• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: rozdiel je asi tak 8 rokov, what's your point? Porovnaj to radsej s tym cinskym za 4500e ci kolko
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Na to Twizy ti trochu nevyšla sezona :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jestli někdo chcete na vlastní oči poznat, jak vypadá rozdíl mezi dobrým elektromobilem a levným elektromobilem (alias elektromobilem úplně na píču), tak od zítra mám doma ID.3 a Twizy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Chytrej Wallbox to umí přes internet nebo appku nebo něco. Ale jak to dostat do účetnictví nevím.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jasný, ale administrativně je to pořád v reálu nekontrolovatelný superhassle (nikdo od zaměstnavatele nebude chodit kontrolovat a odečítat wallboxy, řešit tarify od různých dodavatelů proudu v různé časy apod.), takže v praxi to nakonec stejně skončí cesťákem na základě km / paušálem na dopravu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Wallbox ti umí vyjet spotřebu za konkrétní auto, pokud to není ten úplně základní.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: pro firmu sidlici v centru prahy velmi snadno realizovatelna zalezitost. asi tak jako budovat si vlastni benzinku...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Přesně. A do doby vyřešení to bude z tohoto hlediska dost na prd.
    Pokud se toho nechytí nějaká firma a nebude dodávat na wallboxy nějaké certifikované elektroměry právě pro tyto potřeby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to by musela firma pojat koncepcne, t.j. nie iba nakupit PHEV pre image, ale aj si vybudovat infra, aby skutocne setrili provozne naklady ak ich zamestnanci casto jazdia sluzobne

    preplacanie sukromnych ciest mi pride trochu uhodeny benefit, ale ak to maju, tak by to mali vymysliet dosledne :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: všechno tohleto byrokratické srani by se dalo obejít tim že postavíš nabíječky na firmě. Dojedeš do práce nabijes.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Běžně tak, že se vyplní cesťák a náhrada ti vyplatí na základě počtu km. Na to není potřeba měřit spotřebu (elektřiny, ani paliva).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: informacie o tom kolko a kde si nabijal by mali ist vytiahnut z auta si myslim, akurat by si tam mozno musel zapocitat nejakych 5-10% straty na prenose
    ucetni hledisko asi nejake cestovne nahrady? ako to funguje ked pouzivate vlastne vozidlo na sluzobnu cestu? ja som to este nikdy nepouzil, tak neviem
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Když pominu ten základní problém se stanovením spotřeby samotného nabíjení auta v domácnosti s X dalšími spotřebiči, jak by tohle v případě zaměstnanců fungovalo z účetního hlediska? :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: good point. ccs sice s nejakym limitem ale asi maj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: ti mozu preplatit spotrebovanu energiu, iba im ukaze kolko a v akych casoch si doma nabijal a pak ti preplatia cast faktury
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nic. Ale tady se bavime o domacim nabijeni. Tam ti karta nepomuze.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: co firme brani dat zamestnancovi firemnu kartu na nabijacky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JAZZZ: Vis co chybi? Kdyz mas naftaka, tak tankujes a platis CCS kartou.
    Elektrinu si plati kazdy ze sveho a pro mnoho lidi je to neprekonatelny problem.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JAZZZ: na firmu, co ti něco koupí jentak uvěřím, až jí jednou potkám... to je jak s mobilama, za usoplenou desítku si najednou 90% manažerů myslí, že ti konečně může volat i v deset večer.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    OMNIHASH: taky nemyslim, ze Siemens potreboval usetrit na pitomem kabelu a byla za tim nejaka uslechtila myslenka, jak budovat engagement zamestnancu pro environment, kdyz jim firma koupit suprzeleny auticko i na osobni vyuziti.

    ja osobne kdybych mel hybrid, tak jezdim vzdycky nejdriv na elektrinu, ale proste to ukazuje, ze pokud to lidi nekupujou z presvedceni, ale dostanou to z firmy, befelem od statu, nebo proste kvuli statusu a machrovani, tak ta zelenost muze byt spis zaporna.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JAZZZ: tak málokdo tolik žije svojí prací, aby si ze svýho upgradoval firemní lopatu. Když sem viděl kolegu s platem 40K čistýho plus, co zvládnul tejden zkoumat a vyřizovat firemní procesy, na jejichž konci mu DPD doručilo jednu sešívačku, tak představa, jak si zaměstnanec za svý kupuje nějakej nabíjecí kabel za desítku... há há!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: iphone 12 sa tiez predava bez chargeru a predavaju ti to ako "inovaci"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam