• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: Prezentovaný prototyp článku má kapacitu 72 Ah, napätie 3,7 V a energetickú hustotu 263 Wh/kg.

    „Typický rozsah je dnes medzi 210 – 230 Wh/kg. Samozrejme, čísla závisia od typu automobilu a zvolenej technológie batérií,“ priblížil InoBat pre redakciu Živé.sk.

    Od predstaveného článku si firma sľubuje „o 10 % nižšie straty a ponúkne o cca 6 % väčší dojazd“.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Slováci ukázali vlastnú batériu pre elektromobily. Vraj lepšej niet
    https://zive.aktuality.sk/...mpaign=cross&_ga=2.130979916.217808999.1602303257-1505132390.1577098458
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla ale nenabija realne do 100% maju tam nejaky buffer, tj 100kwh ma tusim 112kwh baterku

    Tento buffer docasne odomykali uzivatelom pocas zaplav a hurikanov v US aby mali ich auta vacsi dojazd "do bezpecia"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lepsie ked ti odpadne hned po nakupe strecha alebo ked ti po 17 rokoch poslu list na zvolavacku, ze moze prestat fungovat airbag z dovodu nevhodne vyroby a spatneho skladovani?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Já jenom tak k tomu dělání aut co v nich jsou počítače nebo počítače, kolem kterejch jsou auta...

    I kdybych vzal v úvahu, že to tak teda fakt je, tak je někdy taky dobrý si ověřit, jestli jste to auto k tomu počítači dobře přidělali.

    Nevím jak vy, ale já mám skoro pocit, že když mi z auta upadne střecha, je to o trochu horší, než když mi blbě funguje navigace.

    Tesla convertible? Model Y roof flies off while owners drive down California highway - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/5/21502379/tesla-modely-roof-flies-off-convertible-quality-issue
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Hahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahaha!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: lemplovski ajtaci su ti co sa nedostanu do silicon valley, toho by som sa neobaval
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Že maj v autonomní techniku takovou důvěru zrovna ajťáci kteří o sobě musí vědět jak to je v tomhle segmentu s termínama, lemplovstvím a bugama ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    naco kupovat auto ked je to drahe

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: a jak presvedcis lidí aby si koupili 2x dražší auto?

    Btw kabely? Už se zase vrací comodorovy prodlužky?

    Víš co neodpovídaj, stejně se na tom zase zamotame v kruhu jako už x krát.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    KEB: existujou kabely, stejne jako mas na pumpe hadici.

    navic nikdo nerika, ze sidliste je benzinka, porad budou superchargery apod. spis naopak je to benefit elektromobilu, kdyz budes moct dobijet i na sidlisti. benzinak pred barakem nedotankujes
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: hmmm a ještě budeš muset lidí přesvědčit, aby si koupili auto za mega místo auta za půlku na plyn, co jezdí za stejný peníze a u kterých nemusíš řešit, že ti u lampy zrovna někdo parkuje. A vážně by mě zajímalo kolik lamp by bylo potřeba na sídlišti kde je třeba 20k lidí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    waymo vie zatial samo jazdit v phoenixe

    Waymo Goes Truly Public In Phoenix
    https://cleantechnica.com/2020/10/08/waymo-goes-truly-public-in-phoenix/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KEB: tak půlka domácností má rodinný dům a z druhé půlky za deset let furt většina pojede fosil a ten zbytek si poradí buď tímhle, nebo v shopping centrech, nebo v pracích
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    tenkhle nejak to tam vypada. je mozny, ze kdyz me jedna periferie problem v komunikaci, tak jeho oprava muze rozbit komunikaci zas s jinou periferii. cekal bych ze na tohle maji integracni testy, ale pri takovem mnozstvi 3rd party komponent, ktere s elepi na posledni chvili se ani nedivim, ze se to cele sere.
    Why APIs Are Vital to Advancing the Connected Car | Nordic APIs |
    https://nordicapis.com/why-apis-are-vital-to-advancing-the-connected-car/
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: možná tak v Praze ale zbytek republiky bude ještě zatraceně dlouho dělat čmoudíček
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COLBEN: vacsinou to mas ako skladacku, takze volanie dovnutra jedneho api skrz ine sa ti moze rozborit, ked v tom vnutornom zmenia nejaku knihovnu alebo deprecatnu nejaky prikaz, uz sa nam kopukrat takto stalo, ze nam prestala fungovat automatizacna platforma, lebo inzenyri v RedHatu sa rozhodli, ze nejaka funkcia proste bude fungovat inak a zrazu funkcia v ruby, ktora obsluhuje nejake volanie prestane fungovat a ty sa skrabes na hlave preco, ked si ziadne zmeny v kode nerobil
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam