• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: BTW myslím, že to jsou dokonce obrázky od Tesly, na kterých jejich ML leader demonstroval, jak dlouhý je ten long-tail edge-cases, který auto musí zvládnout.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: to je teorie. Praxe vypadá takto. A toto jsou jen příklady pár situací, na které musí auto umět zareagovat.



    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JIMIQ: coupe varianty SUV byvaji drazsi.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Myslím, že špatně chápeš, jak funguje systém Tesly.
    Ty kvanta dat jsou tam jenom proto, aby se systém mohl naučit, jak vypadá třeba strom, dopravní, značka, pangejt, atp.
    Jakmile se systém naučí, jak tyhle věci vypadají, tak už žádná data nepotřebuje a může vyrazit i do neznámých končin.

    Waymo naopak může jezdit jen tam, kde má k dispozici mapu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Skoda Enyaq iV: electric SUV to gain coupe version next year | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/...-news/new-cars/skoda-enyaq-iv-electric-suv-gain-coupe-version-next-year

    Může být Enyaq Coupé levnější? Třeba o 50k?
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: já si nedokážu typnout, kdo vyhraje. Ani jedno řešení ještě není ready na svět. Závod ještě jede. Jeden má výhodu lepších algoritmů a bezpečného fail-safe, ale málo dat. Druhý dvěstěnásobného množství dat, ale nevyzpytatelnosti.
    Kdybych na to měl dát kurz jako sázkový bookmaker, tak radši dám výpoveď a jdu trhat banány.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: ne po pár přejezdech, ale po pár desítek tisíc přejezdů.
    Navíc na situaci, se kterou se to nesetkalo, síť nemusí zareagovat dobře. A těch je na silnicích strašně moc. Sice jsou málo časté, ale jsou velice rozmanité. A ty můžeš být zrovna ten, který takovou situaci potká. V tom je ten problém, který zatím nikdo nevyřešil. Vyřešit to lze, ale ještě to potrvá.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO, MINER: Právě proto se domnívám, že tohle demo v Phoenixu je poslední úspěch pro Waymo.

    Přitom teoreticky je na tom Waymo líp, než Tesla - používají statické 3D mapy, stačí jim si tu trasu párkrát projet se skenerem (akorát pak musí mít auto rychlý internet nebo fakt velký palubní harddisk).
    Jenže to nejspíš podcenili a "jeli na pohodu"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no a v tomto je riesenie od tesly odlisne, ze neuronova siet sa nauci po par prejazdoch akekolvek nove prostredie a pripadne na zaklade milionov odohranych situacii bude vediet jazdit aj v uplne novom prostredi
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Waymo je bohužel taky ještě daleko rozšíření do celého světa, i do Evropy. Z jiného důvodu.
    Důvod, proč jezdí jen ve Phoenixu je, že tam je furt slunečno a je to typický americký město s infrastrukturou dělanou pro auta, ne chodce.
    Krom toho potřebujou 3D mapy všeho kde jezdí s přesností na centimetry.

    Možná přidaj pár US měst, ale čím odlišnější prostředí, čím odlehlejší, tím víc času budou potřebovat.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: fandim Tesle, prikoupil sem akcie .) jestli se jim to povede, tak to bude revoluce v osobni doprave. nejen z duvodu, ze se usetri za ridice (vemte si jak zlevni i dovazky jidla, nebo jakyhokoliv baliku, pomoci real-time optimalizace tras vsech Tesel), ale i tim, ze se vlastne zapoji i soukromy auta, ktery by nektery dny jen staly pred barakem, cimz se elektromobil neskutecne zlevni ze dne na den.

    kdyz to tak pisu, asi do tech akcii nasypu jeste vic :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze waymo sa rychlo prepadne az zacnu skalovat aj za hranice phoenixu :)

    Tesla ranked 2nd to last in self-driving race by Navigant; GM, Waymo still on top
    https://www.teslarati.com/tesla-self-driving-race-navigant-results-2019/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: IMHO to spíš bude omezeno na určitý typ zástavby, který se AutoPilot naučil rozpoznávat...
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Kupuju sí lístek do první řady:) FSD fandim strašně, ale myslím, že jsme ještě 10+ od „no-intervention“ FSD. Moje sázka je, že budeš muset mít ruce na volantu, zodpovědnost převzít kdykoliv řízení, a že za 10 km městem to bude chtít intervenci několikrát.
    Rád se budu mýlit, ale to by znamenalo, že veškerá ostatní konkurence autonomních systémů jsou (v místní terminologii) „autisti“:) a Tesla je o několik levelů jinde než kdokoliv na této Zeměkouli….
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    pristi tyden tesla full driving autopilot

    Tesla Will Release Full Self-Driving Beta To Some Drivers Next Week
    https://insideevs.com/news/448487/tesla-release-full-self-driving-beta-next-week/amp/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: , BOBASH: , DZODZO: sorry, pastovano z mobilu, oprava linku:

    Škoda Auto: karta MyŠKODA Powerpass umožní nabíjení u 143 000 nabíječek | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/skoda-auto-karta-myskoda-powerpass-umozni-nabijeni-u-143-000-nabijecek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Stranka nenalezena, skusim to jak nebudem na mobile
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nejen Škoda, celej VW, akorát u jinejch značek se to jinak jmenuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cosi podobne tu uz myslim bolo

    Owning an electric car really does save money, Consumer Reports finds | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../10/owning-an-electric-car-really-does-save-money-consumer-reports-finds/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jestli jim bude tohle fungovat, tak jsem připraven sníst něco, co jsem vůbec jíst nechtěl (klobouk, boty, nějakej hmyz) a uznat, že je Musk hustší než jsem myslel. Ale pořád mám pochybnosti...

    Elon Musk's Tweetstorm Provides Plenty Of Tesla Goodies
    https://insideevs.com/...veals/?fbclid=IwAR15Y2SctYofTMCHvNRBIXX2In36Dr4aX8zEHpBWQJkW_jid6xkP2qa4YZE
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam