• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, buffer tam nemají skoro žádný, rozhodně výrazně menší než ostatní automobilky.

    A to, co odemykali, byla baterka u modelu 60, která byla ve skutečnosti stejná jako u 80, akorát softwarově zablokovaná. U nejvyšších modelů nebylo odemknout co.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    podle prodeju tesla dominuje v 21 zemich

    New Data Reveals The Most Popular Electric Car Brands In The World
    https://electriccarsreport.com/...ew-data-reveals-the-most-popular-electric-car-brands-in-the-world/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Asi ji lepili proslou ducktape, spravnej fanboy si nestezuje na netu ale zajede do baumarktu pro lepici pasku a proste tu vyrobu auta dodela sam ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujal tento nazor

    Some manufacturers can’t keep up with time. They still think that they should chase Tesla where Tesla was 5 or even 10 years ago. Times have changed. The “battleground” has moved to Tesla Model 3 and Model Y (and Cybertruck) - and to smaller cars like VW ID.3 and ID.4.

    Whoever wants to produce high performance electric cars - go ahead with your little project, make headlines, be happy with it, but for the automotive history you are irrelevant.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm ked si porovname ze tm3 ma niekde okolo 250Wh/kg a toto 263, tak povedzme u 100kWh baterky je to 400kg pack vs 380kg pack, t.j. uspora 20kg, ale so 4680 baterkou pojde hmotnost asi dolu kvoli zakomponovaniu do struktury vozidla, tak to asi vyjde sulnul :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: Prezentovaný prototyp článku má kapacitu 72 Ah, napätie 3,7 V a energetickú hustotu 263 Wh/kg.

    „Typický rozsah je dnes medzi 210 – 230 Wh/kg. Samozrejme, čísla závisia od typu automobilu a zvolenej technológie batérií,“ priblížil InoBat pre redakciu Živé.sk.

    Od predstaveného článku si firma sľubuje „o 10 % nižšie straty a ponúkne o cca 6 % väčší dojazd“.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Slováci ukázali vlastnú batériu pre elektromobily. Vraj lepšej niet
    https://zive.aktuality.sk/...mpaign=cross&_ga=2.130979916.217808999.1602303257-1505132390.1577098458
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla ale nenabija realne do 100% maju tam nejaky buffer, tj 100kwh ma tusim 112kwh baterku

    Tento buffer docasne odomykali uzivatelom pocas zaplav a hurikanov v US aby mali ich auta vacsi dojazd "do bezpecia"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lepsie ked ti odpadne hned po nakupe strecha alebo ked ti po 17 rokoch poslu list na zvolavacku, ze moze prestat fungovat airbag z dovodu nevhodne vyroby a spatneho skladovani?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Já jenom tak k tomu dělání aut co v nich jsou počítače nebo počítače, kolem kterejch jsou auta...

    I kdybych vzal v úvahu, že to tak teda fakt je, tak je někdy taky dobrý si ověřit, jestli jste to auto k tomu počítači dobře přidělali.

    Nevím jak vy, ale já mám skoro pocit, že když mi z auta upadne střecha, je to o trochu horší, než když mi blbě funguje navigace.

    Tesla convertible? Model Y roof flies off while owners drive down California highway - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/5/21502379/tesla-modely-roof-flies-off-convertible-quality-issue
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: lemplovski ajtaci su ti co sa nedostanu do silicon valley, toho by som sa neobaval
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Že maj v autonomní techniku takovou důvěru zrovna ajťáci kteří o sobě musí vědět jak to je v tomhle segmentu s termínama, lemplovstvím a bugama ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    naco kupovat auto ked je to drahe

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: a jak presvedcis lidí aby si koupili 2x dražší auto?

    Btw kabely? Už se zase vrací comodorovy prodlužky?

    Víš co neodpovídaj, stejně se na tom zase zamotame v kruhu jako už x krát.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    KEB: existujou kabely, stejne jako mas na pumpe hadici.

    navic nikdo nerika, ze sidliste je benzinka, porad budou superchargery apod. spis naopak je to benefit elektromobilu, kdyz budes moct dobijet i na sidlisti. benzinak pred barakem nedotankujes
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam