• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ano tady si všichni jezdíme vlastníma autama a vlaky se u nás za posledních 50 let pomalu nezměnily a jejich rychlost už vůbec ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Ze 12 na 14 kWh jen kvůli gumám? A není to spíš i počasím?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: V Číně naftový kombík nedává smysl, protože:
    1) Nemají tam naftový kombíky (nafta tam nezačala bejt nikdy populární).
    2) Naftovej kombík by byl mnohem dražší než tohle.
    3) Nemaj tam ojetý naftový kombíky za pár šupů.
    4) Nemaj tam chaty a chalupy.
    5) Maj tam ty rychlovlaky.
    6) Strana a vláda chce elektromobily.
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: ja s tim, co pises, souhlasim, ale v Cine s jejich rychlovlaky a vzdalenostmi ani naftovy kombik nedava moc smysl. neni to tak, ze by kazdy na vikend vyrazil na chatu ci chalupu.

    +mou pridat aktualni ne moc prijemnou zkusenost s Ioniq. Na letnich gumach jsem mel dlouhodobou spotrebu cc 12kWh/100km, jezdim tak nejak normalne, ne silenec a nidky brzda provozu. Nyni na zimnich s nizsi teplotou to vypada tak na 14kWh :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Na tohle se těším, až se to bude dát koupit za rozumný peníze. Třeba se jednou vrátím ke starým amerikám, ale s elektrikou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Jinak komu by přišly tyhle pidielektra jako super nápad, kterej nám tady chybí, tak si může stáhnout apku na Re.Volt nebo jak se to jmenuje. Ty jejich čínský sráče tomuhle zhruba odpovídaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: U nás by to kvůli požadavkům na bezpečnost nejspíš stálo tak 150-200 tisíc, což je za věc, která není použitelná jako plnohodnotný auto, šíleně moc.

    V Číně se tyhle věci prodávají jednak díky nižším legislativním požadavkům, druhak díky tomu, co říkáš (lidi z měst nejezdí mimo ty města moc autem) a pak díky tomu, že obrovská část zákazníků jsou furt "prvokupci" a nejsou tudíž zvyklí na normální auta.

    Plus poměrně zásadní věc, kterou si spousta lidí možná neuvědomuje – tím, že počet aut v Číně roste geometrickou řadou, není tam zdaleka tak významný trh s ojetinama.

    Evropan tě s něčím takovým pošle do hajzlu, protože buďto auto opravdu potřebuje a v tom případě je pro něj takováhle věc k ničemu, nebo ho potřebuje občas a v tom případě si koupí ojetý. Situace, kdy by se někomu vyplatilo jezdit takovouhle mrchou třeba do práce a na nákupy a doma mít druhý auto, je extrémně vzácná, protože většinou je prostě výhodnější nekupovat druhý auto a jezdit všude tím dieselovým kombíkem co už má.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Chevrolet readies an electric crate motor for homebuilt EV hotrods | Ars Technica
    https://arstechnica.com/...20/10/chevrolet-readies-an-electric-crate-motor-for-homebuilt-ev-hotrods/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Europe: In September 2020, Electrified Cars Outsold Diesel
    https://insideevs.com/news/451519/europe-september-2020-more-xevs-than-diesels/amp/
    ABS
    ABS --- ---
    Zajímavost z Číny:https://www.auto.cz/miniaturni-elektromobil-za-90-000-kc-se-stal-behem-chvile-hitem-135696
    Povedlo se jim v počtu aut předběhnout i Teslu :) vypadá to vtipně ale kdo má zkušenosti s Čínou ví, že se tam mezi městy necestuje tolik autem na to jsou vlaky a letadla, po městě toto pak slouží lépe.
    V Čechách si to těžko dovedu představit, předpokládám že s ohledem na bezpečnost by asi nešlo prodávat.
    Nicméně ukazuje to na možnosti měnit skutečně mobilitu. I ta Tesla jakkoliv je cool je stále auto s drahým provozem, tato hračka dává čínskému obyvateli města prakticky vše za pak korun a navíc v opravdu kompaktním balení.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: u těch baterek jde o schopnost produkovat to ve velkých množstvích. Hodně z těch technologií je dlouho jen v labu, ale než se to někdo naučí vyrábět za rozumnou cenu v rozumných množstvích, tak je ti to na málo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale v autech nový jsou.

    A jestli VW opradvu představí za 5 let auto za 20 tisíc eur s dojezdem 250 km, což by mohlo znamenat, že třeba za 25 tisíc už bude nějakej rozumnej dojezd, což bude docela fest konkurence pro tu levnou Teslu, která nejspíš reálně přijde v podobný době.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: lubi sa mi ako tam pise o novom type baterie lifepo, ktora je tu s nami uz dobrych 20 rokov :) "v druhé řadě pak nasadí nový typ baterií - železofosfátové a bez použití kobaltu."
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U novejch Škodovek (i benzínovejch) si taky můžeš takhle dokupovat věci a předplácet věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    3-year subscription na supercruise? to uz zacina vyzerat jak v hernom biznise, predpokladam, ze si budeme moct casom kupovat DLC na L4 alebo na L5 autopilot :)))

    How Tesla's Cybertruck Stacks Up Against The Hummer EV
    https://www.youtube.com/watch?v=5_ZM1YZXeHU
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Autosalon, to je takové autoforum.cz ale na obrazovce televize...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tak nevim. Je to autosalon, čert ví co tam napsali za kravinu. Oni jsou sice v televizi, ale nejostřejší tužky v penále mezi motoristickými novináři to fakt nejsou, spíš naopak.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no ale tm3 v tom pripade rozhodne spotrebu 21kWh/100 nema :) to si pomylili s Skom
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na docela dobrou představu o spotřebě ti stačí pár set kilometrů, potřebuješ ujet tak 50-100 kilometrů v každým jízdním režimu (město, mimo město, dálnice, rychle, pomalu) a víš. Jestli ujedeš 50 nebo 1 000 už není tolik rozdíl.

    A prohozený to podle mě mají, ID.3 by měl mít 15,5 kWh/100 km, ale má tu menší nabíječku, 125 kW (za příplatek, jinak 100, základní verze 50).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam