• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: rozdiel je asi tak 8 rokov, what's your point? Porovnaj to radsej s tym cinskym za 4500e ci kolko
    MINER
    MINER --- ---
    KOTWA: pokud to bude problém, tak si je pokryjou. Vzhledem k obrovský složitosti a ceně celýho systému je tohle pakatel. Stejně jako začali montovat chargery, aby lidi kupovali elektro.
    KOTWA
    KOTWA --- ---
    MINER: Ale casto mimo mesta v USA neni pokryti mobilnima sitema, na oplatku :).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Na Twizy není nikdy sezóna, dycky je to krám :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Na to Twizy ti trochu nevyšla sezona :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jestli někdo chcete na vlastní oči poznat, jak vypadá rozdíl mezi dobrým elektromobilem a levným elektromobilem (alias elektromobilem úplně na píču), tak od zítra mám doma ID.3 a Twizy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Chytrej Wallbox to umí přes internet nebo appku nebo něco. Ale jak to dostat do účetnictví nevím.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Jasný, ale administrativně je to pořád v reálu nekontrolovatelný superhassle (nikdo od zaměstnavatele nebude chodit kontrolovat a odečítat wallboxy, řešit tarify od různých dodavatelů proudu v různé časy apod.), takže v praxi to nakonec stejně skončí cesťákem na základě km / paušálem na dopravu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Wallbox ti umí vyjet spotřebu za konkrétní auto, pokud to není ten úplně základní.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: pro firmu sidlici v centru prahy velmi snadno realizovatelna zalezitost. asi tak jako budovat si vlastni benzinku...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Přesně. A do doby vyřešení to bude z tohoto hlediska dost na prd.
    Pokud se toho nechytí nějaká firma a nebude dodávat na wallboxy nějaké certifikované elektroměry právě pro tyto potřeby.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: to by musela firma pojat koncepcne, t.j. nie iba nakupit PHEV pre image, ale aj si vybudovat infra, aby skutocne setrili provozne naklady ak ich zamestnanci casto jazdia sluzobne

    preplacanie sukromnych ciest mi pride trochu uhodeny benefit, ale ak to maju, tak by to mali vymysliet dosledne :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: všechno tohleto byrokratické srani by se dalo obejít tim že postavíš nabíječky na firmě. Dojedeš do práce nabijes.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Běžně tak, že se vyplní cesťák a náhrada ti vyplatí na základě počtu km. Na to není potřeba měřit spotřebu (elektřiny, ani paliva).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: informacie o tom kolko a kde si nabijal by mali ist vytiahnut z auta si myslim, akurat by si tam mozno musel zapocitat nejakych 5-10% straty na prenose
    ucetni hledisko asi nejake cestovne nahrady? ako to funguje ked pouzivate vlastne vozidlo na sluzobnu cestu? ja som to este nikdy nepouzil, tak neviem
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Když pominu ten základní problém se stanovením spotřeby samotného nabíjení auta v domácnosti s X dalšími spotřebiči, jak by tohle v případě zaměstnanců fungovalo z účetního hlediska? :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: good point. ccs sice s nejakym limitem ale asi maj.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: ti mozu preplatit spotrebovanu energiu, iba im ukaze kolko a v akych casoch si doma nabijal a pak ti preplatia cast faktury
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nic. Ale tady se bavime o domacim nabijeni. Tam ti karta nepomuze.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: co firme brani dat zamestnancovi firemnu kartu na nabijacky?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam