• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla je momentálně automobilka, protože drtivá většina jejího obratu je z aut.

    Volkswagen taky není uzenářská společnost jen proto, že vyrobí víc klobás než aut.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Tesla nie je automobilka, Tesla je energy company

    Tesla Energy — 2013, 2014, 2015, 2016, & Today
    https://cleantechnica.com/2020/09/23/tesla-energy-2013-2014-2015-2016-today/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já neříkám, že Tesla nemá důvěru investorů a uživatelů, já říkám, že není na místě bezmezná víra v její dokonalost, neporazitelnost a v to, že má skutečně hodnotu 10x větší než Ford, nebo kolik to teď je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tak naposledy se i ví, že to byla SoftBank.

    Hlavně úplně trhlej je celej akciovej trh, už od prvního quantitative easing po minulý krizi se natištěný peníze lejou převážně do investic a cokoliv investičního letí nahoru jak střelený, aniž by to mělo nutně reálnej podklad. A tady ty manipulace to ještě podpořej.

    I s tím, co představili na Battery Day, nemá Tesla hodnotu těch asi 400 miliard dolarů, nebo kolik je její market cap. 100 miliard dejme tomu, pořád by to z ní dělalo jednu z nejhodnotnějších automobilek a je to mnohem víc, než by odpovídalo počtu vyrobenejch aut (ostatně i sám Musk otevřeně říkal, že jejich výrobní čísla jsou dneska zanedbatelný a že aby něco reálně změnili, potřebujou se dostat na 20 milionů aut ročně, což je mimochodem mnohem víc než jsem tvrdil já a vy jste mi nevěřili).
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: nejde o ty výkyvy, to už se tu propíralo, ale o trend posledních let a reakce velkých investorů.

    Je někdo, kdo dokázal splnit své predikce inovací v electromobility/automotive/autonomii lépe? Kdo a jak přesně?
    Je někdo, kdo dokáže posouvat elektromobilitu rychleji? Kdo a jak?

    Nepochybuji, že se další automobilky taky přidají, ani netvrdím, že Tesla všechno sežere, a jsem zvědavej, jak se dokáží v EV rozjet ostatní automobilky a fandim jim.

    Ale podle mě není pravda, že Tesla nemá reputaci mezi investory i uživateli.
    Je někdo jiný, kdo už dokázal demonstrovat, že je hybatelem změny elektromobilitě víc?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: akcie tesly? Haha, no zkus si dat do googlu "akcie tesla manipulace" a najde ti to clanky skoro z kazdyho roku. Ta posledni rally je vysledkem "nejakeho vlastnika vetsiho baliku akcii", ehm, ehm, ktery opakovane manipuloval opcemi takze se ostatni museli pojistovat a umele hnali kurs nahoru. U Tesly to jde manipulovat velmi dobre, protoze na volnym trhu je tech akcii jen zlomek.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: imho se stalo to, že tam nalily pár miliardiček bitcoinový velryby a udělaly to, co umí nejlíp .. pump.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hele já nemám nic proti drogám, ale když fetuješ, nemělo by se tweetovat.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zle otazky sa pytas, ta ktora by nas mala vsetkych palit najviac je samozrejme, kde je ta tovaren na kokina :)

    https://twitter.com/elonmusk/status/992876606979952640
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ok, ten plán na produkci 500k aut ročně skoro dali.

    Kde je Tesla Roadster a Tesla Semi? Už tu měly bejt.

    Kde je full self-driving? Mělo bejt letos.

    Model 3 byl taky pozdě a výrazně dražší než tvrdili že bude, měl být snad za 35 tisíc dolarů, což pořád není, a navíc i za základní cenu je auto, co zdaleka neumí všechno co 3 může umět.

    Já neříkám, že Musk kecá úplně, ale jeho track record je prostě takovej, že všechno, co řekne, bude, ale pozdějc a dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Hlavně se za ten rok nestalo nic, co by bylo racionálním důvodem pro ten nárůst.

    Stalo se maximálně rozšíření Revolutu, Robinhoodu a eTora, což budou hlavní reálný důvody toho nárůstu.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Hlavně je vtipný jak cena akcií tesly vyrostla za rok o 400% a lidi se děsně diví, že přišla korekce. Stále je to nadhodnocený, ale jendou to tu cenu bude mít.
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: podle ceny akcií mají investoři mají jiný názor než ty

    Pokud vím, tak (krom battery-swap) nakonec dovalila vše, co řekla, byť se zpožděním. To jí investoři tolerují, protože inovace neumí plánovat nikdo, ale podle toho, co zatím udělala, maj důvod věřit, že se tam nakonec dostane, a zpoždění akceptují.
    Viz. MINER:
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: Pri zpusobu jakym Tesla reaguje na problemy nebo nedodrzeny sliby uz zadnou reputaci nema sanci ztratit ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: vsak neni, uvidime zaciatkom dalsieho roka ake budu skutocne cisla (aj napriek covidom), niektori si myslia, ze musk iba tak placa, ale tieto cisla musi obhajovat pred investormi, svojimi chlebodarcami a ked nedodrzi stanovene zavazky, tak mu z toho vycuvaju a cele sa mu to zosype
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Tak neb do 2019 rostla na 104k čtvrtletně a pak to trochu srazil covid, tak to neni tak mimo na šestiletou predikci, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: inak k tomu dodrzovaniu timeline, tu je plan z roku 2014 na produkciu 500k vozidiel rocne v roku 2020

    Tesla Gigafactory: Here's The Plan
    https://cleantechnica.com/2014/02/27/tesla-gigafactory-heres-plan/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Duster je skvělý auto. A to, že má interiér z hnusnejch tvrdejch plastů mu odpustíš, protože je to auto v základu za 300 tisíc.

    ID.3 má ty plasty hnusný podobně a stojí milion. A jako auto za milion fakt nevypadá.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: to sou Dácie opravdu tak příšerný? Já bych třeba Duster v plynu klidně bral :-D
    KEB
    KEB --- ---
    V Praze je registrována polovina všech elektromobilů v Česku, připravuje se na další rozvoj | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...istrovana-polovina-vsech-elektromobilu-v-cesku-pripravuje-se-na-dalsi-rozvoj

    Tolik k rozvoji elektromobility v ČR
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To už jsem tu někde psal, hodím pak link na článek až ho dopíšu.

    Jezdí to krásně, podobný dojmy jako z Tesly nebo čehokoliv rozumnýho elektrickýho. Díky baterce v podlaze nízko těžiště, navíc pohon zadku, takže lepší agilita. Je to skvěle živý, zároveň je to nádherně pohodlný, protože díky nízkýmu těžišti není potřeba to dělat tvrdý, aby to umělo zatáčet.

    řídil jsem tu 200k verzi, ta jede na běžný použití víc než dost. Není to tak brutální jako Tesla, ale v reálným provozu je to zvlášť co do pružnýho zrychlení ekvivalentní třeba Golfu GTI nebo spíš Golfu R.

    Interiér je sračka. Jakože fakt příšerný. Materiály na úrovni Dacie a ten minimalistickej design to jen podtrhne. Odporný.

    Porovnání s Golfem – jezdí to líp, vypadá to stejně nudně, vnitřek působí mnohem lacinějc (ale on je teda lacinej i u Golfu, ten z nějakýho důvodu působí vevnitř chudší než Octavia), místa je v tom o kus víc v kabině a o něco málo v kufru.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam