• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Přesně. A do doby vyřešení to bude z tohoto hlediska dost na prd.
    Pokud se toho nechytí nějaká firma a nebude dodávat na wallboxy nějaké certifikované elektroměry právě pro tyto potřeby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to by musela firma pojat koncepcne, t.j. nie iba nakupit PHEV pre image, ale aj si vybudovat infra, aby skutocne setrili provozne naklady ak ich zamestnanci casto jazdia sluzobne

    preplacanie sukromnych ciest mi pride trochu uhodeny benefit, ale ak to maju, tak by to mali vymysliet dosledne :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: všechno tohleto byrokratické srani by se dalo obejít tim že postavíš nabíječky na firmě. Dojedeš do práce nabijes.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Běžně tak, že se vyplní cesťák a náhrada ti vyplatí na základě počtu km. Na to není potřeba měřit spotřebu (elektřiny, ani paliva).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: informacie o tom kolko a kde si nabijal by mali ist vytiahnut z auta si myslim, akurat by si tam mozno musel zapocitat nejakych 5-10% straty na prenose
    ucetni hledisko asi nejake cestovne nahrady? ako to funguje ked pouzivate vlastne vozidlo na sluzobnu cestu? ja som to este nikdy nepouzil, tak neviem
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Když pominu ten základní problém se stanovením spotřeby samotného nabíjení auta v domácnosti s X dalšími spotřebiči, jak by tohle v případě zaměstnanců fungovalo z účetního hlediska? :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: good point. ccs sice s nejakym limitem ale asi maj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: ti mozu preplatit spotrebovanu energiu, iba im ukaze kolko a v akych casoch si doma nabijal a pak ti preplatia cast faktury
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nic. Ale tady se bavime o domacim nabijeni. Tam ti karta nepomuze.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: co firme brani dat zamestnancovi firemnu kartu na nabijacky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JAZZZ: Vis co chybi? Kdyz mas naftaka, tak tankujes a platis CCS kartou.
    Elektrinu si plati kazdy ze sveho a pro mnoho lidi je to neprekonatelny problem.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JAZZZ: na firmu, co ti něco koupí jentak uvěřím, až jí jednou potkám... to je jak s mobilama, za usoplenou desítku si najednou 90% manažerů myslí, že ti konečně může volat i v deset večer.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    OMNIHASH: taky nemyslim, ze Siemens potreboval usetrit na pitomem kabelu a byla za tim nejaka uslechtila myslenka, jak budovat engagement zamestnancu pro environment, kdyz jim firma koupit suprzeleny auticko i na osobni vyuziti.

    ja osobne kdybych mel hybrid, tak jezdim vzdycky nejdriv na elektrinu, ale proste to ukazuje, ze pokud to lidi nekupujou z presvedceni, ale dostanou to z firmy, befelem od statu, nebo proste kvuli statusu a machrovani, tak ta zelenost muze byt spis zaporna.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JAZZZ: tak málokdo tolik žije svojí prací, aby si ze svýho upgradoval firemní lopatu. Když sem viděl kolegu s platem 40K čistýho plus, co zvládnul tejden zkoumat a vyřizovat firemní procesy, na jejichž konci mu DPD doručilo jednu sešívačku, tak představa, jak si zaměstnanec za svý kupuje nějakej nabíjecí kabel za desítku... há há!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: iphone 12 sa tiez predava bez chargeru a predavaju ti to ako "inovaci"
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    mrzi me ze je to zas o tesle, ale ostatni holt jen pricmrndavaj a nic moc novyho neuvadej

    Tesla battery researcher shows new test results pointing to batteries lasting over 2 million miles - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/18/tesla-battery-test-results-over-2-million-miles/amp/

    A Tesla battery researcher showed updated test results pointing to batteries lasting over 15,000 cycles or the equivalent of over 2 million miles (3.5 million km) in an electric car.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Třeba o sto kilo, možná ani ne. Na spotřebu to má vliv asi jako jestli jedeš v jednom nebo ve dvou.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    MINER: tohle je insider info od exšéfky sustainability, takže bych jí věřil. tam toho takhle uhozeně funguje víc.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ale předpokládám, že jsou mnohem větši a tudíž těžší než u full hybridu ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Tak ony baterky u PHEV nejsou zbytečná zátěž, furt to jezdí jako hybrid a tudíž úsporněji.

    Ale jinak přesně takhle to dělá velká část majitelů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam