• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Je mimo. Při vyšší rychlosti ti dělá nejvíc aerodynamika a takhle velký auto nebude mít znatelně lepší aerodynamiku než Tesla, která jí má na špici toho co jde udělat u sériovýho auta.

    Plus ty kecy o nabíjení ze soláru...

    Ta věc je vaporware, to bude jezdit leda z kopce jako Nikola.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DAN_F: Otazka je jestli to je cista spotreba nebo spotreba pri soucasnym dobijeni ze solaru.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Taky se mi to nezdálo, tak jsem kouknul na čísla a C-Zero je možná golfový vozík, ale váží 1 140 kg, tohle váží 1 300 kg, eNiro i ID.3 pak obojí o dost víc. S lepší aerodynamikou a úspornější technologií nemusí být ta o třetinu menší spotřeba úplně mimo. Bude to ale za cenu spousty kompromisů a nebude to nejspíš moc normální auto s komfortem, na jaký jsou lidi dneska zvyklí.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Co rikate na Toyota Mirai? Na mobile.de se bezne prodavaji za cca 30k EUR a s najezdem kolem 50k. Ma to u nas vubec nekdo?

    Toyota Mirai všeobecné informace o pohonu na vodík
    https://www.toyota.cz/world-of-toyota/news/new-toyota-mirai
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Průměrná spotřeba Tesly Model S je něco přes těch 20. Průměrná spotřeba mnohem menšího eNira nebo ID.3 je třeba 16. Takovej "lepší golfovej vozík" jako C-Zero se možná dostane na 13 nebo něco.

    A tohle, což je přes 5 metrů dlouhý, velký, těžký auto, má ještě o třetinu míň?

    Bullshit.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Se podívej, jak to má široké pneumatiky, no :) A bude toho víc, předpokládám, že roli v tom bude hrát taky váha. Průměrná spotřeba Tesly S je třeba ~220 Wh/km, tohle v těch tvých datech uvádí 83.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jestli za hodinu nabije na 12km dojezdu, tak buď ma plochu jak hřiště nebo má nejúčinnější panely na světě :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebo taky jezdí jenom z kopce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    fuha toto je nejake super-efficient auto ze to ma taku malu spotrebu a super-efficient panely ze za hodinu zo strechy nabije 12km dojazdu

    Lightyear One — Solar Powered Electric Car — Designed for Independence
    https://lightyear.one/lightyear-one

    Specifications
    Exterior / Performance
    Range
    725 km (WLTP)


    Drive
    All 4 independently controlled.
    Advanced torque vectoring.

    Energy use
    83 Wh/km (WLTP) - excluding HVAC


    Acceleration
    0 - 100 km/h in less than 10 seconds

    Dimensions (L x W x H)
    5057 x 1898 x 1426 mm

    Charging speeds
    Amount of range in 1 hour charging

    Solar 12 km

    3.7 kW at 230v 35 km
    22 kW (Public) 209 km
    60 kW (Fast charging) 570 km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ID.3 se rozjíždí

    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: hezkej render, jak by mohl vypadat ten kompakt…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    korejci uz maju obavy, ze budu musiet utiahnut opasky a nasypat viac zo ziskov do R&D, aby mali sancu do 3 rokov poskytnut vozidlo v cenovej hladine tesly za $25k

    Tesla's $25K car will force EV rivals to make painful sacrifices: industry experts
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-car-forces-sacrifices-legacy-auto/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To zcela určitě, ostatně i běžný shit z Číny už začíná dorovnávat cenu, protože čínskej dělník už chce taky auto a smartphone a hezkej byt a tudíž vyžaduje plat kterej mu to zaplatí.

    I tak ale mají evropský automobilky z Kie a Hyundaie těžkou hlavu, protože jsou o kousek lepší v poměru cena/kvalita.
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    Nevíte, prosím vás, jestli se nový el. auto musí nějak zajíždět? Jakože na to ze začátku moc nešlapat a tak? Díky
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JYRKA: číňani ne, ale distributoři ano ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ale všimni si, že i ti Korejci už stojí stejné peníze, jako jejich evropská konkurence. To samé japonská auta. Domnívám se, že s dorovnáním kvality dorovnají Číňani také cenu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Korejci se to naučili a z pojízdnýho vtipu, kterým byli před 20 lety, jsou teď normálně plnohodnotný automobilky. Tím samým prošli předtím Japonci.

    Číňani to dají rychlejc, tak do 5 let tu máme první relativně použitelný auta a auta schopný konkurovat evropským do 10 let nejdýl.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: upřímně nejvíc mě potěšila ta URL.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Upřímně si myslím, že tohohle by se evropské automobilky měly bát víc než limitů emisí a Tesly.
    Že se Číňani nakonec opravdu naučí dělat auta. Doteď vyráběli jen takové kolečkové rakve pro vlastní trh, ale elektro jsou jednodušší než fosily, a tohle vypadá docela hezky. Jestli je to i bezpečný a kvalitní, tak bych se začal bát.
    Investovalo do nich i Geely, které koupilo i Volvo (a s ním i jeho distribuční síť) a je i největším akcionářem Mercedesu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k cinskym elmobilom NIO z pohladu urahou z uolstritu

    Akcie NIO - Druhá Tesla a nový leader elektromobility?
    https://www.lynxbroker.cz/vzdelavani/akcie-elektromobilu-nio/?utm_source=plesnivycurak
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam