• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: U nás by to kvůli požadavkům na bezpečnost nejspíš stálo tak 150-200 tisíc, což je za věc, která není použitelná jako plnohodnotný auto, šíleně moc.

    V Číně se tyhle věci prodávají jednak díky nižším legislativním požadavkům, druhak díky tomu, co říkáš (lidi z měst nejezdí mimo ty města moc autem) a pak díky tomu, že obrovská část zákazníků jsou furt "prvokupci" a nejsou tudíž zvyklí na normální auta.

    Plus poměrně zásadní věc, kterou si spousta lidí možná neuvědomuje – tím, že počet aut v Číně roste geometrickou řadou, není tam zdaleka tak významný trh s ojetinama.

    Evropan tě s něčím takovým pošle do hajzlu, protože buďto auto opravdu potřebuje a v tom případě je pro něj takováhle věc k ničemu, nebo ho potřebuje občas a v tom případě si koupí ojetý. Situace, kdy by se někomu vyplatilo jezdit takovouhle mrchou třeba do práce a na nákupy a doma mít druhý auto, je extrémně vzácná, protože většinou je prostě výhodnější nekupovat druhý auto a jezdit všude tím dieselovým kombíkem co už má.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Chevrolet readies an electric crate motor for homebuilt EV hotrods | Ars Technica
    https://arstechnica.com/...20/10/chevrolet-readies-an-electric-crate-motor-for-homebuilt-ev-hotrods/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: In September 2020, Electrified Cars Outsold Diesel
    https://insideevs.com/news/451519/europe-september-2020-more-xevs-than-diesels/amp/
    ABS
    ABS --- ---
    Zajímavost z Číny:https://www.auto.cz/miniaturni-elektromobil-za-90-000-kc-se-stal-behem-chvile-hitem-135696
    Povedlo se jim v počtu aut předběhnout i Teslu :) vypadá to vtipně ale kdo má zkušenosti s Čínou ví, že se tam mezi městy necestuje tolik autem na to jsou vlaky a letadla, po městě toto pak slouží lépe.
    V Čechách si to těžko dovedu představit, předpokládám že s ohledem na bezpečnost by asi nešlo prodávat.
    Nicméně ukazuje to na možnosti měnit skutečně mobilitu. I ta Tesla jakkoliv je cool je stále auto s drahým provozem, tato hračka dává čínskému obyvateli města prakticky vše za pak korun a navíc v opravdu kompaktním balení.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: u těch baterek jde o schopnost produkovat to ve velkých množstvích. Hodně z těch technologií je dlouho jen v labu, ale než se to někdo naučí vyrábět za rozumnou cenu v rozumných množstvích, tak je ti to na málo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale v autech nový jsou.

    A jestli VW opradvu představí za 5 let auto za 20 tisíc eur s dojezdem 250 km, což by mohlo znamenat, že třeba za 25 tisíc už bude nějakej rozumnej dojezd, což bude docela fest konkurence pro tu levnou Teslu, která nejspíš reálně přijde v podobný době.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: lubi sa mi ako tam pise o novom type baterie lifepo, ktora je tu s nami uz dobrych 20 rokov :) "v druhé řadě pak nasadí nový typ baterií - železofosfátové a bez použití kobaltu."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U novejch Škodovek (i benzínovejch) si taky můžeš takhle dokupovat věci a předplácet věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    3-year subscription na supercruise? to uz zacina vyzerat jak v hernom biznise, predpokladam, ze si budeme moct casom kupovat DLC na L4 alebo na L5 autopilot :)))

    How Tesla's Cybertruck Stacks Up Against The Hummer EV
    https://www.youtube.com/watch?v=5_ZM1YZXeHU
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Autosalon, to je takové autoforum.cz ale na obrazovce televize...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak nevim. Je to autosalon, čert ví co tam napsali za kravinu. Oni jsou sice v televizi, ale nejostřejší tužky v penále mezi motoristickými novináři to fakt nejsou, spíš naopak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no ale tm3 v tom pripade rozhodne spotrebu 21kWh/100 nema :) to si pomylili s Skom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na docela dobrou představu o spotřebě ti stačí pár set kilometrů, potřebuješ ujet tak 50-100 kilometrů v každým jízdním režimu (město, mimo město, dálnice, rychle, pomalu) a víš. Jestli ujedeš 50 nebo 1 000 už není tolik rozdíl.

    A prohozený to podle mě mají, ID.3 by měl mít 15,5 kWh/100 km, ale má tu menší nabíječku, 125 kW (za příplatek, jinak 100, základní verze 50).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:

    kombinovaná spotřeba 21,2 kWh/100 km 15,5 kWh/100 km
    výkon palubní/rychlo nabíječky 11/125 kW 12/170 kW

    prvy stlpcek TM3, druhy stlpcek ID3... mi pride ze to maju v tej tabulke prehodene, alebo nalietali s tymi autami v ramci testu aspon 3500 km aby to otestovali poriadne?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejvyšší model ID.3 stojí stejně jako základní model Tesly. Fér srovnání.

    Tesla za cenu základního modelu ID.3 neexistuje a ještě dlouho existovat nebude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k autopilotom z humorov :))

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JENDAZCB: to tam budu nejaki odbornici ked zrovnavaju dojazd zakladnej tesly s najvyssim modelom id3 ktory sa este ani nepredava :)

    Volkswagen ID.3 vs. Tesla Model 3: Střet různých planet ze stejné galaxie. Není trojka jako trojka | Autosalon TV
    https://www.autosalon.tv/...-model-3-stret-dvou-svetu-ze-stejne-galaxie-aneb-neni-trojka-jako-trojka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JENDAZCB: lol tie powerbanky ako tam vravia, ze ich nabijaju naakumulovanou solarnou energiou cez noc a schematko ako v noci zo strechy z panelov prudi elektrina do powerbanky :))) asi mysleli skor z nejakych ulozisk, kam sa to zo solarov uklada cez den :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam