• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: U VW s MIB3/MIB4? Tedy v tuhle chvíli Golf VIII a ID.3? Buďto jsem blbej a nenašel jsem to, nebo to tak není.

    A moc se mi nechce věřit, že by VW v době, kdy se snaží eliminovat tlačítka, udělalo dvě různý na stejnou funkci. ID.3 i Golf VIII mají pod infotainmentem tlačítko asistentů, který vyvolá v infotainmentu dementní obrázek s vypínáním věcí.

    Naproti tomu Octavia IV má tlačítko na volantu, který vyvolá menu v budících (hádám, že u Enyaqu to bude jinak, protože má menší virtuální kokpit a asi se to tam nevejde) a vypnout se dá následně jedním z těch dvou koleček na volantu.

    Jo a třeba na vyhřívání volantu má Octavia tlačítko na volantu, VW to má v menu.

    P.S.:
    Minulej tejden jsem měl doma ID.3, tenhle tejden mám doma Octavii RS iV, Golfa VIII jsem měl doma asi dva měsíce zpátky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: u vw asistenty vypinas stiskem tlačítka na levé pacce volantu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Nafta do osobních aut "frčí" jen v Evropě, mimo jiné proto, že jí kvůli nižším emisím CO2 masivně tlačila EU v 90. letech. A vždycky tady byly gigantický daně na palivo, takže se spotřeba řešila víc, protože v Evropě mohlo dávat smysl mít Mercedes na naftu (už třeba v 80. letech, kdy nafta znamenala, že to bylo hlučný, rachtalo a nejelo). Protože palivo bylo tak drahý, že i když jsi měl na Mercedes, mohlo tě zajímat, kolik žere. To se jinde moc nedělo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak pokud jsi správný dobrodruh můžeš přespávat i v autě :-D

    Jen pro zajímavost netušíš proč v Číně netrčí nafta? Já zase docela hleděl, že ve Finsku vůbec netrčí LPG bych čekal, že při jejich vzdálenostech by mělo, ale ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je totiž ten hlavní důvod, proč leccos v Číně jde a tady to nejde. Číňan jede tam, kam mu strana a vláda řekne, že může, a kam mu postaví koleje. Evropan chce mít možnost jet, kam se mu zachce. I když potom jede tam, kde mu postaví hotel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: A i kdyby změnily, tak na chalupy a chaty a na lyže s nima jezdit nebudeme.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty spotrebe taky nepomaha hustsi vzduch
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ano tady si všichni jezdíme vlastníma autama a vlaky se u nás za posledních 50 let pomalu nezměnily a jejich rychlost už vůbec ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Ze 12 na 14 kWh jen kvůli gumám? A není to spíš i počasím?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: V Číně naftový kombík nedává smysl, protože:
    1) Nemají tam naftový kombíky (nafta tam nezačala bejt nikdy populární).
    2) Naftovej kombík by byl mnohem dražší než tohle.
    3) Nemaj tam ojetý naftový kombíky za pár šupů.
    4) Nemaj tam chaty a chalupy.
    5) Maj tam ty rychlovlaky.
    6) Strana a vláda chce elektromobily.
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: ja s tim, co pises, souhlasim, ale v Cine s jejich rychlovlaky a vzdalenostmi ani naftovy kombik nedava moc smysl. neni to tak, ze by kazdy na vikend vyrazil na chatu ci chalupu.

    +mou pridat aktualni ne moc prijemnou zkusenost s Ioniq. Na letnich gumach jsem mel dlouhodobou spotrebu cc 12kWh/100km, jezdim tak nejak normalne, ne silenec a nidky brzda provozu. Nyni na zimnich s nizsi teplotou to vypada tak na 14kWh :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Na tohle se těším, až se to bude dát koupit za rozumný peníze. Třeba se jednou vrátím ke starým amerikám, ale s elektrikou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Jinak komu by přišly tyhle pidielektra jako super nápad, kterej nám tady chybí, tak si může stáhnout apku na Re.Volt nebo jak se to jmenuje. Ty jejich čínský sráče tomuhle zhruba odpovídaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: U nás by to kvůli požadavkům na bezpečnost nejspíš stálo tak 150-200 tisíc, což je za věc, která není použitelná jako plnohodnotný auto, šíleně moc.

    V Číně se tyhle věci prodávají jednak díky nižším legislativním požadavkům, druhak díky tomu, co říkáš (lidi z měst nejezdí mimo ty města moc autem) a pak díky tomu, že obrovská část zákazníků jsou furt "prvokupci" a nejsou tudíž zvyklí na normální auta.

    Plus poměrně zásadní věc, kterou si spousta lidí možná neuvědomuje – tím, že počet aut v Číně roste geometrickou řadou, není tam zdaleka tak významný trh s ojetinama.

    Evropan tě s něčím takovým pošle do hajzlu, protože buďto auto opravdu potřebuje a v tom případě je pro něj takováhle věc k ničemu, nebo ho potřebuje občas a v tom případě si koupí ojetý. Situace, kdy by se někomu vyplatilo jezdit takovouhle mrchou třeba do práce a na nákupy a doma mít druhý auto, je extrémně vzácná, protože většinou je prostě výhodnější nekupovat druhý auto a jezdit všude tím dieselovým kombíkem co už má.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Chevrolet readies an electric crate motor for homebuilt EV hotrods | Ars Technica
    https://arstechnica.com/...20/10/chevrolet-readies-an-electric-crate-motor-for-homebuilt-ev-hotrods/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: In September 2020, Electrified Cars Outsold Diesel
    https://insideevs.com/news/451519/europe-september-2020-more-xevs-than-diesels/amp/
    ABS
    ABS --- ---
    Zajímavost z Číny:https://www.auto.cz/miniaturni-elektromobil-za-90-000-kc-se-stal-behem-chvile-hitem-135696
    Povedlo se jim v počtu aut předběhnout i Teslu :) vypadá to vtipně ale kdo má zkušenosti s Čínou ví, že se tam mezi městy necestuje tolik autem na to jsou vlaky a letadla, po městě toto pak slouží lépe.
    V Čechách si to těžko dovedu představit, předpokládám že s ohledem na bezpečnost by asi nešlo prodávat.
    Nicméně ukazuje to na možnosti měnit skutečně mobilitu. I ta Tesla jakkoliv je cool je stále auto s drahým provozem, tato hračka dává čínskému obyvateli města prakticky vše za pak korun a navíc v opravdu kompaktním balení.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: u těch baterek jde o schopnost produkovat to ve velkých množstvích. Hodně z těch technologií je dlouho jen v labu, ale než se to někdo naučí vyrábět za rozumnou cenu v rozumných množstvích, tak je ti to na málo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale v autech nový jsou.

    A jestli VW opradvu představí za 5 let auto za 20 tisíc eur s dojezdem 250 km, což by mohlo znamenat, že třeba za 25 tisíc už bude nějakej rozumnej dojezd, což bude docela fest konkurence pro tu levnou Teslu, která nejspíš reálně přijde v podobný době.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: lubi sa mi ako tam pise o novom type baterie lifepo, ktora je tu s nami uz dobrych 20 rokov :) "v druhé řadě pak nasadí nový typ baterií - železofosfátové a bez použití kobaltu."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam