• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Ty válíš. Proč myslím, že měl McLaren F1, auto vyrobené v ~100 kusech v GB v průběhu 90. let, zadní světla z autobusu? Já nevím, možná protože byl vyrobený v ~100 kusech v GB v průběhu 90. let. Zeptal bych se tě, jestli ti to přijde jako adekvátní srovnání, ale tvoje snaha vykroutit se z další blbosti, cos tu napsal, další, ještě větší blbostí, mi říká, že by to k ničemu stejně nebylo.

    Každopádně, vypadá to, že nastává správná chvíle připomenout si tuhle tvoji odbornou prognózu – BOBASH:
    https://fdrive.cz/clanky/potvrzeno-lightyear-one-je-nejeefektivnejsi-elektromobil-sveta-7413
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Povíme si za rok, za dva :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Je mimo. Při vyšší rychlosti ti dělá nejvíc aerodynamika a takhle velký auto nebude mít znatelně lepší aerodynamiku než Tesla, která jí má na špici toho co jde udělat u sériovýho auta.

    Plus ty kecy o nabíjení ze soláru...

    Ta věc je vaporware, to bude jezdit leda z kopce jako Nikola.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    DAN_F: Otazka je jestli to je cista spotreba nebo spotreba pri soucasnym dobijeni ze solaru.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Taky se mi to nezdálo, tak jsem kouknul na čísla a C-Zero je možná golfový vozík, ale váží 1 140 kg, tohle váží 1 300 kg, eNiro i ID.3 pak obojí o dost víc. S lepší aerodynamikou a úspornější technologií nemusí být ta o třetinu menší spotřeba úplně mimo. Bude to ale za cenu spousty kompromisů a nebude to nejspíš moc normální auto s komfortem, na jaký jsou lidi dneska zvyklí.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Co rikate na Toyota Mirai? Na mobile.de se bezne prodavaji za cca 30k EUR a s najezdem kolem 50k. Ma to u nas vubec nekdo?

    Toyota Mirai všeobecné informace o pohonu na vodík
    https://www.toyota.cz/world-of-toyota/news/new-toyota-mirai
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Průměrná spotřeba Tesly Model S je něco přes těch 20. Průměrná spotřeba mnohem menšího eNira nebo ID.3 je třeba 16. Takovej "lepší golfovej vozík" jako C-Zero se možná dostane na 13 nebo něco.

    A tohle, což je přes 5 metrů dlouhý, velký, těžký auto, má ještě o třetinu míň?

    Bullshit.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Se podívej, jak to má široké pneumatiky, no :) A bude toho víc, předpokládám, že roli v tom bude hrát taky váha. Průměrná spotřeba Tesly S je třeba ~220 Wh/km, tohle v těch tvých datech uvádí 83.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: jestli za hodinu nabije na 12km dojezdu, tak buď ma plochu jak hřiště nebo má nejúčinnější panely na světě :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebo taky jezdí jenom z kopce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    fuha toto je nejake super-efficient auto ze to ma taku malu spotrebu a super-efficient panely ze za hodinu zo strechy nabije 12km dojazdu

    Lightyear One — Solar Powered Electric Car — Designed for Independence
    https://lightyear.one/lightyear-one

    Specifications
    Exterior / Performance
    Range
    725 km (WLTP)


    Drive
    All 4 independently controlled.
    Advanced torque vectoring.

    Energy use
    83 Wh/km (WLTP) - excluding HVAC


    Acceleration
    0 - 100 km/h in less than 10 seconds

    Dimensions (L x W x H)
    5057 x 1898 x 1426 mm

    Charging speeds
    Amount of range in 1 hour charging

    Solar 12 km

    3.7 kW at 230v 35 km
    22 kW (Public) 209 km
    60 kW (Fast charging) 570 km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ID.3 se rozjíždí

    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: hezkej render, jak by mohl vypadat ten kompakt…
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    korejci uz maju obavy, ze budu musiet utiahnut opasky a nasypat viac zo ziskov do R&D, aby mali sancu do 3 rokov poskytnut vozidlo v cenovej hladine tesly za $25k

    Tesla's $25K car will force EV rivals to make painful sacrifices: industry experts
    https://www.teslarati.com/tesla-25k-compact-car-forces-sacrifices-legacy-auto/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To zcela určitě, ostatně i běžný shit z Číny už začíná dorovnávat cenu, protože čínskej dělník už chce taky auto a smartphone a hezkej byt a tudíž vyžaduje plat kterej mu to zaplatí.

    I tak ale mají evropský automobilky z Kie a Hyundaie těžkou hlavu, protože jsou o kousek lepší v poměru cena/kvalita.
    INSTINKKT
    INSTINKKT --- ---
    Nevíte, prosím vás, jestli se nový el. auto musí nějak zajíždět? Jakože na to ze začátku moc nešlapat a tak? Díky
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    JYRKA: číňani ne, ale distributoři ano ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ale všimni si, že i ti Korejci už stojí stejné peníze, jako jejich evropská konkurence. To samé japonská auta. Domnívám se, že s dorovnáním kvality dorovnají Číňani také cenu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Korejci se to naučili a z pojízdnýho vtipu, kterým byli před 20 lety, jsou teď normálně plnohodnotný automobilky. Tím samým prošli předtím Japonci.

    Číňani to dají rychlejc, tak do 5 let tu máme první relativně použitelný auta a auta schopný konkurovat evropským do 10 let nejdýl.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: upřímně nejvíc mě potěšila ta URL.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Upřímně si myslím, že tohohle by se evropské automobilky měly bát víc než limitů emisí a Tesly.
    Že se Číňani nakonec opravdu naučí dělat auta. Doteď vyráběli jen takové kolečkové rakve pro vlastní trh, ale elektro jsou jednodušší než fosily, a tohle vypadá docela hezky. Jestli je to i bezpečný a kvalitní, tak bych se začal bát.
    Investovalo do nich i Geely, které koupilo i Volvo (a s ním i jeho distribuční síť) a je i největším akcionářem Mercedesu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k cinskym elmobilom NIO z pohladu urahou z uolstritu

    Akcie NIO - Druhá Tesla a nový leader elektromobility?
    https://www.lynxbroker.cz/vzdelavani/akcie-elektromobilu-nio/?utm_source=plesnivycurak
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam