DZODZO: V hodnocení toho, co se může stát za 17 let, bych si počkal, až na světě bude existovat nějaká 17 let stará Tesla.
Já bych osobně měl u starý Tesly strach ze dvou věcí – první, která se týká zvlášť těch z prvních let (včetně třeba prvních trojek) je kvalita zpracování a to, že jsou ty auta celý dělaný hodně "nadoraz", bez velkejch tolerancí na to, že něco selže. Viz to, že Tesla nabíjí baterky do reálných 100%, ostatní automobilky většinou třeba na 90-95 %.
Druhá věc je to, co Tesla hlásá jako svojí výhodu – to, že se změny ve výrobě zavádějí tak, jak jim to zrovna vyjde. Oni jsou si dost hrdý na to, že nedělají klasický "modelový roky" jako ostatní, ale když něco vymyslej líp, tak to tam hned začnou dávat a někdy o tom ani lidem neřeknou. Z pohledu člověka, co kupuje jen nový auta, to může znít super.
Jako potenciálního majitele 10+ let starý Tesly by mě to dost děsilo. Nedokážu si moc představit, jak bude fungovat nezávislý servisování Tesly – druhovýroba dílů, případně použití dílů z rozebraných aut atd., když to spolu věci nebudou kompatibilní.
To je stejnej problém jako s carsharingama, který taky vycházejí na papíře dobře, protože se srovnávají s koupí zbrusu novýho auta. To, že obrovská část soukromých majitelů jezdí starým autem, který má úplně jiný provozní náklady, už málokdo zohlední.
A pokud půjde 15 let stará Tesla servisovat pořád jen v origo servisu Tesly, tak to může bejt dost problém.