COMODOR_FALKON: Jasný, klimatizace je v obou autobusech, stejně jako píchačky na lístky, info obrazovky atp... Ale jde mi o to, že naftový autobus má cca stejnou spotřebu jako elektro autobus, nebo trolejbus. Těch 200kWh není tím pádem nic divného, hlavně když vezmeš v úvahu, že autobusy jezdí pořád stejným stylem, 99% městských autobusů má automatické převodovky, takže to má 7+ rychlostí a maximálku často už na 70 km/h. Jsou to už z návrhu vysoce optimalizované stroje pro jedno jediné použití s ohledem na úsporu energie.
A o rekuperaci v tom článku nikdo nemluvil, takže jí tam nejspíš nezapočítali, protože možnost rekuperace závisí nejen na trase autobusu, ale i na jejím výškovém profilu.
Oproti tomu naftovej Crafter je univerzální dodávka, která musí umět jezdit na dálnici 150, pak hopsat po městě, a rozhodně se nemůže rozjíždět 0-100 za 40 vteřin. Tzn spíš je naaftovej Crafter dost nenažranej a elektro Crafter se dostává svojí efektivitou na úroveň autobusů =)