JIMIQ: Ne. Každý moderní auto je koncipovaný kolem počítačový elektroniky. V každým autě jde úplně všechno přes počítače, jak už jsem psal, i blbý stažení okna funguje tak, že čudlík na okno pošle zprávu do počítače, že chceš stáhnout okno, a ten pošle signál motorku, že má stáhnout okno.
Tesla se, pokud vím, lišila od většiny aut tím, že používala míň "chytřejších" jednotek, namísto normálních aut, který mají obrovský kvantum "hloupějších". MIB3 (pro ICE) a MIB4 (pro EV) jsou krok stejným směrem, má to těch jednotek tuším asi 4-5 místo původních snad 20
JYRKA: by mohl vědět víc.
To, o čem patrně Dzodzo mluví, jenomže tomu vůbec nerozumí a tak patlá věci dohromady, je, že MIB4 v některejch věcech funguje prostě blbě – což je především tím, že je jeho software (doufám, že to není fail už v HW) zabugovanej a aby to vůbec bylo k něčemu, museli udělat nouzovou verzi s omezenýma funkcema.
Nicméně to ale nic neříká o tom, kdo dal "počítač do auta" a kdo postavil "auto kolem počítače".
To, proč ID.3 nefunguje jak má, je právě tím, že je postavená celá kolem těch počítačů a ty nefungujou, respektive spolu špatně vzájemně komunikujou.