• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nejen Škoda, celej VW, akorát u jinejch značek se to jinak jmenuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cosi podobne tu uz myslim bolo

    Owning an electric car really does save money, Consumer Reports finds | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../10/owning-an-electric-car-really-does-save-money-consumer-reports-finds/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jestli jim bude tohle fungovat, tak jsem připraven sníst něco, co jsem vůbec jíst nechtěl (klobouk, boty, nějakej hmyz) a uznat, že je Musk hustší než jsem myslel. Ale pořád mám pochybnosti...

    Elon Musk's Tweetstorm Provides Plenty Of Tesla Goodies
    https://insideevs.com/...veals/?fbclid=IwAR15Y2SctYofTMCHvNRBIXX2In36Dr4aX8zEHpBWQJkW_jid6xkP2qa4YZE
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Kvůli tomu miniautu se tu cca měsíc zpátjy rozpoutal slušnej shitstorm...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    jinak Tesla uz je nejprodavanejsi i v cine, kde konkurence rozhodne neni mala a prisla jako posledni... ale... chysta se tam novej ev zabijak za 80tis :)

    The EV Sales Leader in China? Things are getting interesting −
    https://evobsession.com/the-ev-sales-leader-in-china-things-are-getting-interesting/amp/

    “Chinese EVs are getting better all the time, but there is one model that has really caught my eye recently and that is the $4,200 Wuling HongGuang Mini EV! It’s already got 50,000 orders and let’s face it, who wouldn’t want a $4,200 city car?”
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    neco k Bobashovym soukromym nazorum o tom, jak da konkurence Tesle v pristich letech zabrat. Opacny nazor maji na wall streetu. ale Bobash dela urcite taky dobry analyzy .)

    Not Ferragu who says that Tesla has a “decade of hyper growth ahead” and has “no credible competition on the horizon.”

    The analyst says:

    “Competition is around the corner, yes, but it is going to stay there for a while.”

    Tesla (TSLA) gets new Wall Street high target as competition seems to be lagging - Electrek
    https://electrek.co/...sla-tsla-gets-new-wall-street-high-target-as-competition-seems-to-be-lagging/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To není nic novýho ani objevnýho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, buffer tam nemají skoro žádný, rozhodně výrazně menší než ostatní automobilky.

    A to, co odemykali, byla baterka u modelu 60, která byla ve skutečnosti stejná jako u 80, akorát softwarově zablokovaná. U nejvyšších modelů nebylo odemknout co.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    podle prodeju tesla dominuje v 21 zemich

    New Data Reveals The Most Popular Electric Car Brands In The World
    https://electriccarsreport.com/...ew-data-reveals-the-most-popular-electric-car-brands-in-the-world/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Asi ji lepili proslou ducktape, spravnej fanboy si nestezuje na netu ale zajede do baumarktu pro lepici pasku a proste tu vyrobu auta dodela sam ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zaujal tento nazor

    Some manufacturers can’t keep up with time. They still think that they should chase Tesla where Tesla was 5 or even 10 years ago. Times have changed. The “battleground” has moved to Tesla Model 3 and Model Y (and Cybertruck) - and to smaller cars like VW ID.3 and ID.4.

    Whoever wants to produce high performance electric cars - go ahead with your little project, make headlines, be happy with it, but for the automotive history you are irrelevant.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm ked si porovname ze tm3 ma niekde okolo 250Wh/kg a toto 263, tak povedzme u 100kWh baterky je to 400kg pack vs 380kg pack, t.j. uspora 20kg, ale so 4680 baterkou pojde hmotnost asi dolu kvoli zakomponovaniu do struktury vozidla, tak to asi vyjde sulnul :)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: Prezentovaný prototyp článku má kapacitu 72 Ah, napätie 3,7 V a energetickú hustotu 263 Wh/kg.

    „Typický rozsah je dnes medzi 210 – 230 Wh/kg. Samozrejme, čísla závisia od typu automobilu a zvolenej technológie batérií,“ priblížil InoBat pre redakciu Živé.sk.

    Od predstaveného článku si firma sľubuje „o 10 % nižšie straty a ponúkne o cca 6 % väčší dojazd“.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Slováci ukázali vlastnú batériu pre elektromobily. Vraj lepšej niet
    https://zive.aktuality.sk/...mpaign=cross&_ga=2.130979916.217808999.1602303257-1505132390.1577098458
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla ale nenabija realne do 100% maju tam nejaky buffer, tj 100kwh ma tusim 112kwh baterku

    Tento buffer docasne odomykali uzivatelom pocas zaplav a hurikanov v US aby mali ich auta vacsi dojazd "do bezpecia"
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.

    Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.

    Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.

    Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.

    To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.

    A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    lepsie ked ti odpadne hned po nakupe strecha alebo ked ti po 17 rokoch poslu list na zvolavacku, ze moze prestat fungovat airbag z dovodu nevhodne vyroby a spatneho skladovani?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Já jenom tak k tomu dělání aut co v nich jsou počítače nebo počítače, kolem kterejch jsou auta...

    I kdybych vzal v úvahu, že to tak teda fakt je, tak je někdy taky dobrý si ověřit, jestli jste to auto k tomu počítači dobře přidělali.

    Nevím jak vy, ale já mám skoro pocit, že když mi z auta upadne střecha, je to o trochu horší, než když mi blbě funguje navigace.

    Tesla convertible? Model Y roof flies off while owners drive down California highway - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/5/21502379/tesla-modely-roof-flies-off-convertible-quality-issue
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam