ono je to v podstate zabavny :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ale ide, pisu tam manipulativne odstavce napr.:

    "Ani jedno z toho nám nepřijde jako dost dobrý důvod, proč posílat auta se spalovacími motory do důchodu, neboť existuje spousta lidí, kteří 50, 78 ani 112 tisíc km nenajedou se svým autem nikdy, protože jsou třeba v důchodu sami. A pak je třeba dodat, že energii bude každé auto čerpat vždy lokálně a v řadě zemí bude i oněch 112 tisíc km nesplnitelným snem."

    jo lebo duchodce co najazdi menej ako 50tkm za zivotnost auta si isto bude kupovat novy polestar 2 za mega...

    "Na sto kilometrů přitom elektromobily v průměru potřebují nějakých 25 kWh (tedy za předpokladu, že je nikterak neženete), což znamená, že 100 km jízdy znamená 17 200 gramů oxidu uhličitého vygenerovaného výrobou elektřiny. "

    dalsi nezmysel, 25kWh mas spotrebu mozno tak na dialnici prave ked to prasis, navyse tam argumentuju polskom co je v ramci EU skor vynimka priemer bude niekde skor na polovici toho polska

    a v ziadnej reklame na fosilne auto som nevidel udaj o emisiach z vyroby, vsetci vyrobcovia uvadzaju iba emisie na provoz, takze "nulove emise" su plne v sulade s narativom ICE automobiliek v reklamach :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: Takze kdyz nejake medium otiskne to, co pred nim otiskl vyrobce tak je neseriozni, jo? To musis mit teda dost tezkej zivot v dnesnim svete :-)

    Tady to teda mas primo od Polestar, snad se tim nestanou neseriozni.

    https://www.polestar.com/de-ch/news/polestar-2-lca-report
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: další důvod podle mě je, že chtějí prodat co nejvíc aut s autopilotem, aby jim víc aut sbíralo data. Čím víc dat od jezdících aut, tím rychleji dokáží zlepšovat a rozšiřovat autopilota. Už teď mají víc než 200× víc dat/mil než kdokoliv z ostatních. Ale potřebují srovnat handycap chybějícího lidaru, tak je otázka, jestli vyhrají data nebo lidary.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tesla asi pocita ze casom ten FSD bude predstavovat tak 1/3 z celej ceny auta, mozno viac, ked to rozdeluju, ze plebsky enhanced autopilot daju v ramci ceny a FSD naviac

    Tesla reintroduces 'Enhanced Autopilot' - offering cheaper alternative to 'Full Self-Driving' - Electrek
    https://electrek.co/2020/09/19/tesla-reintroduce-enhanced-autopilot-alternative-full-self-driving/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vyzera ze ID3 ma este stale nejake porodne bolistky toho software

    https://twitter.com/RolandvanderPut/status/1307335274083610624
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: spíš je potřeba odmítnout média a články, které manipulují fakty. AutoForum selektivně vybírá extrémy, které potvrzují jejich boj za fosily, a ignorují pozitivní dopady, trendy a ignorují průměry.

    Chtělo by to link na ten článek, ze kterého vychází. Jsou tam čísla, kolik počítají emisí a na výrobu auta vs. baterky? Jak velké baterky? S jakým energy mixem?

    Už se tady sdílely úplnější porovnání. Je fakt, že výrobní zátěž elektromobilů je větší než ICE a že se o tom málo mluví a podceňuje se to. Stejně jako se málo mluví o faktu, že největší znečištění měst, kde žije nejvíc lidí, je od aut.

    Ale tenhle článek je manipulativní a není jasné co vůbec jak porovnává.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    inak hentie emisie na vyrobu udajne stoja za malym dojazdom mazdy mx-30, povedal ich sef, ze keby vyrobili akumulator s vyssou kapacitou tak by boli emisie na vyrobu vyssie ako u fosilaku... preco do toho nezahrnu aj provoz :D maju asi dost shitacke baterky, ked pocitaju s obmenenim baterie po 160tkm

    Mazda tvrdí, že ich prvý elektromobil má malú batériu kvôli emisiám
    https://www.teslamagazin.sk/mazda-mx-30-bateria-dojazd/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: To je slusna demagogie :) v tom clanku je shrnuti vysledku, zadnej definitivni vycet, ani pro jednu, ani pro druhou technologii. To ze EV nejezdi na nulovy emise da selskej rozum, to ze je vyroba EV pro prostredi vetsi zatez se vi taky uz dlouho, takze moc nechapu proc fanboyouve musej pokazdy kdyz to nekdo - v tomhle pripade primo vyrobce EV - rekne delat zagorku. Mozna proto, ze krome pohadek o nulovejch emisich uz zadnej dalsi duvod pro existenci elektromobility nemaj?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Na sto kilometrů přitom elektromobily v průměru potřebují nějakých 25 kWh (tedy za předpokladu, že je nikterak neženete)

    Nesmysl. To potřebovala Tesla S kdysi na začátku. Teď jsou normální auta kolem 15 a třeba Ioniq při úsporné jízdě umí i 9kWh/100km

    Obecně je tam málo informací. Čínská výroba baterek bude jinde než Taiwanská nebo Jihokorejská nebo Polská nebo Francouzská

    A snad nikdo (krom debilních Francouzů aktuálně) nechce posílat benzínová auta předčasně do důchodu. Ať si dojezdí. Ale když si člověk vybírá nové auto a má na něj mego, tak ať jde radši do Enyaqu než do benzínového BMW
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Precti si ten clanek a najdi to tam
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: A to vis odkud? Ja tohle cislo - ze elektroauto potrebuje ca. 8 let nez se dostane na stejny znecisteni proti dieselu videl uz v prubehu par let v tolika ruznejch studiich, to bude asi nejaka kampan ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Zapomnelo napriklad, ze se ten benzin taky musi vytezit a vyrobit a to zapocitat do balance.
    Umyslne manipulujou.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Jj, tahle taktika odmitnout neco protoze to otisklo medium ktery publikuje veci ktery odmitam funguje s migrantama, tak proc ji nezkusit s autama, co? ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Linkuješ AutoSputnik...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Nekdo zapomnel vysvetlit Svedum zakladni pravidlo elektricke mobility, totiz zatloukat, zatloukat, zatloukat



    První značka překvapivě řekla pravdu o skutečných emisích CO2 elektrických aut | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...ut/?fbclid=IwAR1zYk9pmiP4KFHGe2Ncu-wQbroOFcp2djM0ehea5p9vevLAIGbBsA2z_jk
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    2021 Skoda Enyaq iV - FULL REVIEW!
    https://www.youtube.com/watch?v=0weYUVMu-nQ
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    https://www.facebook.com/watch/?v=630505124506122&extid=xUnhF9b5Adj6j4e8

    VW a hlasové ovládání, k autonomnímu řízení je ještě dlouhá cesta.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    VW robi rozumne kroky, myslia to s tou elektromobilitou vazne

    Volkswagen AG is selling Bugatti to Rimac so they can focus on EV development | TESLARATI
    https://www.teslarati.com/volkswagen-bugatti-rimac-sale-ev-development/amp/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Typicky moje klimatizace ma pro kazdy misto jeden kulatej knoflik, kterej pri otaceni zaskakuje. Kazdy zaskoceni je zmena o pul stupne, kouknu nanejvejs nakonec letmo na displej - kterej jakmile zacnes tocit prepne do modu klimatizace - co tam nakonec je. Smidlat se na dotykovym displeji skrz nejaky menu je krystalicky zoufalstvi.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP, DAN_F: Pokud ty knoflíky nejsou jednoúčelové a nemají pevně daný rozsah, tak stejně vizuální kontrolu vyžadují...
    Typicky klimatizace mívají protáčecí voliče, nad nimiž je displej s teplotou - takže volič sice najdeš po hmatu, ale na teplotu se musíš podívat - nebo riskovst, že z 20°C si přepneš ne na 23°C, ale na 30°C...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam