• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COLBEN: vacsinou to mas ako skladacku, takze volanie dovnutra jedneho api skrz ine sa ti moze rozborit, ked v tom vnutornom zmenia nejaku knihovnu alebo deprecatnu nejaky prikaz, uz sa nam kopukrat takto stalo, ze nam prestala fungovat automatizacna platforma, lebo inzenyri v RedHatu sa rozhodli, ze nejaka funkcia proste bude fungovat inak a zrazu funkcia v ruby, ktora obsluhuje nejake volanie prestane fungovat a ty sa skrabes na hlave preco, ked si ziadne zmeny v kode nerobil
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Maji API.
    Kdybych smel, zak ti vyfotim, jak vypada
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KEB: chudáčci petrolheadi budou mít zas o argument méně :D
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    BOBASH: o autech nic nevim. ale klidne by tam nejake spi byt mohlo. nijak nesouvisi s internetem. api je proste nejaky zpusob programoveho ovladani nejake veci. u nyxu by treba mohlo existovat api sestavajici se z prikazu zobraz info o uzivateli, otevri diskuzi atd. a pochopitelne u oddelenych systemu jsou ta api na sobe nezavisla uz z podstaty veci. ( ale jinak jeden system klidne muze mit i nekolik api ).
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    COMODOR_FALKON: hele touto opovedi jen potvrzujes, ze vubec nemas tuseni co to api je
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: Já teda především dost pochybuju, že mají periferie v autě něco jako "API". Tohle není internet.

    já si snad budu muset nastudovat, jak to v tom krámu funguje, vím akorát, že takhle určitě ne :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    COLBEN: Což právě může být zdroj problémů (a nejspíš i bude)
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    COMODOR_FALKON: oprava api jedne periferie nabori api jine. promin,ale to je naprosta picovina. naopak api ruznych periferii jsou na sobe zcela nezavisle veci
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Volant by wire chvíli zkoušelo Infiniti, ale tuším že jen na nějakých trzích, protože obecně je to snad furt ještě nelegální.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    COMODOR_FALKON: já bych se právě proto bál mít volant drive by wire. v railway to byl hroznej overengineering a příšerná byrokracie kolem norem, ale cílem bylo, aby chyba vedla do bezpečného stavu. tady v těch autech může chyba vést taky třeba do pangejtu a to bych nerad. čekal bych něco jako schopnost nouzově samozastavit u krajnice zapečená do tý nejnižší vrstvy, ale to je zatím asi scifi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Ano, to je důvod, proč se ještě neprodává. Pro ID.3 to nějak zflikovali, MIB3 (verze pro ICE) taky, i když je to furt průser, ale Enyaq radši odložili.

    Všechny auta v celým koncernu (nebo teda všechny levný auta, Audi a vejš už jedou na něčem jiným) tenhle systém buďto mají, nebo ho brzo dostanou.

    Ty průsery nemají nic společnýho s elektromobilitou, u Octavie nebo Golfu je to stejný.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Brácha dělá v IAC, další jeho kamarádi taktéž, nebo v podobných provozech a s oblibou vtipkují, že jediné, čemu v autech věří, jsou airbagy - tam jde o životy, ty prostě fungovat musí...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: delal jsem v railway safety vyvoji a byvalo takove spickovani mezi raliway a automotive kdo ze jako ma prisnejsi normy a spolehlivejsi vyrobky, ale tohle tomu pekne nakopava zadek.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jen dotaz, enyaq má taky takhle zabugovanej systém nebo ne?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ne, to je jen odemčení existující schopnosti...
    Něco jako John Deere, který vyrábí vždy právě jeden model určitého typu traktoru a uzamčením výkonu z něj udělá modelů 5+

    BOBASH: Ne, ta rozmanitost bugů ukazuje na to, že mají vážný problém s kompatibilitou periferií a když když opraví API pro jednu věc, tak to naboří API něčeho jiného, protože ty 2+ moduly různých 3. stran nejsou primárně designované aby jely vedle sebe...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady ještě jedno video s nefungujícím infotainmentem v ID.3 – rozmanitost těch bugů je právě ukázka toho, že ta věc JE stavěná celá okolo počítače.

    Stejně jako třeba novej Golf a Octavia (používají stejný systém v mírně odlišný verzi). Kvůli zabugovanosti MIB3/MIB4 na těch autech naprosto random přestávají fungovat naprosto nesouvisející věci – právě proto, že je to celý počítač a když je blbě software, tak může selhat úplně cokoliv.

    I drove the Volkswagen ID.3 until it DIED!
    https://www.youtube.com/...=945&fbclid=IwAR2ZVFKJnMDCeOdYFvGTT13SH-aDBpdChSVXjlNmTL0lbdAwxwRpfJfA7dA
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: Lampa jako nabíječka elektromobilu. Praha uvažuje, jestli lze na dobíjení i vydělat
    KEB
    KEB --- ---
    https://zpravy.aktualne.cz/...0cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

    6kc kW čili při spotřebě 20kw na 100km se dostáváme na 1,20kč na km. Při nejdražší variantě jinak míň. To není špatné.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Můžeš mi vysvětlit, jak je v dnešní době možný první postavit auto a pak řešit řídící systém?

    Prosím, zkus komentovat jen věci, o kterých víš aspoň něco málo.

    Rozdíl mezi Teslou a MEB je v tom, že u Tesly to naprogramovali dobře a u VW blbě, ale ne v tom, že by tam byla nějaká hluboká propast v míře integrace. Ostatně i ty upgrady za pochodu už MEB umí, třeba vyšší výkon motoru půjde dokoupit v appce.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Jenže přesně takhle to je...

    U Tesly je plně integrovaný systém, kolem kterého je postaveno auto. Má to i své nevýhody, ale obecně to Tesle umožňuje upgrade za pochodu.

    U VW bylo postaveno auto a teprve dodatečně byl domontován řídící systém a řešena kompatibilita se subsystémy 3. stran a všechno to je zatíženo těžkotonážní byrokracií, takže jakékoliv opravy/úpravy jsou problé.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam