• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: já si nedokážu typnout, kdo vyhraje. Ani jedno řešení ještě není ready na svět. Závod ještě jede. Jeden má výhodu lepších algoritmů a bezpečného fail-safe, ale málo dat. Druhý dvěstěnásobného množství dat, ale nevyzpytatelnosti.
    Kdybych na to měl dát kurz jako sázkový bookmaker, tak radši dám výpoveď a jdu trhat banány.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: ne po pár přejezdech, ale po pár desítek tisíc přejezdů.
    Navíc na situaci, se kterou se to nesetkalo, síť nemusí zareagovat dobře. A těch je na silnicích strašně moc. Sice jsou málo časté, ale jsou velice rozmanité. A ty můžeš být zrovna ten, který takovou situaci potká. V tom je ten problém, který zatím nikdo nevyřešil. Vyřešit to lze, ale ještě to potrvá.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO, MINER: Právě proto se domnívám, že tohle demo v Phoenixu je poslední úspěch pro Waymo.

    Přitom teoreticky je na tom Waymo líp, než Tesla - používají statické 3D mapy, stačí jim si tu trasu párkrát projet se skenerem (akorát pak musí mít auto rychlý internet nebo fakt velký palubní harddisk).
    Jenže to nejspíš podcenili a "jeli na pohodu"...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no a v tomto je riesenie od tesly odlisne, ze neuronova siet sa nauci po par prejazdoch akekolvek nove prostredie a pripadne na zaklade milionov odohranych situacii bude vediet jazdit aj v uplne novom prostredi
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Waymo je bohužel taky ještě daleko rozšíření do celého světa, i do Evropy. Z jiného důvodu.
    Důvod, proč jezdí jen ve Phoenixu je, že tam je furt slunečno a je to typický americký město s infrastrukturou dělanou pro auta, ne chodce.
    Krom toho potřebujou 3D mapy všeho kde jezdí s přesností na centimetry.

    Možná přidaj pár US měst, ale čím odlišnější prostředí, čím odlehlejší, tím víc času budou potřebovat.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: fandim Tesle, prikoupil sem akcie .) jestli se jim to povede, tak to bude revoluce v osobni doprave. nejen z duvodu, ze se usetri za ridice (vemte si jak zlevni i dovazky jidla, nebo jakyhokoliv baliku, pomoci real-time optimalizace tras vsech Tesel), ale i tim, ze se vlastne zapoji i soukromy auta, ktery by nektery dny jen staly pred barakem, cimz se elektromobil neskutecne zlevni ze dne na den.

    kdyz to tak pisu, asi do tech akcii nasypu jeste vic :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    myslim ze waymo sa rychlo prepadne az zacnu skalovat aj za hranice phoenixu :)

    Tesla ranked 2nd to last in self-driving race by Navigant; GM, Waymo still on top
    https://www.teslarati.com/tesla-self-driving-race-navigant-results-2019/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: IMHO to spíš bude omezeno na určitý typ zástavby, který se AutoPilot naučil rozpoznávat...
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Kupuju sí lístek do první řady:) FSD fandim strašně, ale myslím, že jsme ještě 10+ od „no-intervention“ FSD. Moje sázka je, že budeš muset mít ruce na volantu, zodpovědnost převzít kdykoliv řízení, a že za 10 km městem to bude chtít intervenci několikrát.
    Rád se budu mýlit, ale to by znamenalo, že veškerá ostatní konkurence autonomních systémů jsou (v místní terminologii) „autisti“:) a Tesla je o několik levelů jinde než kdokoliv na této Zeměkouli….
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    pristi tyden tesla full driving autopilot

    Tesla Will Release Full Self-Driving Beta To Some Drivers Next Week
    https://insideevs.com/news/448487/tesla-release-full-self-driving-beta-next-week/amp/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: , BOBASH: , DZODZO: sorry, pastovano z mobilu, oprava linku:

    Škoda Auto: karta MyŠKODA Powerpass umožní nabíjení u 143 000 nabíječek | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/skoda-auto-karta-myskoda-powerpass-umozni-nabijeni-u-143-000-nabijecek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Stranka nenalezena, skusim to jak nebudem na mobile
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Nejen Škoda, celej VW, akorát u jinejch značek se to jinak jmenuje.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cosi podobne tu uz myslim bolo

    Owning an electric car really does save money, Consumer Reports finds | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../10/owning-an-electric-car-really-does-save-money-consumer-reports-finds/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jestli jim bude tohle fungovat, tak jsem připraven sníst něco, co jsem vůbec jíst nechtěl (klobouk, boty, nějakej hmyz) a uznat, že je Musk hustší než jsem myslel. Ale pořád mám pochybnosti...

    Elon Musk's Tweetstorm Provides Plenty Of Tesla Goodies
    https://insideevs.com/...veals/?fbclid=IwAR15Y2SctYofTMCHvNRBIXX2In36Dr4aX8zEHpBWQJkW_jid6xkP2qa4YZE
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SHEFIK: Kvůli tomu miniautu se tu cca měsíc zpátjy rozpoutal slušnej shitstorm...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    jinak Tesla uz je nejprodavanejsi i v cine, kde konkurence rozhodne neni mala a prisla jako posledni... ale... chysta se tam novej ev zabijak za 80tis :)

    The EV Sales Leader in China? Things are getting interesting −
    https://evobsession.com/the-ev-sales-leader-in-china-things-are-getting-interesting/amp/

    “Chinese EVs are getting better all the time, but there is one model that has really caught my eye recently and that is the $4,200 Wuling HongGuang Mini EV! It’s already got 50,000 orders and let’s face it, who wouldn’t want a $4,200 city car?”
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    neco k Bobashovym soukromym nazorum o tom, jak da konkurence Tesle v pristich letech zabrat. Opacny nazor maji na wall streetu. ale Bobash dela urcite taky dobry analyzy .)

    Not Ferragu who says that Tesla has a “decade of hyper growth ahead” and has “no credible competition on the horizon.”

    The analyst says:

    “Competition is around the corner, yes, but it is going to stay there for a while.”

    Tesla (TSLA) gets new Wall Street high target as competition seems to be lagging - Electrek
    https://electrek.co/...sla-tsla-gets-new-wall-street-high-target-as-competition-seems-to-be-lagging/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To není nic novýho ani objevnýho.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, buffer tam nemají skoro žádný, rozhodně výrazně menší než ostatní automobilky.

    A to, co odemykali, byla baterka u modelu 60, která byla ve skutečnosti stejná jako u 80, akorát softwarově zablokovaná. U nejvyšších modelů nebylo odemknout co.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam