• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Jinak komu by přišly tyhle pidielektra jako super nápad, kterej nám tady chybí, tak si může stáhnout apku na Re.Volt nebo jak se to jmenuje. Ty jejich čínský sráče tomuhle zhruba odpovídaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: U nás by to kvůli požadavkům na bezpečnost nejspíš stálo tak 150-200 tisíc, což je za věc, která není použitelná jako plnohodnotný auto, šíleně moc.

    V Číně se tyhle věci prodávají jednak díky nižším legislativním požadavkům, druhak díky tomu, co říkáš (lidi z měst nejezdí mimo ty města moc autem) a pak díky tomu, že obrovská část zákazníků jsou furt "prvokupci" a nejsou tudíž zvyklí na normální auta.

    Plus poměrně zásadní věc, kterou si spousta lidí možná neuvědomuje – tím, že počet aut v Číně roste geometrickou řadou, není tam zdaleka tak významný trh s ojetinama.

    Evropan tě s něčím takovým pošle do hajzlu, protože buďto auto opravdu potřebuje a v tom případě je pro něj takováhle věc k ničemu, nebo ho potřebuje občas a v tom případě si koupí ojetý. Situace, kdy by se někomu vyplatilo jezdit takovouhle mrchou třeba do práce a na nákupy a doma mít druhý auto, je extrémně vzácná, protože většinou je prostě výhodnější nekupovat druhý auto a jezdit všude tím dieselovým kombíkem co už má.
    ABS
    ABS --- ---
    Zajímavost z Číny:https://www.auto.cz/miniaturni-elektromobil-za-90-000-kc-se-stal-behem-chvile-hitem-135696
    Povedlo se jim v počtu aut předběhnout i Teslu :) vypadá to vtipně ale kdo má zkušenosti s Čínou ví, že se tam mezi městy necestuje tolik autem na to jsou vlaky a letadla, po městě toto pak slouží lépe.
    V Čechách si to těžko dovedu představit, předpokládám že s ohledem na bezpečnost by asi nešlo prodávat.
    Nicméně ukazuje to na možnosti měnit skutečně mobilitu. I ta Tesla jakkoliv je cool je stále auto s drahým provozem, tato hračka dává čínskému obyvateli města prakticky vše za pak korun a navíc v opravdu kompaktním balení.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: u těch baterek jde o schopnost produkovat to ve velkých množstvích. Hodně z těch technologií je dlouho jen v labu, ale než se to někdo naučí vyrábět za rozumnou cenu v rozumných množstvích, tak je ti to na málo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale v autech nový jsou.

    A jestli VW opradvu představí za 5 let auto za 20 tisíc eur s dojezdem 250 km, což by mohlo znamenat, že třeba za 25 tisíc už bude nějakej rozumnej dojezd, což bude docela fest konkurence pro tu levnou Teslu, která nejspíš reálně přijde v podobný době.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: lubi sa mi ako tam pise o novom type baterie lifepo, ktora je tu s nami uz dobrych 20 rokov :) "v druhé řadě pak nasadí nový typ baterií - železofosfátové a bez použití kobaltu."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U novejch Škodovek (i benzínovejch) si taky můžeš takhle dokupovat věci a předplácet věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    3-year subscription na supercruise? to uz zacina vyzerat jak v hernom biznise, predpokladam, ze si budeme moct casom kupovat DLC na L4 alebo na L5 autopilot :)))

    How Tesla's Cybertruck Stacks Up Against The Hummer EV
    https://www.youtube.com/watch?v=5_ZM1YZXeHU
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Autosalon, to je takové autoforum.cz ale na obrazovce televize...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak nevim. Je to autosalon, čert ví co tam napsali za kravinu. Oni jsou sice v televizi, ale nejostřejší tužky v penále mezi motoristickými novináři to fakt nejsou, spíš naopak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no ale tm3 v tom pripade rozhodne spotrebu 21kWh/100 nema :) to si pomylili s Skom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na docela dobrou představu o spotřebě ti stačí pár set kilometrů, potřebuješ ujet tak 50-100 kilometrů v každým jízdním režimu (město, mimo město, dálnice, rychle, pomalu) a víš. Jestli ujedeš 50 nebo 1 000 už není tolik rozdíl.

    A prohozený to podle mě mají, ID.3 by měl mít 15,5 kWh/100 km, ale má tu menší nabíječku, 125 kW (za příplatek, jinak 100, základní verze 50).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:

    kombinovaná spotřeba 21,2 kWh/100 km 15,5 kWh/100 km
    výkon palubní/rychlo nabíječky 11/125 kW 12/170 kW

    prvy stlpcek TM3, druhy stlpcek ID3... mi pride ze to maju v tej tabulke prehodene, alebo nalietali s tymi autami v ramci testu aspon 3500 km aby to otestovali poriadne?

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejvyšší model ID.3 stojí stejně jako základní model Tesly. Fér srovnání.

    Tesla za cenu základního modelu ID.3 neexistuje a ještě dlouho existovat nebude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k autopilotom z humorov :))

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JENDAZCB: to tam budu nejaki odbornici ked zrovnavaju dojazd zakladnej tesly s najvyssim modelom id3 ktory sa este ani nepredava :)

    Volkswagen ID.3 vs. Tesla Model 3: Střet různých planet ze stejné galaxie. Není trojka jako trojka | Autosalon TV
    https://www.autosalon.tv/...-model-3-stret-dvou-svetu-ze-stejne-galaxie-aneb-neni-trojka-jako-trojka
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JENDAZCB: lol tie powerbanky ako tam vravia, ze ich nabijaju naakumulovanou solarnou energiou cez noc a schematko ako v noci zo strechy z panelov prudi elektrina do powerbanky :))) asi mysleli skor z nejakych ulozisk, kam sa to zo solarov uklada cez den :)
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    Pokud by někdo byl jsem zvědavej na autosalon na primě a test VW ID3 od místní blondýny, tak tady.

    Autosalon 44 | Autosalon TV
    https://www.autosalon.tv/epizody/2020/autosalon-44
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Jak říká COMODOR_FALKON: 270 km byl dojezd, kterej to ukazovalo po nabití na 80% – ukazatel dojezdu počítá s aktuálním stylem jízdy a možná nějak bere v úvahu i dlouhodobej. To auto mělo najeto 4 000 km a průměrnou spotřebu necelých 19 kWh/100 km, což je asi výsledek toho, že před novinářema (já to měl jako druhej) to jezdilo jako předváděcí auto na těch testovacích jízdách na Výstavišti.

    Mě to jezdilo za 19 kWh po dálnici, což odpovídá těm 300-320 km reálnýho dojezdu na plnou baterii, z čehož 80 % je těch 250-270, plus mínus.

    420 km je udávanej dojezd, kterej ale platí jen v případě, že budeš jezdit za necelých 14 kWh, což odpovídá poklidný jízdě po městě nebo jízdě přísně podle předpisů mimo město.

    Mimochodem, jezdit s adaptivním tempomatem nastaveným na udržování předpisový rychlosti podle značek člověku ukáže, jak jsou omezení rychlosti nesmyslný. Většinu času si připadáš jako brzda provozu a chvílema trochu jako idiot.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    OMNIHASH: Tipnul bych, že kapacita se ztrácí při agresivnějším stylu jízdy - jakože pár startů ze semaforu ve stylu "třista z místa" a dojezd místo o 5 km(?) spadnul o 10 km...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam