• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    oh jesus :D

    “Oh Jeeeesus”: Drivers react to Tesla’s full self-driving beta release | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../2020/10/tesla-is-now-beta-testing-self-driving-software-on-public-roads/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla (TSLA) still holds impressive 18% market share of global EV sales, but that's about to change - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/30/tesla-tsla-market-share-global-ev-sales-change/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Arteon to má ještě úplně jinak. U aktuálního Passatu jsou taky ještě věci na tlačítka, který už u nový generace VW jsou na dotykáči nebo někde jinde kreténsky.

    Ještě jsem se koukal na fotky a jsem si na 99% jistej, že na tý páčce to tlačítko není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ford jumping the bandwagon

    Ford will unveil its electric Transit delivery van on November 12th - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/29/21539977/ford-e-transit-electric-delivery-van-announcement-date
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Global Top 20 September 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/10/global-top-20-september-2020.html

    v září celosvětově 3,4% čistých elektromobilů a 1,5% PHEV
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: jestli to mají současné, nevím. Arteon 2017 to tak má. Až budeš mít vw, zkus zmáčknout tlač. Na levé pacce (směrem k volantu).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: U VW s MIB3/MIB4? Tedy v tuhle chvíli Golf VIII a ID.3? Buďto jsem blbej a nenašel jsem to, nebo to tak není.

    A moc se mi nechce věřit, že by VW v době, kdy se snaží eliminovat tlačítka, udělalo dvě různý na stejnou funkci. ID.3 i Golf VIII mají pod infotainmentem tlačítko asistentů, který vyvolá v infotainmentu dementní obrázek s vypínáním věcí.

    Naproti tomu Octavia IV má tlačítko na volantu, který vyvolá menu v budících (hádám, že u Enyaqu to bude jinak, protože má menší virtuální kokpit a asi se to tam nevejde) a vypnout se dá následně jedním z těch dvou koleček na volantu.

    Jo a třeba na vyhřívání volantu má Octavia tlačítko na volantu, VW to má v menu.

    P.S.:
    Minulej tejden jsem měl doma ID.3, tenhle tejden mám doma Octavii RS iV, Golfa VIII jsem měl doma asi dva měsíce zpátky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: u vw asistenty vypinas stiskem tlačítka na levé pacce volantu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Nafta do osobních aut "frčí" jen v Evropě, mimo jiné proto, že jí kvůli nižším emisím CO2 masivně tlačila EU v 90. letech. A vždycky tady byly gigantický daně na palivo, takže se spotřeba řešila víc, protože v Evropě mohlo dávat smysl mít Mercedes na naftu (už třeba v 80. letech, kdy nafta znamenala, že to bylo hlučný, rachtalo a nejelo). Protože palivo bylo tak drahý, že i když jsi měl na Mercedes, mohlo tě zajímat, kolik žere. To se jinde moc nedělo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak pokud jsi správný dobrodruh můžeš přespávat i v autě :-D

    Jen pro zajímavost netušíš proč v Číně netrčí nafta? Já zase docela hleděl, že ve Finsku vůbec netrčí LPG bych čekal, že při jejich vzdálenostech by mělo, ale ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je totiž ten hlavní důvod, proč leccos v Číně jde a tady to nejde. Číňan jede tam, kam mu strana a vláda řekne, že může, a kam mu postaví koleje. Evropan chce mít možnost jet, kam se mu zachce. I když potom jede tam, kde mu postaví hotel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: A i kdyby změnily, tak na chalupy a chaty a na lyže s nima jezdit nebudeme.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty spotrebe taky nepomaha hustsi vzduch
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ano tady si všichni jezdíme vlastníma autama a vlaky se u nás za posledních 50 let pomalu nezměnily a jejich rychlost už vůbec ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Ze 12 na 14 kWh jen kvůli gumám? A není to spíš i počasím?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: V Číně naftový kombík nedává smysl, protože:
    1) Nemají tam naftový kombíky (nafta tam nezačala bejt nikdy populární).
    2) Naftovej kombík by byl mnohem dražší než tohle.
    3) Nemaj tam ojetý naftový kombíky za pár šupů.
    4) Nemaj tam chaty a chalupy.
    5) Maj tam ty rychlovlaky.
    6) Strana a vláda chce elektromobily.
    ABS
    ABS --- ---
    BOBASH: ja s tim, co pises, souhlasim, ale v Cine s jejich rychlovlaky a vzdalenostmi ani naftovy kombik nedava moc smysl. neni to tak, ze by kazdy na vikend vyrazil na chatu ci chalupu.

    +mou pridat aktualni ne moc prijemnou zkusenost s Ioniq. Na letnich gumach jsem mel dlouhodobou spotrebu cc 12kWh/100km, jezdim tak nejak normalne, ne silenec a nidky brzda provozu. Nyni na zimnich s nizsi teplotou to vypada tak na 14kWh :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: Na tohle se těším, až se to bude dát koupit za rozumný peníze. Třeba se jednou vrátím ke starým amerikám, ale s elektrikou :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Jinak komu by přišly tyhle pidielektra jako super nápad, kterej nám tady chybí, tak si může stáhnout apku na Re.Volt nebo jak se to jmenuje. Ty jejich čínský sráče tomuhle zhruba odpovídaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: U nás by to kvůli požadavkům na bezpečnost nejspíš stálo tak 150-200 tisíc, což je za věc, která není použitelná jako plnohodnotný auto, šíleně moc.

    V Číně se tyhle věci prodávají jednak díky nižším legislativním požadavkům, druhak díky tomu, co říkáš (lidi z měst nejezdí mimo ty města moc autem) a pak díky tomu, že obrovská část zákazníků jsou furt "prvokupci" a nejsou tudíž zvyklí na normální auta.

    Plus poměrně zásadní věc, kterou si spousta lidí možná neuvědomuje – tím, že počet aut v Číně roste geometrickou řadou, není tam zdaleka tak významný trh s ojetinama.

    Evropan tě s něčím takovým pošle do hajzlu, protože buďto auto opravdu potřebuje a v tom případě je pro něj takováhle věc k ničemu, nebo ho potřebuje občas a v tom případě si koupí ojetý. Situace, kdy by se někomu vyplatilo jezdit takovouhle mrchou třeba do práce a na nákupy a doma mít druhý auto, je extrémně vzácná, protože většinou je prostě výhodnější nekupovat druhý auto a jezdit všude tím dieselovým kombíkem co už má.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam